خاطره بازی حسین شمس با اولین دوره جام ملت های فوتسال آسیا

به گزارش مجله گرگانلند، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان درباره حضور ایران در اولین دوره رقابت های جام ملت های آسیا توضیحاتی را بیان نمود.

خاطره بازی حسین شمس با اولین دوره جام ملت های فوتسال آسیا

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، تیم ملی فوتسال در سال 1999 در اولین دوره از مسابقات جام ملت های آسیا شرکت کرد و در سرانجام پیروز شد به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

در آن مسابقات 9 تیم ایران، کره جنوبی، تایلند، قرقیزستان، سنگاپور، قزاقستان، ژاپن، ازبکستان و مالزی حضور داشتند. ملی پوشان کشورمان در آن مسابقات با تیم های قرقیزستان و سنگاپور همگروه بودند و در سرانجام توانستند با اقتدار به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود نمایند. راهنمایی تیم ملی فوتسال کشورمان در آن مسابقات بر عهده حسین شمس بود.

پس از گذشت 22 سال از آن مسابقات حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: تیم ملی در اولین دوره جام ملت های آسیا که در سال 1999 به میزبانی مالزی برگزار گردید شرکت کرد و پیروز شدیم در سرانجام آن رقابت ها به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم. در آن موقع بازی ها به نحوی برنامه ریزی شده بود که باید در 2 نوبت صبح و عصر به مصاف حریفان می رفتیم. در بازی اول ما که صبح برگزار گردید برابر تیم ملی قرقیزستان قرار گرفتیم و پیروز شدیم این تیم را با نتیجه پر گل 21 بر صفر شکست دهیم. بعد از ظهر همان روز به مصاف تیم ملی سنگاپور رفتیم و در آنجا هم توانستیم این تیم را با نتیجه پر گل 36 بر صفر شکست بدهیم. این یعنی اینکه ما در یک روز پیروز شدیم 57 گل به ثمر برسانیم.

او اضافه کرد: در بازی با تیم ملی سنگاپور وقتی توانستیم 36 گل به این تیم بزنیم، در بین 2 نیمه عباس ترابیان (رئیس سابق کمیته فوتسال) در رختکن تیم ملی حاضر شد و گفت که بهتر است دیگر به سنگاپوری ها گل نزنیم. وقتی ما دلیل این موضوع را از او جویا شدیم او گفت: سفیر کشور سنگاپور در سالن مسابقه حضور دارد و در کنار محسن صفایی فراهانی (رئیس وقت فدراسیون فوتبال) نشسته و این 36 گل باعث شده روابط سیاسی 2 کشور دچار مشکل گردد. پس برای اینکه رابطه سیاسی کشورمان با سنگاپوری ها با مشکل روبرو نگردد بهتر است دیگر به این تیم گل نزنیم. به همین دلیل با وجود اینکه ما می توانستیم گل های بیشتری به سنگاپوری ها بزنیم تصمیم گرفتیم به خاطر روابط سیاسی هم که شده از گل زدن به این تیم خودداری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 575

به "خاطره بازی حسین شمس با اولین دوره جام ملت های فوتسال آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطره بازی حسین شمس با اولین دوره جام ملت های فوتسال آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید