دشت سوسن کجاست و چطور برویم ؟

به گزارش مجله گرگانلند، خبرنگاران : بهار همه جای ایران زیباست و دشت و دمن غرق در گل و شادابی است. اما منطقه ها ناشناخته ای هم هستند که بیشتر اهالی منطقه ها از آنها خبر دارند . اگر مسافر جنوبید ما پیشنهاد خیلی خاصی برایتان داریم یک کلام دشت سوسن نرفته برنگردید!

دشت سوسن کجاست و چطور برویم ؟

به گزارش خبرنگاران ، شاید کمتر کسی باشد که این روزها به جنوب ایران سفر ننموده و زیبایی های این منطقه از ایران را تجربه ننموده باشد، اما بسیاری از افرادی که به جنوب ایران سفر می نمایند با منطقه ها بکر و دیدنی های این منطقه آشنایی ندارند و تنها به بازدید از بعضی منطقه ها اکتفا می نمایند. دشت سوسن یکی از این مقاصد و جاذبه های گردشگری زیبا و بکر است که در استان خوزستان و 35 کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه در منطقه سوسن واقع شده است. دشـت سوسن از دو دهستان سوسن شرقی که به عنوان جنگه شناخته می گردد و سوسن غربی با عنوان ترشک شناخته می گردد، به وجود آمده است. دشت سوسن از لحاظ جغرافیایی در شرق استان خوزستان و در مجاورت استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

دشت سوسن کجاست؟

شهرستان ایذه یکی از شهرستان های استان خوزستان است که نباید بازدید از آن را در فصل بهار و فروردین ماه از دست بدهید، دشت سوسن که در این شهرستان واقع شده با دارا بودن جاذبه های بسیار گردشگری از جمله جریان وجود چشمه های آب، تپه ها و ارتفاعات سرسبز، رود کارون، گونه های مختلف و بسیار زیبای گیاهی اعم از گل های نرگس و شقایق، درختان انار، بلوط، انجیر، بابونه، دشت سوسن را به یکی از دیدنی ترین مقاصد بهاری برای سفر در تعطیلات نوروز تبدیل نموده است.

رود دیدنی و پر تلاطم کارون با عبور از دشت سوسن گونه های گیاهی سبز و خاک حاصلخیزی را در این منطقه به وجود آورده است و دشت را به دو بخش سوسن غربی و سوسن شرقی تقسیم نموده است. هر یک از بخش های دشت سر سبز سوسن، زیبایی و طبیعت بکر خود را دارد و یکی از ناب ترین مقاصد بهاری طبیعت دوستان به شمار می رود. با سفر به این منطقه می توانید، روستاهای پلکانی و با معماری سنتی را دیدن کنید، بعلاوه برای دسترسی به این بخش باید با استفاده از قایق های موجود از روی رود کارون عبور کنید.

از جمله فعالیت های هیجان انگیزی که می توانید در این دشت انجام دهید، قایق سواری است. با قایق سواری در رود کارون، این فرصت را دارید تا تجربه ای لذت بخش و فراموش نشدنی را برای خود ثبت نموده و بعلاوه، به سایر بخش ها و روستاهای دشت سوسن دسترسی پیدا کنید. از طرفی ماهی گیری نیز یکی از فعالیت های لذت بخشی است که می تواند به عنوان یکی از برترین سرگرمی ها در کنار رود به شمار برود.

راه های دسترسی به دشت سوسن

راه های دسترسی به دشت سوسن به سه طریق می باشد که می توانید با توجه به نیازهای خود هر یک از این سه جهتی که در ادامه می آوریم را برای دسترسی انتخاب نمایید.

جهت اول: در جهت اولی که برای دسترسی به دشت سوسن می توانید استفاده نمایید، شما بعد از عبور از جاده خروجی ایذه به طرف شمال و بعلاوه عبور کردن از دهستان های پیان و تاکوتر، به یک دوراهی می رسید، این دو راهی دقیقاً در کنار دشت سوسن است و در واقع سمت راست شما دشت سوسن و سمت چپ شما منطقه گلزار و بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم در کنار دریاچه سد شهید عباسپور و بعلاوه سد کارون می باشد. اگر به سمت راست و به طرف دشت سوسن حرکت کنید، باید از روستای کَشگِلی یا به گفته مردم محلی، کفش گلی گذر کنید و بعد از طی مسافتی در حدود پنج کیلومتر به دشت سوسن دسترسی پیدا می کنید.

جهت دوم: در این جهت شما پس از رسیدن به امامزاده سلطان ابراهیم و سد کارون 3، می توانید در امامزاده اتومبیل خود را مانند بسیاری از بازدید نمایندگان در پارکینگ قرار دهید و باقی جهت را که در حدود نیم ساعت به طول می انجامد به یاری قایق های رودخانه کارون سپری کنید. هر یک از قایق های موجود در این منطقه، می توانند ظرفیتی در حدود 10 مسافر بدون بار را جابه جا کند.

جهت سوم: در نهایت، اگر شما از سمت شمال یعنی اندکا به سمت ایذه رفته باشید و از کنار سد کارون 3 عبور نموده باشید هم می توانید در این بخش سوار قایق های موجود شوید و هم نرسیده به ایذه دوراهی پیان و سوسن را خواهید دید که از آنجا می توانید به دشت سوسن بروید.

هزینه تور دشت سوسن

طبق آنالیز سایت های فروش تور هزینه تور پنج روزه دشت سوسن کارون از مبدا تهران تجربه سه شب کمپ و رفتینگ و سرگرمیات آبی همراه با 10 وعده غذایی بیش از 5 میلیون تمام قیمت خورده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1578

به "دشت سوسن کجاست و چطور برویم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشت سوسن کجاست و چطور برویم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید