فروش اطلاعات 267 میلیون کاربر فیسبوک در دارک وب؛ فقط 540 دلار

به گزارش مجله گرگانلند، دارک وب با نیمه تاریک اینترنت یکی از محبوب ترین پلتفرم ها برای فروش غیرقانونی اکانت های کاربران است. اخیرا کاربران فیسبوک قربانی فروش غیرقانونی اطلاعات حساب کاربری خود شده اند. هکری پیروز شده اطلاعات 267 میلیون کاربر بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا را تنها به قیمت 540 دلار به فروش برساند.

فروش اطلاعات 267 میلیون کاربر فیسبوک در دارک وب؛ فقط 540 دلار

در میان داده های فروخته شده 267 میلیون کاربر فیسبوک، هیچ رمز عبوری دیده نمی گردد. با این حال، ایمیل، شماره تلفن، نام و نام خانوادگی به همراه تاریخ تولد فروش رفته است. تمامی این ها به خودی خود نمی توانند کاربران را به خطر بیندازند، ولی می توان از آن ها برای حملات فیشینگ بر پایه SMS و ایمیل استفاده کرد. کافیست کاربری با کلیک روی لینک هکرها، اطلاعات کاربری خود مثل پسورد را وارد کند تا دسترسی هکر به تمامی اطلاعت میسر گردد.

واکنش یکی از سخنگویان فیسبوک

محققین با آنالیز داده ها توانسته اند صحت آن ها را تایید کند. موضوعی که بیشتر این قضیه را ترسناک می نماید، تعداد کاربران است. 267 میلیون نفر اصلا رقم قابل گذشتی نیست. فیسبوک سال گذشته نیز با چنین مسئله ای روبرو شده بود که البته داده های به فروش رفته، بیشتر مربوط به ساکنین ایالات متحده می شد. یکی از سخنگویان فیسبوک در آن تاریخ گفت ما در حال آنالیز این موضوع هستیم و عقیده داریم این اتفاقات پیش از این که ما پروتکل های امنیتی خود را تغییر بدهیم رخ داد است.

این کمپانی هنوز نتوانسته اعتبار از دست رفته خود در پی رسوای کمبریج آنالیتیکا را به دست بیاورد و هنوز هم هیچ بیانیه ای در رابطه با فروش داده های 267 میلیون کاربر خود در دارک وب منتشر ننموده است. البته اگر سخت گیری نکنیم، می توان این طور تصور کرد که داده های به فروش رفته برای قبل از بروزرسانی هایی باشد که سخنگوی فیسبوک سال گذشته عنوان نموده بود.

با وجود این که هیچ رمز عبوری به همراه این داده ها فروخته نشده، پیشنهاد می گردد تمامی کاربران رمز عبور خود را تعویض نموده و از آن برای سایت های دیگر استفاده ننمایند، زیرا هکرها با دانستن ایمیل و پسورد، می توانند آن را در سایت های مختلف امتحان نمایند. همچنین قویا پیشنهاد می گردد کاربران از تایید هویت دو مرحله ای در تمامی سایت ها بهره بگیرند. به گفته تحلیلگران حوزه امنیت، این کار جلوی 99 درصد از حملات هکرها را می گیرد.

فوربز برای آن دسته از کاربرانی که تصور می نمایند ایمیل آن ها در دارک وب افشا و برای خرید گذاشته شده و در این لیست واقع شده است، این وب سایت را پیشنهاد می نماید. وب سایت فوق حاصل گروه امنیت سایبری Cyble است که سابقه خوبی در افشای مسائل امنیتی وب سایت ها دارد. شما هم می توانید با در نظر دریافت تمامی جوانب امنیتی، از این وب سایت برای چک کردن ایمیل های خود بهره ببرید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 497

به "فروش اطلاعات 267 میلیون کاربر فیسبوک در دارک وب؛ فقط 540 دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش اطلاعات 267 میلیون کاربر فیسبوک در دارک وب؛ فقط 540 دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید