اولین واکنش آمریکا به مصادره محموله ماسک های آلمان

به گزارش مجله گرگانلند، ایسنا نوشت: شرکتی آمریکایی که به مصادره هزاران ماسکی متهم شده است که قرار بوده به دست پلیس آلمان برسد، اتهامات وارده به خود را تکذیب کرد.

اولین واکنش آمریکا به مصادره محموله ماسک های آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

این شرکت آمریکایی موسوم به 3ام 3M اتهامات آلمان را مبنی بر این که 200 هزار ماسک پزشکی سفارش داده شده از سوی آلمان توسط مقامات آمریکایی در بانکوک مصادره شده، تکذیب کرد.

این شرکت به خبرگزاری آلمان گفته که هیچ گزارشی از ضبط و مصادره ماسک یا سندی از چنین محموله ای به برلین دریافت ننموده است.

تکذیب این خبر پس از آن اجرا شده است که آندریاس گیسل، وزیر امور داخلی و ورزش دولت محلی برلین روز آدینه آمریکا را به اتهام مصادره ماسک هایی که قرار بود در برلین توسط نیروهای پلیس استفاده شوند، به دزدی مدرن متهم کرد. او اظهار کرد، بهای این ماسک ها که گزارش شده در چین فراوری شده اند، پرداخت شده است.

مقام های دولت محلی در برلین می گویند با دستور دونالد ترامپ به شرکت 3ام، فراورینماینده ماسک های تنفسی، 200 هزار ماسک سفارش پلیس برلین در بانکوک و پیش از بارگیری به سوی آلمان، متوقف و به سوی آمریکا تغییر جهت داده است.

شرکت 3ام می گوید دونالد ترامپ با استفاده از قانون کنترل فراوری در زمان جنگ که در دهه 1950 میلادی و زمان جنگ آمریکا با کره مصوب شده بود به این شرکت دستور داده که همه صادرات خود را متوقف کند.

روز آدینه، چهارم آوریل، ترامپ گفت که با استناد به اختیارات قانونی خود مصوب در قانون کنترل فراوری در زمان جنگ، کوشش نموده است که جوابگوی احتیاجهای داخلی ناشی از شیوع ویروس کرونا باشد. رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما به این اقلام برای مصرف داخلی احتیاج فوری داریم. ما باید آن ها را در اختیار داشته باشیم.

ترامپ عصر آدینه در کنفرانس خبری گروه کاری مقابله با کرونا گفت که ماموران دولتی توانسته اند 200 هزار ماسک ان95، به همراه 130 هزار ماسک جراحی و 600 هزار دستکش را ضبط نمایند. هر چند او از محل شناسایی و توقف این محموله های حرفی به میان نیاورد.

با وجود این، آندریاس گیزل می گوید کج کردن جهت ماسک ها از برلین به سوی آمریکا مصداق دزدی دریایی مدرن است. او به دولت ترامپ توصیه نموده است تا به قوانین بین المللی تجارت احترام بگذارند. او گفت: این راه و روش رفتار با یک شریک تجاری در آن سوی اقیانوس آتلانتیک نیست... حتی در هنگام بحران جهانی، نباید به سوی استفاده از روش های غرب وحشی رفت.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 423

به "اولین واکنش آمریکا به مصادره محموله ماسک های آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش آمریکا به مصادره محموله ماسک های آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید