تصاویر رنگارنگ از جشن هولی در هند

به گزارش مجله گرگانلند، وبسایت فرارو : جشنواره هولی یکی از بزرگترین جشن های سنتی هند است که همه ساله در شروع فصل بهار براساس تقویم هندی برگزار می گردد. جشن هولی نشان دهنده زنده شدن دوباره طبیعت و فرا رسیدن فصل بهار است. پاشیدن پودر های رنگی، سطل ها و بادکنک های پر از آب رنگی بر روی یکدیگر از نشانه های این جشن سنتی در هند است.

تصاویر رنگارنگ از جشن هولی در هند

این فستیوال به نام های جشن هولی، جشن رنگ و جشن بهاره نیز معروف است و یکی از قدیمی ترین فستیوال های هندی است.

از صبح هولی مردم به شادی و آوازخوانی مشغولند و هرچه به سمت ظهر پیش می رود، مردم به سمت رودخانه ها و برکه ها و اماکن تفریحی رفته دور هم جمع می شوند و عصر آن روز غذا ها و شیرینی های مخصوص را که از قبل آماده نموده اند، می خورند و هرچه به شب نزدیک می گردد، سکوت همه جا را فرا می گیرد.

بنابر برخی نظرات این جشن در ابتدا به خاطر حاصلخیزی زمین برگزار می شده است، پودر های رنگی که در این جشن از آن استفاده می گردد از گیاهانی مانند گیاه نیم، کومکوم، هالدی و ... تهیه شده اند. بعلاوه برخی از این رنگ ها از گیاهانی که در فصل بهار شکوفه می دهند مانند گل های درخت شعله جنگل تهیه شده اند، از اینرو هندی ها اعتقاد دارند، این پودر ها به علت خاصیت درمانی و طبیعی بودن از بروز بیماری های شایع ناشی از تغییرات آب و هوا در فصل بهار مانند سرما خوردگی جلوگیری می نمایند و بعضا این بیماری ها را درمان می نمایند.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مهر 1403 بروزرسانی: 13 مهر 1403 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1834

به "تصاویر رنگارنگ از جشن هولی در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر رنگارنگ از جشن هولی در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید