کفش گردشگران برای محیط زیست خطرآفرین است

به گزارش مجله گرگانلند، گردشگری از نظر مالی مهم ارزیابی می گردد و بعضی از کارشناسان حتی اکوتوریسم را بخش مهمی از حفظ محیط زیست می دانند اما متاسفانه در سفرهای بین المللی جنبه های منفی زیست محیطی وجود دارد که فراتر از ردپای کربن است.

کفش گردشگران برای محیط زیست خطرآفرین است

ایسنا: به نقل از ارث، نتایج تحقیق اخیر در نیوزیلند به پتانسیل مسافران بین المللی برای معرفی گونه های غیر بومی و گاهی مهاجم از خارج پرداخت.

نتایج این مطالعه در سال 2011 نشان داد که هر گرم خاک حمل شده از کف کفش گردشگران شامل 2.5 دانه گیاه، 41 گرم گرد، 0.004 حشره و تعداد زیادی میکروارگانیسم است که این موجودات زنده تهدید مهمی برای بوم شناسی محلی بودند.

کارشناسان دریافتند که مسافران بین المللی می توانند گونه های تازه را به کشور میزبان انتقال دهند و تاثیر آن ها را دوبرابر نمایند.

محققان دوره 2011 تا 2017 را آنالیز کردند؛ حشرات، عنکبوت ها، کنه ها، حلزون ها، گیاهان و کرم های گرد را مورد آنالیز قرار دادند و دریافتند که ارتباط مهمی بین تعداد شب های سپری شده در هتل ها و تعداد گونه های رهگیری وجود دارد.

جالب اینجاست که بین مسافران خارجی و داخلی تفاوت محسوسی نیست و این نشان می دهد که حتی گردشگری داخلی نیز می تواند گونه های مهاجم را به اطراف توسعه دهد.

دانشمندان پیشنهاد می نمایند که باید از بعضی منابع برای رهگیری گونه های مهاجم که به وسیله گردشگران بازگشتی منتقل می شوند نیز استفاده گردد.

بعلاوه افزودند: حامل های دیگری مانند حمل ونقل دریایی نیز باعث نگرانی خواهد بود و باید موارد مختلف باهم مقایسه شوند تا منابع به درستی تخصیص داده گردد.

محققان اظهار کردند: درک ارتباط بین مسافران بین المللی و خطرات بالقوه امنیت زیستی که این بازدیدنمایندگان ممکن است ارائه نمایند، یک حوزه تازه و مهم تحقیقاتی است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1509

به "کفش گردشگران برای محیط زیست خطرآفرین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفش گردشگران برای محیط زیست خطرآفرین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید