مشکل خانه تاریخی گازر شوشتر را حل کنید

به گزارش مجله گرگانلند، داوود نجارآسیابانی اظهار کرد: مشکل این اداره در عدم بازسازی خانه گازر مالکیت دولتی این بناست و ضروری است تا از طرف مالک نسبت به بازسازی های لازم اقدام گردد.

مشکل خانه تاریخی گازر شوشتر را حل کنید

او با اشاره به ماده 98 برنامه پنج ساله توسعه ششم کشور اعلام نمود: مالکان دولتی بناهای ارزشمند و تاریخی موظف اند بناهای تاریخی که در تملک دارند را با هماهنگی و نظارت اداره میراث فرهنگی از محل اعتبارات خود تامین اعتبار و در زمینه حفظ و نگهداری و بازسازی بنا اقدام نمایند.

وی توضیح داد: بخش های متعددی از این خانه تاریخی به بازسازی و استحکام بخشی احتیاج دارد.

نجارآسیابانی با اشاره به این که این خانه تاریخی هم اکنون فاقد کاربری و بهره برداری است، گفت: اگر مشکل مالکیت این بنا که متعلق به شرکت عمران و مسکن شهرسازی است رفع گردد اداره میراث فرهنگی در صورت واگذاری این بنا آمادگی دارد تا از محل های در اختیار اعتبار لازم را با هدف انجام فعالیت های بازسازی اضطراری، استحکام بخشی و احیای این خانه تاریخی به انجام برساند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر افزود: بی گمان پس از اقدامات بازسازیی لازم امکان جذب سرمایه گذار با هدف حفظ و احیای این بنای تاریخی و ایجاد و شرایط اشتغال زایی نیز مهیا خواهد شد.

خانه تاریخی گازر هفتم خرداد 1387 با شماره 23007 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1779

به "مشکل خانه تاریخی گازر شوشتر را حل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل خانه تاریخی گازر شوشتر را حل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید