جنبش دانشجویی شیوه نوین و آراسته استعمارگری را بشناسد، آمریکا مؤدبانه جیب ملتها را می زند

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، احمد توکلی عصر چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه و در سالن آمفی تئاتر شهید شهریاری این دانشگاه با اشاره به تاریخچه استعمارگری های آمریکا و انگلیس علیه ایران از ملی شدن صنعت نفت تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: جنبش دانشجویی که نقطه عطف آن 16 آذر بود در واقع جنبش استکبار ستیزی است.

جنبش دانشجویی شیوه نوین و آراسته استعمارگری را بشناسد، آمریکا مؤدبانه جیب ملتها را می زند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا فوق لیسانس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

توکلی گفت: این سوال در بسیاری از مجامع مطرح می گردد که آیا اکنون هم استعمارگری وجود دارد؟ و اگر هست وظیفه جنبش داشجویی در قبال آن چگونه است؟ تردیدی نیست که شیوه نوین استعمار امروز در جهان کشورهای زیادی را تهدید می نماید.

وی ادامه داد: جهانی شدن از دیدگاه ما شیعیان و البته بسیاری از ادیان الهی که در انتظار آمدن منجی هستند در واقع نزدیک شدن افکار و رفتار مردم جهان و کم رنگ شدن مرزهای فرهنگی و حتی جغرافیایی برای برقراری یک حکومت جهانی است که در واقع اتفاق آن محتوم است.

استکبار می خواهد جهانی شدن محتوم آخرالزمان را به سود خود تغییر دهد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهانی شدن مد نظر آمریکا گفت: کشورهای استکباری می خواهند با جهت دادن به این امر محتوم آن را در جهت اهداف خود مصادره نمایند و درواقع آن را به سود اراده ثروتمندان جهان تغییر دهند.

وی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول را به همراه بعضی از دولت ها از ابزارهای مصادره جهانی شدن به سود ثروتمندان مطرح کرد.

وی ادامه داد: آمریکا کشوری است که از سال 1792 به این طرف بیش از درآمدش خرج می نماید و کسری بودجه دارد. حال سوال اینجاست که این کشور با کسری بودجه در سالهای متوالی چطور است که ورشکست نمی گردد؟

توکلی گفت: فراوری آمریکا کمتر از آن چیزی است که مصرف می نماید یعنی تفاضل صادرت از واردتش هم منفی است اما این کشور همچنان ور نمی شکند و هزینه های سر سام آور سیاسی، نظامی و اقتصادیش پا برجاست.

توکلی با طرح این سوال که چطور می گردد کشوری با همه این شرایط از پای در نیاید، دلیل آن را خرج کردن آمریکا از جیب ملت های دیگر مطرح کرد.

آمریکا مؤدبانه جیب ملت ها را می زند

وی گفت: دلار پول مسلط جهانست و کشورها با آن داد و ستد می نمایند و آمریکا با استفاده از این موضوع و با چاپ اسکناس بدون پشتوانه دست رنج مردم دیگر ملت ها را چپاول می نماید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ذکر مثالی گفت: فکر کنید ایران می توانست با ریال خود از جهان خرید کند، آنگاه کشور با چاپ اسکناس به هر اندازه ای که می خواست از کشورهای دیگر جنس می گرفت و در واقع بدون افزایش نقدینگی در داخل ما یحتاج خود را تأمین می کرد.

این استاد اقتصاد دانشگاه تهران ادامه داد: این شرایط در واقع برای آمریکا وجود دارد و با این شیوه دست رنج کشورهای دیگر را می بلعد. مثبت بودن راستا حرکت سرمایه به سمت ایالات متحده نیز همین موضوع را نشان می دهد.

توکلی با اشاره به شکل گیری نظام استعماری نوین در جهان گفت: امروز استعمار به شکلی نظام یافته و آراسته وارد میدان سایه انداختن بر دارایی دیگر کشور ها شده است و در واقع کشوری مثل آمریکا مودبانه در حال چپاولگری است.

وی اضافه نمود: چهره خشن و کریه ایالات متحده و در واقع روی استکباری این استعمار نوین در سوریه خودش را نشان می دهد که امروز 5 هزار وهابی اروپایی در این کشور در حال جنایت و بریدن سر بچه ها و زنان هستند.

جنبش دانشجویی بازیچه دست جریان های سیاسی نگردد

توکلی با اشاره به ضرورت هوشیاری جنبش دانشجویی در این شرایط توضیح داد: جنبش دانشجویی باید این شرایط را بشناسد و در برابر آن موضع داشته باشد.

وی استکبار نوین و دیکتاتوری را مصادره مردم سالاری به سود صاحبان قانون شکن قدرت مطرح کرد.

نماینده مردم تهران گفت: امروز مانند دوران ملی شدن صنعت نفت و اوایل انقلاب دشمن به دنبال خریدن و یا فریب صاحب نظران و روشنفکران و حتی بعضی از علما و دانشمندان است و می خواهد از ساده لوحی بعضی از آنها نهایت استفاده را ببرد.

وی بااشاره به اینکه جریان دانشجویی یک حرکت سیال است گفت: در دانشگاه آدم ها جابه جا می شوند بنابراین جنبش دانشجویی یک حرکت سیال است و نباید بازیچه جریانات سیاسی قرار گیرد. باید کار سیاسی بکند اما سیاست زده نگردد.

در انتها این نشست تعدادی از داشجویان سوالاتی را مطرح کردنند و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به آنها پاسخ گفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 291

به "جنبش دانشجویی شیوه نوین و آراسته استعمارگری را بشناسد، آمریکا مؤدبانه جیب ملتها را می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنبش دانشجویی شیوه نوین و آراسته استعمارگری را بشناسد، آمریکا مؤدبانه جیب ملتها را می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید