اختلال استرس پس از سانحه در اعضای کادر درمانی کرونا

به گزارش مجله گرگانلند، نتایج تحقیقات نشان می دهد که بیش از نیمی از اعضای کادر درمانی مقابله با کرونا با مسائل روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنند.

اختلال استرس پس از سانحه در اعضای کادر درمانی کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، این اختلالات اضطراب شدید و اختلال استرس پس از سانحه هستند.

مطالعه محققان نشان داده که اختلالات روانی و ذهنی در افرادی که در بخش ICU برای بیماران کرونایی کار می کنند بیشتر از سایر افراد است، همچنین پرستاران بیش از پزشکان با این اختلالات روبرو می شوند.

نکته مهم و قابل تامل این تحقیقات تعیین شدن اختلال استرس پس از سانحه نزد کارکنان کادر درمانی است. این اختلال معمولا در جنگ نزد سربازان به وجود می آید.

اختلال استرس پس از سانحه به علت حوادث و نشانه های استرس زا ، ترسناک یا ناراحت کننده ایجاد می شود و حتی شامل کابوس های مکرر و بازگشت به خاطرات گذشته است.

البته فقط این کادر درمانی نیستند که دچار اختلال استرس پس از سانحه می شوند. مادران باردار نیز ممکن است با چنین اختلالی روبرو شوند که دلیلش نگرانی بیش از اندازه آنها در رابطه با سلامت نوزاد خود در دوران پاندمی و همه گیری کرونایی است.

این ارقام به طور قابل توجهی بالاتر از حد نرمال است زیرا بین ده تا 20 درصد زنان به طور معمول از مسائل بهداشت روان در دوران بارداری رنج می برند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 942

به "اختلال استرس پس از سانحه در اعضای کادر درمانی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال استرس پس از سانحه در اعضای کادر درمانی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید