4 بنای تاریخی در بهبهان بازسازی می گردد

به گزارش مجله گرگانلند، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان گفت: اقدامات مرمتی برای چهار بنای تاریخی با اولویت برطرف خطر و حفاظت اضطراری در دستور کار قرار گرفته است.

4 بنای تاریخی در بهبهان بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، کبری ابوعلی روز پنجم خردادماه 99 ضمن بازدید از پروژه های بازسازیی با حضور ناظر پروژه ها و مسئول حفظ و احیای استان، مطرح کرد: پیرو بازدیدهای به عمل آمده و با توجه به قراردادهای منعقدشده، دو پروژه بازسازی خانه اخوان بهبهان و کلیسای کلگه زار تحویل پیمانکار پروژه شدند تا نسبت به تجهیز کارگاه و آماده سازی آن به منظور انجام عملیات حفاظت اضطراری و بازسازی بنا اقدامات لازم انجام گردد.

او اضافه نمود: قرار شد برای مقاوم سازی دیوارهای آسیب دیده، دوخت و دوز تَرَک ها و ترمیم بخش های در معرض خطر بناها اقدامات لازم انجام گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان گفت: قرارداد پروژه بازسازی خانه رکابی نیز منعقد شده تا پس از انجام هماهنگی های آینده با مالک پروژه و مرتفع شدن مسائل مابین مالک پروژه و میراث فرهنگی، عملیات اجرایی در روزهای آینده شروع گردد.

او همچنین از بازسازی خانه نجف خان اطلاع داد و اضافه نمود: پس از انجام مراحل انعقاد قرارداد، اقدامات بازسازیی در مورد این پروژه نیز به پیمانکار ابلاغ خواهد شد.

غلام رضا سلمان پور مسئول حفظ و احیا معاونت میراث فرهنگی خوزستان نیز گفت: این بناها دارای آسیب های جدی و حجم بالای عملیات اجرایی هستند، از این رو اقدامات بازسازیی روی آن ها با اولویت برطرف خطر و حفاظت اضطراری انجام خواهد شد تا پس از انجام پیگیری های لازم و تأمین اعتبار، سایر برنامه های بازسازیی درخصوص آن ها اجرایی گردد.

او اضافه نمود: عملیات بازسازیی مورد نظر با رعایت همه نکات فنی و اصول و ضوابط بازسازیی و نیز استفاده از نیروهای متخصص با هدف پیشگیری از هرگونه اقدام مداخله گرانه به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر، تحت نظارت تیم کارشناسی بهبهان و حوزه معاونت میراث فرهنگی استان و با دریافت مجوزهای لازم و صدور حکم بازسازی توسط وزارتخانه متبوع انجام خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 486

به "4 بنای تاریخی در بهبهان بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 بنای تاریخی در بهبهان بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید