پیاده روی در ریه های تنفسی پایتخت

به گزارش مجله گرگانلند، در ادمه بازدیدهای آخر هفته شهردار منطقه 22، این هفته، بوستان چیتگر میزبان شهردار منطقه، مدیران شهری و کارکنان این منطقه بود.

پیاده روی در ریه های تنفسی پایتخت

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22؛ علی نوذرپور، شهردار منطقه درباره انتخاب بوستان چیتگر به عنوان مکان بازدید این هفته بیان نمود: به دلیل اهمیت بوستان جنگلی چیتگر، تقریباً هر یک یا دوماه یکبار از بوستان چیتگر بازدید می گردد. پوشش درختی این بوستان در مجموع مساحتی حدود 874 هکتار را در برمی گیرد و با توجه به وسعتی که این بوستان دارد، ضرورت دارد که این بازدیدها به صورت مستمر انجام گردد و مسائل و مسائل آن از نزدیک مورد آنالیز قرار گیرد.

شهردار منطقه 22 به ضرورت حفظ و نگهداشت بوستان چیتگر، اشاره نمود و گفت: سعی شده است در برنامه ها و مناسبت های مختلف از قسمت های مختلف این پارک جنگلی بازدید و بر شرایط پوشش درختی این میراث طبیعی که بیش از 50 سال است در شهر تهران ایجاد شده، نظارت گردد.

او توضیح داد: هدف از انجام این بازدیدها، کنترل و نظارت بر نگهداشت صحیح و درست این بوستان، توسط پیمانکاران است که خدایی نکرده جایی مورد غفلت واقع نگردد.

شهردار منطقه 22 در ادامه، به برنامه های مختلفی که طی سه سال گذشته برای حفظ این میراث طبیعی صورت گرفته است، اشاره نمود و گفت: مهمترین موضوع مربوط به این بوستان، بحث آبرسانی به درختان چیتگر بود، که خوشبختانه این مسئله به میزان قابل قبولی حل شده است.

نوذرپور با بیان اینکه هزینه آبیاری این بوستان بسیار بالاست و برای شهرداری ماهیانه حدود 3 میلیارد تومان هزینه آب محاسبه می گردد، گفت: با توجه به عبور مسیل چیتگر از وسط پارک و تقسیم شدن این محدوده به دو بخش غربی و شرقی، سالیانه حدود 10 میلیارد تومان هزینه نگهداشت این دو فاز است که به پیمانکاران پرداخت می گردد و جمعاً سالی، 40 تا 50 میلیارد تومان هزینه نگهداشت این پارک جنگلی است.

شهردار منطقه 22 ادامه داد: اعتباری که سال جاری برای آبیاری درختان چیتگر، وردآورد و خرگوش دره در نظر گرفته شده است، نزدیک به 40 میلیارد تومان است که به زودی مناقصه آن برگزار خواهد شد و به این ترتیب آبیاری چیتگر، وردآورد و خرگوش دره تحت نظام معینی در خواهد آمد و در آینده مسئله ای تحت عنوان بی آبی یا کم آبی، چیتگر و سایر بوستان ها را تهدید نخواهد کرد.

نوذرپور در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که برای برطرف مشکل کم آبی بوستان چیتگر و در راستای تامین آب همیشگی صورت گرفته است، انعقاد قرارداد احداث تصفیه خانه خرگوش دره با مشارکت شرکت آب و فاضلاب تهران و تامین آب برای آبیاری درختان از تصفیه فاضلاب منطقه بوده است.

نوذرپور درباره بازدیدهای تفریحی و دریافت ایده از طبیعت توضیحاتی بیان نمود و گفت: برای مدیریت شهری، بازدید میدانی و نگاه مستقیم به محیط جزء مسائل لازم است. چون یک مدیر از درون اتاق کار و یا از پنجره ماشین نمی تواند واقعیت های شهری را به درستی درک کند و لازمه مدیریت شهری، بازدید میدانی و حضوری است تا واقعیت ها را ببیند. در این بازدیدها نقاط ضعف و تنگناها معین می گردد. اینکه چه مکانی قابل سرمایه گذاری است، و ایده هایی که برای توسعه گردشگری به ذهن می رسد در این بازدیدهای میدانی و گپ و گفت هایی است که با دوستان اتفاق می افتد.

شهردار منطقه 22 در پاسخ به علت حضور و همراهی کارکنان و مدیران شهری که با شور و اشتیاق در این بازدیدهای تفریحی، ورزشی حضور پیدا می نمایند، گفت: قطعاً با برگزاری بازدیدهای تفریحی ورزشی، از رسمیت سازمانی کاسته می گردد و ارتباط نزدیک و محبت آمیز تری با همکاران فراهم می گردد. گفته ها و صحبت هایی که شاید در موقعیت های اداری، فرصتی برای بیان نمودن آنها نیست، در این بازدیدها فراهم می گردد و همکاران راحت تَر مطالب و گفته هایشان را مطرح می نمایند و برای من هم این فرصت ایجاد می گردد که با همکاران رابطه صمیمانه تری را داشته باشم. قطعاً در این بازدیدها که به همراه همکاران انجام می گردد، به نوعی هم گردش، ورزش و تفریح و هم به نوعی انجام مسؤولیتهای کاری است.

نوذر پور در خاتمه گفت: همه این بازدیدها، پیاده روی ها و کوهنوردی ها به همراه مدیران شهری و دوستان خاطره انگیز است. آنچه که از ما به عنوان خدمتگزار شهروندان شهر تهران و جامعه ایران، به جا می ماند، همین دورهمی ها، گپ و گفت ها، رفاقت ها و اساساً عمران و خدماتی است که به شهروندان ارائه می گردد. همه بازدیدهایی که در قالب تفریح و ورزش انجام می گردد به یک خاطره جمعی تبدیل و به مکان و فضای ایجاد شده، هویت می بخشد و در خاطره ها می ماند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 823

به "پیاده روی در ریه های تنفسی پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی در ریه های تنفسی پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید