نانو حسگر تشخیص کلسیم در بدن فراوری شد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، نانو بلور سلولز (CNC)، یک ماده نوظهور زیستی است که به طور گسترده در زمینه هایی مانند الکترونیک، پلاستیک های زیستی و انرژی استفاده شده است. با این حال، عملکرد ضعیف چنین موادی در محیط های مرطوب یا مایع به طور اجتناب ناپذیری توسعه آن ها را در پزشکی، جداسازی غشایی، نظارت بر محیط زیست و دستگاه های پوشیدنی مختل می نماید.

نانو حسگر تشخیص کلسیم در بدن فراوری شد

در حال حاضر، یک گروه تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور چینگ گوانگیان از مؤسسه فیزیک شیمی دالیان (DICP) آموزشگاه علوم چین، پچ (وصله ) حاوی نانوبلور سلولز فوتونیکی پایدار، نامحلول و کایرال را برای حسگری یون کلسیم (Ca+) در عرق ارائه کردند.

نتایج این پروژه در قالب مقاله ای با عنوان Sustainable, Insoluble, and Photonic Cellulose Nanocrystal Patches for Calcium Ion Sensing in Sweat در مجله Small منتشر شد، که ایده جدیدی برای استفاده از نانو بلور سلولز ارائه می دهد.

در این پروژه، محققان یک روش ساده و کارآمد برای ساخت هیدروژل های نامحلول مبتنی بر نانو بلور سلولز ایجاد کردند.

آن ها دریافتند که با استفاده از بازسازی پیوند هیدروژنی بین مولکولی، آبزدایی حرارتی فیلم فوتونیک کامپوزیت نانو بلور سلولز را قادر می سازد تا یک شبکه هیدروژل پایدار در محلول آبی تشکیل دهد. علاوه بر این، آن ها نشان دادند که این هیدروژل می تواند به طور برگشت پذیر بین حالت های خشک و مرطوب جابجا گردد، که برای عملکردهای خاص مناسب است.

افزودن مولکول های عامل دار شده به هیدروژل باعث ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر یخ زدگی (20- درجه سانتی گراد)، چسبندگی قوی، زیست سازگاری خوب و حساسیت بالا نسبت به کلسیم شد.

پروفسور چینگ گفت: انتظار می رود این کار استفاده از حسگرهای سلولز پایدار را برای نظارت بر سایر متابولیت ها (به عنوان مثال، گلوکز، اوره، و ویتامین ها و غیره) تسهیل کند. بعلاوه برای توسعه سیستم های هیدروژل کنترل شده دیجیتالی قابل استفاده بوده که در نظارت بر محیط، جداسازی و دستگاه های پوشیدنی می توان از آن ها استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1748

به "نانو حسگر تشخیص کلسیم در بدن فراوری شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "نانو حسگر تشخیص کلسیم در بدن فراوری شد" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانو حسگر تشخیص کلسیم در بدن فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید