چگونه هوش مصنوعی فرآیندهای تجاری را دوباره تعریف می کند؟

به گزارش مجله گرگانلند، هوش مصنوعی رویایی به حقیقت پیوسته است؛ درست مانند آرزوهای به حقیقت پیوسته ای چون ساخت هواپیما یا حتی اینترنت. انسان از دیرباز به دنبال کشف دنیاهای تازه بود و توانست این رویاها را با روش های نوین به حقیقت تبدیل کند. هوش مصنوعی یکی از همین مقاصد است که بسیاری از افراد جرقه های ابتدایی آن را مدیون فیلم هوش مصنوعی استیون اسپیلبرگ می دانند. اسپیلبرگ در سال 2001 هوش مصنوعی را ساخت در حالی که پیش از ساخت این فیلم اقدامات زیادی در زمینه فناوری هوش مصنوعی انجام می شد. اکنون بسیاری از مردم دنیا درباره هوش مصنوعی می دانند یا حداقل نامش را شنیده اند. اما هوش مصنوعی دقیقا چیست و چه کاربردهایی در فرآیندهای تجاری دارد؟

چگونه هوش مصنوعی فرآیندهای تجاری را دوباره تعریف می کند؟

هوش مصنوعی (AI) از هوش انسانی تقلید می کند و از این طریق توسعه می یابد. این فناوری با استخراج بینش ها و الگوهای معنادار، تصمیمات معقولی را برای آینده پیش بینی می کند. هوش مصنوعی از 3 بخش مهم به وجود آمده است؛ یادگیری ماشین(ML) ، پردازش زبان طبیعی(NLP) و یادگیری عمیق که به شبکه های عصبی مربوط می شود از بخش های حیاتی هوش مصنوعی هستند. یادگیری ماشین اساسی ترین قسمت هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی محصور سازی همه چیز از یادگیری ماشین مبتنی بر قاعده تا طبقه بندی تصویر را دربرمی گیرد که کاربردهای آن از جلوگیری از تهدیدهای سطح بالای امنیت سایبری تا تشخیص اشیا ست. هوش مصنوعی فرآیندهای تجاری را در مکان های جغرافیایی دوباره تعریف می کند.

برنامه ریزی منابع انسانی و استخدام هوشمند

مدیریت منابع انسانی با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تحولات گسترده ای در گردش کار داشته است. انباشت دائمی رزومه های بی ربط و صرف ساعت های طولانی برای ارزشیابی با هوش مصنوعی حذف شده است.اگرچه استخدام های بهتر فقط شروع کار هوش مصنوعی در برنامه ریزی منابع انسانی به شمار می رود، این ابزارها می توانند کارهایی چون حفظ و راهنمایی کارمندان برای گذر از سطحی به سطح دیگر را به همراه داشته باشند. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند با ایجاد برنامه های متنوعی از نیاز کارکنان به آموزش مطلع شده و همچنین با ایجاد انگیزه و پاداش برای افراد، به ارزیابی کارکنان کمک کنند.

قابلیت های تصمیم گیری

پیشرفت هوش مصنوعی به مرور زمان انجام می شود و الگوریتم های پیچیده یادگیری ماشین مانند شبکه های عصبی و درختان تصمیم گیری عمل می کنند. این الگوریتم ها به مدیران و صاحبان مشاغل کمک می کند تا مشکلاتی را که ممکن است برای توصیف مجموعه داده های خاصی با آن روبه رو شوند ، برطرف کنند. مدل های نظری تصمیم گیری مبتنی بر هوش مصنوعی مناسب مدیران است. مدیران با بهره گیری از این فناوری می توانند در فرآیندهای تجاری تصمیم بگیرند و توضیح دهند که آیا باید پیشنهاد استفاده از محصول برای مشتری ارسال شود یا نه.

مدیریت ارتباط با مشتری

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی از هر پلتفرمی به صورت آنلاین یا آفلاین به کاربران رسیده است. هوش مصنوعی تکنیک های پردازش زبان طبیعی (NLP) را برای تفسیر کلمات، داده ها و استفاده از الگوریتم های متنی و استدلالی برای تولید بینش مفید و ارائه اطلاعات مربوط به تحلیلگران با هدف تمرکز بر نیازهای رو به رشد داده ها به کار می گیرد.هوش مصنوعی تصمیم گیرندگان را از فرایند معمول و خسته کننده قاعد ه مند در رسیدگی به پرس و جوهای مشتری و سوالات متداول آزاد می کند. این فرآیند CRM روش های سودمندی را ارائه می کند.

بهبود تجربه مشتری

با ظهور هوش مصنوعی، تمرکز به سمت بهبود تجربه مشتری از CRM رفت. مدیریت فرآیند کسب و کار مبتنی بر هوش مصنوعی به دریافت بینش دقیق رفتار مشتری کمک کرده و براساس این ورودی ها می توان هزینه های اضافی را کاهش داد. اجرای چت بات هایی که اهداف کاربر را درک می کنند، متداول ترین نمونه خدمات پشتیبانی مشتری با هوش مصنوعی است. این چت بات ها بستر شفافی را برای برقراری ارتباط ایجاد می کنند.

تشخیص تقلب

کلاهبرداری همواره یکی از معضلات تمام سازمان ها بوده است و شرکت ها نیازمند استفاده درست از هوش مصنوعی هستند. کلاهبرداری های شغلی منجر به از دست دادن 5درصد از درآمد کل سازمان ها شده و این ضرر احتمالی 3.5 تریلیون دلار عنوان شده است. با این همه، هوش مصنوعی با بررسی هرروزه میزان فروش و درآمد از کلاهبرداری جلوگیری می کند. این فرایندها بر پایه الگوریتم های هوش مصنوعی در مشاغل مختلفی انجام می گیرد. مثلا در ترخیص کالا در گمرک، بیمه، امنیت سایبری و فرار مالیاتی بهره گیری از الگوریتم های هوش مصنوعی امکان پذیر است. هوش مصنوعی به بسکمک از مشاغل در سراسر دنیا کمک کرده تا صرفه جویی کنند و عملکرد بهتری داشته باشند. بهترین قسمت فناوری هوش مصنوعی این است که با گذر زمان و داده های بیشتر پیشرفت خواهد کرد. به همین خاطر اگر بگوییم هوش مصنوعی در خدمت همه فرآیندهای کاری است و در تمامی مشاغل کاربرد دارد، اغراق نخواهد بود.

تجزیه و تحلیل تماس های فروش

وقتی نوبت به شبیه سازی فرایندها و عملیات تجاری می رسد، تماس های فروش مهم می شوند. کنندگان سطح بالای فروش با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی اطمینان خواهند داد که سازمان توسعه می یابد یا فروش محصول نیازمند تغییراتی در قسمت بازاریابی یا ماهیت خود کالا ست.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 731

به "چگونه هوش مصنوعی فرآیندهای تجاری را دوباره تعریف می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هوش مصنوعی فرآیندهای تجاری را دوباره تعریف می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید