فراوری باتری چاپی منعطف با کارآیی بیشتر از باتری های لیتیومی

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این باتری با توجه به ضخامت کم و انعطاف بالا می تواند کاربردهای زیادی در صنایع و حرفه های مختلف داشته باشد.

فراوری باتری چاپی منعطف با کارآیی بیشتر از باتری های لیتیومی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

باتری یادشده که در دانشگاه کالیفرنیا فراوری شده دارای ترکیب اکسید نقره روی است که از مدت ها قبل به علت امنیت بالا و امکان ذخیره انرژی بیشتر جایگزینی مناسب برای باتری های لیتیومی دانسته می شد، اما عمر محدود و بی ثباتی نسبی ترکیبات شیمیایی موجب شده بود تا فراوری باتری به این شیوه در دستور کار قرار نگیرد.

برای حل این مشکل کاتد جدیدی با ترکیب مس و نقره با همکاری شرکت زدپاور فراوری شد. این کاتد دارای روکشی از اکسید سرب است که پایداری و راهنمایی الکتروشیمیایی باتری را بهتر می نماید. آزمایش هایی که بر روی این باتری انجام شده نشان می دهد پایداری آن در مقایسه با باتری های لیتیومی در حد مطلوبی است.

باتری یادشده با همین ترکیب به صورت لایه لایه قابل چاپ سه بعدی است. یک لایه پلیمر باثبات هم باعث می گردد نقطه ذوب باتری چاپی مذکور به 200 درجه سانتیگراد افزایش یابد که به ازای هر یک سانتیمتر مربع 50 میلی آمپر ظرفیت دارد و برق به دست آمده از آن 5 تا 10 برابر باتری های لیتیومی با همین ابعاد است.

نمونه اولیه این باتری تا 80 بار شارژ مجدد شده، بدون آنکه از ظرفیت شارژ آن کاسته گردد. محققان در کوشش هستند بر میزان این ظرفیت بیفزایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 846

به "فراوری باتری چاپی منعطف با کارآیی بیشتر از باتری های لیتیومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری باتری چاپی منعطف با کارآیی بیشتر از باتری های لیتیومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید