چطور برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنم؟

به گزارش مجله گرگانلند، یکی از پرطرفدارترین و بهترین روش های کسب اقامت کانادا، به دست آوردن ویزای تحصیلی این کشور است. کانادا دارای بعضی از معتبرترین مراکز آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف است. دانشجویان و دانش آموزان به روش های مختلفی می توانند این ویزای ارزشمند را دریافت و آغاز به اقامت در این کشور نمایند. اما این که می توان بدون داشتن مدرک IELTS هم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد، یکی از عظیم ترین مزیت های آن به شمار می رود. شما می توانید قبل از آغاز دوره تحصیلی خود، دوره های آموزش زبان را سپری کنید. همچنین، یکی دیگر از مزیت های اخذ ویزای تحصیلی کانادا این است که شما به عنوان فرد متقاضی، می توانید بلافاصله پس از فارغ التحصیل شدن کار در این کشور را هم آغاز کنید و حتی در صورت برخورداری از مزیت حق کار، در حین تحصیل هم تا سقف 20 ساعت در هفته کار کنید.

چطور برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنم؟

نکات مهمی که در این بین باید به خوبی در نظر داشته باشید، این است که علاوه بر داشتن شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا، باید بتوانید هزینه های جاری را هم متقبل شوید. این هزینه ها شامل هزینه تحصیل، اقامت و مخارج روزمره جانبی می شوند. پس از این که از تمکن اقتصادی خود اطمینان حاصل کردید، وقت آن است تا از شرایط به دست آوردن ویزای تحصیلی این کشور اطلاع پیدا کنید.

انواع روش های اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  1. ویزای دانش آموزی

افرادی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند، می توانند برای تحصیل در مدارس این کشور در مقاطع تحصیلی مختلف به کانادا مهاجرت نمایند. مهم ترین شروط برای این دسته از متقاضیان این است که اول از همه، با ارسال مدارک تمکن اقتصادی ثابت نمایند که از پس مخارج این کار برمی آیند و همچنین، یک دعوتنامه معتبر داشته باشند. بدیهی است که باید یک سرپرست قانونی هم داشته باشند که می تواند پدر یا مادر فرد متقاضی باشد. این فرد باید بتواند هزینه های تحصیل و اقامت وی در این کشور را پرداخت کند. علاوه بر این، معدل 3 سال آخر شخص متقاضی هم نباید کم تر از 16 باشد.

  1. ویزای کانادا دانشجویی

داشتن نامه پذیرش و دعوتنامه، شرایطی هستند که متقاضیان بالای 18 سال باید علاوه بر تمکن اقتصادی، در اختیار داشته باشند. نکته قابل توجه بعدی، عدم وجود وقفه طولانی یا گپ بین تحصیل است که باید در نظر داشته باشید. برای تحصیل در کالج احتیاجی به داشتن مدرک IELTS نیست. اما در صورتی که تمایل به تحصیل در دانشگاه دارید، این مدرک را لازم خواهید داشت. سطح آن در رشته ها و دانشگاه های مختلف متفاوت است. اما معمولا داشتن IELTS 6 کافی است.

ثبت درخواست پذیرش برای تحصیل در کانادا

اپلای یا درخواست پذیرش در مراکز تحصیلی کانادا و موفقیت در این فرایند به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از مهم ترین شرایطی که شانس پذیرش متقاضی برای تحصیل در کانادا را به طور چشمگیری افزایش می دهد، شرط معدل است. پس از آن، شروط دیگری باید وجود داشته باشد که به طور کلی شامل رشته تحصیلی، دانشگاهی که قصد اخذ پذیرش آن را دارید، و همچنین گپ تحصیلی می شوند. البته، در بعضی از مواقع مرکز آموزشی مورد نظر، سابقه کاری شما را هم درخواست می نماید. اگرچه که گفتیم احتیاجی به داشتن مدرک IELTS برای تحصیل در کالج ها و مدرسه های کانادا ندارید، اما طبیعتا داشتن این مدرک معتبر، به شانس پذیرش شما یاری عظیمی می نماید. پس از این که پذیرش با موفقیت انجام شد، می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید.

به دست آوردن پذیرش ممکن است فرایند ای طولانی باشد. اما نباید در طی این فرایند ناامید شوید. شما در ابتدا وارد سایت اداره مهاجرت کانادا می شوید و سپس مرکز آموزشی مورد نظر خود را به وسیله مراجعه به ایالت ها یا مناطق مختلف انتخاب می کنید. بعضی از مدارک مورد احتیاج برای اپلای در هر مرکز آموزشی متفاوت هستند. اما کلیت آن ها یکسان است و فقط بعضی از آن ها یک سری مدارک دیگر هم از شما درخواست می نمایند. توصیه نامه، انگیزه نامه، مقاله و یک سری مدارک دیگر، بعضی از این موارد هستند.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا

به طور کلی، در حال حاضر دو روش برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد. روش اول، درخواست به صورت آنلاین است و روش دوم هم مراجعه حضوری به یک مرکز VAC است. VAC یا Visa Application Center مراکزی هستند که با سفارت کانادا قراردارد دارند. نزدیک ترین VACها به کشور ما در امارات و ترکیه قرار دارند. پیشنهاد ما این است که به محض دریافت نامه پذیرش خود و یا فرزندتان از یک مرکز آموزشی کانادایی، به سرعت برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. در طی این فرایند ممکن است به احراز هویت بیومتریک (انگشت نگاری و چهره نگاری) از شخص متقاضی احتیاج باشد. در صورتی که احتیاج به احراز هویت بیومتریک داشته باشید، باید در تاریخ مقرر به نزدیک ترین VAC مراجعه کنید. مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی احتیاج دارید، شامل موارد زیر می شوند.

  1. گذرنامه فعلی شخص متقاضی به همراه اسکن صفحاتی از پاسپورت قبلی ایشان که مهر خورده است
  2. اصل شناسنامه و ترجمه آن
  3. دو قطعه عکس 5.3 در 5.4
  4. مدارک تمکن اقتصادی 4 ماه اخیر
  5. رزومه کاری و بیمه
  6. اسناد و مدارک دارایی های شخصی
  7. برنامه تحصیلی
  8. مدارک تحصیلی
  • نامه پذیرش مرکز آموزشی مورد نظر در کانادا
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه آن
  • ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی به همراه ترجمه آن (در صورت اقدام برای دانشگاه های کانادا)
  • ریز نمرات 3 سال آخر تحصیل به همراه ترجمه آن ها (در صورت اقدام برای مدارس کانادا)
  • نامه CAQ برای درخواست نمایندگان تحصیل در کبک
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از سوی مدرسه یا دانشگاه (در ویزای دانشجویی، خود کالج یا دانشگاه مشخص می نماید که چه کسی باید توصیه نامه شما را بنویسد و در ویزای دانش آموزی کانادا نیز این توصیه نامه باید توسط معلم یا مدیر مدرسه انجام گردد)
  • تاییدیه WES برای دانشگاه ها و کالج ها (برای مدارس احتیاجی به تاییدیه WES نیست)
  1. فیش واریز شهریه مرکز آموزشی مورد نظر
  2. مدرک زبان

در رابطه با ترجمه مدارک باید خاطرنشان کنیم که شما می توانید مدارک خود را به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کنید. اگر به صورت آنلاین اقدام کرده باشید، می توانید با مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از آخرین شرایط آنالیز مدارک خود اطلاع پیدا کنید. این اطلاعات به صورت روزانه به روزرسانی می شوند و شما از آخرین شرایط پرونده خود اطلاع پیدا خواهید کرد.

پس از این که مدارک خود را تکمیل کردید، باید فرم های مربوطه را تکمیل کنید. در این مرحله یک سری فرم های اطلاعاتی در اختیار شما قرار داده می شوند که شامل مواردی از قبیل مشخص سرپرست برای متقاضیان زیر سن قانونی، فرم درخواست ویزای تحصیلی و یک سری فرم های دیگر هستند که شما باید آن ها را تکمیل کنید. در مرحله بعدی باید هزینه های لازم را پرداخت کنید و اگر که به صورت آنلاین درخواست ویزا کرده باشید، باید رسید پرداخت خود را اسکن و ضمیمه پرونده خود کنید و در صورتی هم که حضوری برای این کار اقدام کرده اید، باید رسید کاغذی آن را ضمیمه پرونده کنید. در مرحله آخر هم باید مدارک خود را تکمیل کرده و منتظر بمانید که نتیجه درخواست پذیرش خود را دریافت کنید.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا

هزینه های لازم برای اخد ویزای تحصیلی کانادا را به سه بخش می توانیم تقسیم کنیم. بخش اول هزینه های درخواست پذیرش و ویزای تحصیلی شخص متقاضی هستند. بخش دوم، هزینه های تحصیلی مانند شهریه مدرسه، کالج یا دانشگاه مورد نظر هستند و بخش سوم هم شامل هزینه های جاری زندگی مانند خوراک، پوشاک و محل اقامت می شوند که در ادامه درمورد هر یک از آن ها شرح می دهیم.

  1. هزینه های درخواست پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا

هزینه درخواست صدور ویزای تحصیلی کانادا برای هر فرد متقاضی 150 دلار کانادا است که اگر قصد تمدید ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشیدکنید، به 350 دلار افزایش می یابد. 200 دلار از این مبلغ برای حفظ شرایط تحصیلی هزینه می گردد و 100 دلار باقی مانده هم به منظور صدور ویزای تحصیلی جدید است. اما در صورتی که به احراز هویت بیومتریک هم احتیاج داشته باشید، باید علاوه بر پرداخت هزینه درخواست ویزا، 85 دلار دیگر هم در ازای هر نفر هزینه کنید. در صورتی که گرین کارت آمریکا داشته باشید و یا در 10 سال اخیر احراز هویت بیومتریک انجام داده باشید، احتیاجی به پرداخت این هزینه نیست.

در کنار آن، شما باید برای اخذ پذیرش از مرکز آموزشی مورد نظر خود، هزینه پذیرش آن را هم پرداخت کنید. مبلغ آن کاملا متغیر است و به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه پذیرش در هر مرکز آموزشی با بقیه متفاوت است و علاوه بر این، ملیت شخص متقاضی هم در این امر دخیل است. شما می توانید با بخش امور بین المللی مرکز آموزشی مورد نظر خود تماس برقرار کنید تا از میزان دقیق مبلغ درخواست پذیرش آن اطلاع پیدا کنید.

اکنون که از مبالغ درخواست پذیرش از مرکز آموزشی مورد نظر خود و همینطور درخواست ویزای تحصیلی کانادا اطلاع پیدا کردید، یک سری هزینه های دیگر مانند معاینه پزشکی و هزینه بیمه را هم باید پرداخت کنید.

  1. هزینه شهریه مدرسه، کالج یا دانشگاه مورد نظر شما

میزان دقیق این هزینه ها کاملا متغیر است. فاکتورهایی از قبیل تحصیل در مدرسه، کالج یا دانشگاه و همینطور مقطع تحصیلی در هر یک از این دوره ها، رشته تحصیلی و صد البته، منطقه مرکز آموزشی مورد نظر جزو فاکتورهای مشخص نماینده مبلغ شهریه آن ها هستند. اما حداقل هزینه یک مرکز آموزشی در کانادا 14 هزار دلار در سال است و این مبلغ بسته به فاکتورهایی که گفته شد، می تواند تا 40 هزار دلار کانادا و یا حتی بیشتر از آن هم افزایش پیدا کند.

  1. هزینه های زندگی

هزینه اقامت در کشور کانادا به عنوان یک دانش آموز یا دانشجو نیز مانند بخش قبل به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. اما حداقل هزینه اقامت در این کشور کم تر از 12 تا 15 هزار دلار در سال نیست. بدیهی است که بر اساس شهر محل اقامت، هزینه های زندگی در آن هم می تواند متغیر باشد و هر چه شهر عظیم تری را برای تحصیل انتخاب کنید، هزینه های روزمره شما هم افزایش پیدا می نماید. همانطور که می توانید انتظار داشته باشید، بخش زیادی از این هزینه، به محل سکونت و اقامت شما اختصاص پیدا می نماید. این مورد هم بسته به منطقه و محله مورد نظر بسیار متغیر است. به غیر از هزینه های محل سکونت شما به عنوان فرد متقاضی، سایر هزینه های زندگی کاملا به سبک زندگی خود شما بستگی دارند.

در چه صورت ممکن است درخواست شما رد گردد؟

متاسفانه گاهی اوقات علیرغم این که شما تمام مراحل را انجام داده اید و درخواست ویزای تحصیلی برای اقامت در کشور کانادا کرده اید، ممکن است ریجکت یا رد شوید. شما از جزئیات رشد شدن درخواست خود اطلاع پیدا نخواهید کرد. اما دلیل آن به صورت کاملا کلی و نه چندان دقیق در نامه ای به شما ابلاغ می گردد. به طور کلی، دلایل عمده برای رد شدن درخواست صدور ویزای تحصیلی کانادا شامل ناقص بودن مدارک، قانع نماینده نبودن اهداف تحصیلی و عدم اطمینان از برگشت متقاضی پس از تحصیل در این کشور، فاصله یا گپ بین آخرین مقطع تحصیلی و همچنین عدم ارائه یا نقص در مدارک اثبات تمکن اقتصادی هستند.

اولین اقدامی که باید در صورت رد شدن درخواست خود انجام دهید، اعتراض به نتیجه ویزا است. اما بهتر است قبل از این کار برای این که شانس خود را یک بار دیگر هم امتحان کنید، ابتدا مدارک خود را ضمن مشورت با کارشناسان مجربی که در این حوزه فعالیت می نمایند، مورد بازنگری قرار دهید. شما می توانید با مشاوره با کارشناسان خبره و باتجربه موسسه مهاجرتی تراست شانس ریجکت درخواست خود را به حداقل برسانید. همچنین، می توانید پس از رد شدن درخواست ویزای تحصیلی خود با ما در ارتباط باشید تا مشاوران ما شما را بیشتر هدایت نمایند.

آیا همزمان با تحصیل در کانادا می توان کار کرد؟

عده زیادی از متقاضیان برای داشتن یک زندگی بهتر و به دست آوردن بخشی از مخارج زندگی خود به دست خودشان و بدون وابستگی بیش از حد به سرپرست یا والدین، تمایل دارند که در حین تحصیل در کانادا به کار هم مشغول شوند. کار کردن در حین تحصیل در کانادا به دو روش قابل انجام است.

  1. کار به صورت On Campus که به کار کردن در محل تحصیل به عنوان کارآموز گفته می گردد. برای کار به صورت On Campus احتیاجی به داشتن مجوز کار ندارید و می توانید در اوقات فراغت خود برای داشتن درآمد بیشتر در محل تحصیل خود کار کنید.
  2. کار به صورت Off Campus که به معنی کار در خارج از محیط تحصیل است. شما با داشتن ویزای تحصیلی معتبر می توانید تا سقف 20 ساعت در هفته در خارج از مرکز آموزشی خود کار کنید. البته برخلاف روش قبلی، در این روش باید مجوز کار داشته باشید که باید از سوی اداره مهاجرت صادر گردد.

ویزای تحصیلی کانادا با تراست

به دست آوردن ویزای تحصیلی کانادا آنقدرها که به نظر می رسد، کار سختی نیست. زمانی که وارد این فرایند شدید، باانگیزه و ثابت قدم ادامه دهید و هیچ وقت از طولانی شدن این فرایند ناامید نشوید. در آخر، هیچگاه نباید فراموش کنید که ما لحظه به لحظه در این جهت با شما همراه هستیم تا با بیشترین شانس برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید و به اقامت در یکی از محبوب ترین مقصدهای مهاجرتی تمام دانش آموزان و دانشجویان در سراسر جهان بپردازید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 939

به "چطور برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید