نشان شوالیه انگلیس برای دیوید سوشی، هنرپیشه نقش پوآرو

به گزارش مجله گرگانلند، دیوید سوشی، بازیگر مشهور و توانای انگلیسی، که بیشتر به خاطر ایفای نقش در قالب شخصیت هرکول پوآرو در دنیا مشهور است، به دلیل فعالیت های خود در زمینه بازیگری و امور خیریه در کاخ ویندزور، از شاهزاده ویلیام نشان شوالیه دریافت کرد. این بازیگر در ایران هم با پخش مجموعه تلویزیونی پوآرو به معروفیت رسید که البته این جا نام اصلی او به اشتباه دیوید ساچت تلفظ می شد.

نشان شوالیه انگلیس برای دیوید سوشی، هنرپیشه نقش پوآرو

سر دیوید کورتنی سوشی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و دارنده نشان فرمانده والامقام امپراتوری بریتانیا است. او تا به امروز به خاطر بازی در نقش های سینمایی و تلویزیونی خود برنده جوایز متعدد و معتبری شده است. از جمله ایفای نقش ادوارد تلر در مجموعه تلویزیونی اوپنهایمر، که جایزی انجمن سلطنتی تلویزیون را برای او به ارمغان آورد و بابت بازی در سریال راه و رسم زندگی ما، جایزه اتحادیه مطبوعاتی صداوسیما را برد، ولی معروف ترین کار های او در عرصه بازیگری، ایفای نقش هرکول پوآرو در سریالی به همین نام از سال 1989 تا 2013 است که منجر به نامزدی دریافت جایزه بفتا سال 1991 شد.

نکته جالب آن که، سوشی در نقش بازرس جپ در تله فیلم سیزده در شام بازی داشته که در آن فیلم، پیتر پوستینف نقش هرکول پوآرو را بازی می کرد!

دیوید سوشی در کتاب خود با نام پوآرو و من نوشته: یک روز یوستینف نزد او آمد و گفت که او قادر است از عهده نقش پوآرو به خوبی براید. سال 1989، دیوید سوشی برای نخستین بار نقش اصلی سریال پوآرو را بازی کرد، ولی اولین جایزه اش جایزه به عنوان بازیگر نقش اول مرد از سوی انجمن سلطنتی تلویزیون برای بازی در ترانه ای برای اروپا (1985) بود. سوشی برای بازی در نقش پوآرو، تمام رمان ها و داستان های آگاتا کریستی (جنایی نویس انگلیسی) را خوانده و حتا پرونده کاملی درباره این کارآگاه نابغه ادبی ساخته بود.

او سال 2011 بابت خدمت به تئاتر، لقب فرماندهی والامقام امپراتوری بریتانیا را از آن خود کرد و در 18 مارس 2014، انجمن سلطنتی تلویزیون جایزه یک عمر دستاورد را باب هنرنمایی بی نظیرش در سریال پوآرو به او اهدا کرد. دیوید سوشی در فهرست افتخاری جشن تولد ملکه سال 2020 نیز بابت مشارکت هایش در تئاتر و خیریه، لقب شوالیه گرفته بود.

سریال پوآروی آگاتا کریستی مجموعه تلویزیونی بریتانیایی بود که از ژانویه 1989 تا نوامبر 2013 به مدت 25 سال از شبکه ITV پخش می شد. این مجموعه شامل 13 فصل و 70 قسمت بود.

بسیاری از منتقدان و علاقه مندان سریال پوآرو، معتقدند شخصیت سازی سوشی از این کارآگاه، دقیق ترین بیان و تصویرسازی از پوآرو میان تمامی بازیگران این شخصیت و نزدیک ترین توصیف به شخصیت پوآرو در کتاب های اصلی آگاتا کریستی است.

سال 2013 دیوید سوشی اعتراف کرد دختر آگاتا کریستی رزالیند هیکسـ به او گفته اگر کریستی زنده بود، نقش آفرینی اش را می پسندید و تایید می کرد. دیوید سوشی به قدری در اجرای درست این نقش حساس بود که بار ها در خلال فیلم برداری فصل اول سریال، صحنه را پس از بحث و جدل با کارگردان ترک کرد، چون اصرار داشت تمام رفتار های غریب پوآرو (مثل پهن کردن دستمال سفید تمیز پیش از نشستن روی نیمکت پارک) نمایش داده بشود. او گفته بود شکی نیست که پوآرو دچار وسواس فکری - عملی است.

منبع: روزنامه سازندگی

منبع: یک پزشک
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1518

به "نشان شوالیه انگلیس برای دیوید سوشی، هنرپیشه نقش پوآرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشان شوالیه انگلیس برای دیوید سوشی، هنرپیشه نقش پوآرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید