با تعیین شدن لایحه بودجه 99؛ درآمدهای تبلیغات پخش مسابقات ورزشی بین صدا و سیما و وزارت ورزش تقسیم شد

به گزارش مجله گرگانلند، ژاله فرامرزیان معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش پیش از این گفته بود: مذاکرات ما با صدا وسیما در حد به رسمیت شناختن حق پخش ورزش هم نتیجه نداشته است و در آن سازمان اراده و تمایلی برای حل این مشکل وجود ندارد و زیر بار آن نمی فرایند.

با تعیین شدن لایحه بودجه 99؛ درآمدهای تبلیغات پخش مسابقات ورزشی بین صدا و سیما و وزارت ورزش تقسیم شد

در لایحه بودجه دولت در سال 99 اعلام شده درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی بین وزارت ورزش و صدا و سیما تقسیم می گردد.

به گزارش فارس، حق پخش تلویزیونی همواره یکی از دغدغه های ورزش کشور بوده و با وجود اینکه مسئولان وزارت ورزش با سازمان صدا و سیما بارها در این خصوص جلسه داشته اند اما هنوز مشکل رفع نشده است.

ژاله فرامرزیان معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش پیش از این گفته بود: مذاکرات ما با صدا وسیما در حد به رسمیت شناختن حق پخش ورزش هم نتیجه نداشته است و در آن سازمان اراده و تمایلی برای حل این مشکل وجود ندارد و زیر بار آن نمی فرایند.

خواسته وزارت ورزش از سازمان برنامه و بودجه این بود که حق پخش ورزش کشور از سرفصل اعتبارات سازمان صدا وسیما کاسته و به سرفصل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان اضافه گردد.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان هم اعتقاد داشت در کنار برند استقلال و پرسپولیس، حق پخش تلویزیونی بخش مهمی از دارایی های 2 باشگاه برای ورود به بازار بورس است.

حالا به نظر می رسد در لایحه بودجه سال 99 قرار است این مشکل حل گردد. در لایحه آمده است:

ل - به استناد بند (پ) ماده (92) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره 140184 نزد خزانه دای کل کشور واریز کنند. وجوه واریزی به نسبت مساوی از محل ردیف 49-530000 مندرج در جدول شماره (9) این قانون در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای یاری به فدراسیون های مربوطه) و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.

این بند در صورت تصویب از سال بعد اجرایی خواهد شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 109

به "با تعیین شدن لایحه بودجه 99؛ درآمدهای تبلیغات پخش مسابقات ورزشی بین صدا و سیما و وزارت ورزش تقسیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعیین شدن لایحه بودجه 99؛ درآمدهای تبلیغات پخش مسابقات ورزشی بین صدا و سیما و وزارت ورزش تقسیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید