94 درصد دنیا هرگز برای انسان ها قابل دسترس نخواهد بود

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیگ تینک، آنان تصریح می نمایند که امروزه، بیشتر کهکشان های دنیا سریع تر از سرعت نور در حال توسعه و بزرگ شدن هستند. بنابراین همه کهکشان هایی که با زمین بیش از 18 میلیارد سال نوری فاصله دارند، برای همواره قابل دسترسی نیستند و این فرضیه علمی صرف نظر از میزان گذشت زمان و پیشرفت های علمی انسان ها یک امر قطعی است.

94 درصد دنیا هرگز برای انسان ها قابل دسترس نخواهد بود

توسعه دنیا و کهکشان های آن در تمامی جهات یک امر قطعی است و انسان حداکثر قادر به شناسایی اجرام آسمانی است که در شروع انفجار بزرگ یا بیگ بنگ نوری از آنها ساطع شده و به زمین رسیده باشد.

دنیا قابل رؤیت و شناسایی برای انسان ها دارای حدود 2 تریلیون کهکشان است. تلسکوپ فضایی هابل در زمان آنالیز عمق فضا تنها می تواند ده درصد از کل کهکشان های موجود در آن یعنی حدود 5500 کهکشان را شناسایی کند و 90 درصد کهکشان های به جای مانده یا خیلی کم رنگ یا خیلی پررنگ یا خیلی مبهم هستند و هابل نمی تواند اطلاعاتی را از آنها به دست آورد.

هر سال حدود 160 میلیارد ستاره نو - که برای تشکیل یک کهکشان بزرگ تازه کافی است - با توجه به سرعت توسعه دنیا غیرقابل دسترس می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1378

به "94 درصد دنیا هرگز برای انسان ها قابل دسترس نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "94 درصد دنیا هرگز برای انسان ها قابل دسترس نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید