ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد در دهه کرامت به 80 درصد رسید

به گزارش مجله گرگانلند، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد در دهه کرامت به 80 درصد رسید.

ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد در دهه کرامت به 80 درصد رسید

یوسف بیدخوری، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: از 11 تا 15 خرداد بیش از 900 هزار اقامت در واحدهای اقامتی مشهد به ثبت رسیده که بر این اساس 79 درصد از واحدهای اقامتی رسمی و موقت مشهد در این ایام تکمیل شده است.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های اجرایی دخیل در موضوع اسکان مسافران به منظور ارائه خدمات بهتر خاطرنشان کرد: بیش از 496 هزار اسکان در واحدهای اقامتی رسمی با 85 درصد اشغال و بیش از 401 هزار اسکان نیز در واحدهای اقامتی موقت با 83 درصد اشغال در این مدت به ثبت رسیده است.

بیدخوری افزود: علاوه بر واحدهای اقامتی رسمی از واحدهای سرپوشیده شامل مهمانسراهای دولتی، ظرفیت های اقامتی آستان قدس رضوی، حسینیه ها، مساجد و زائرسراهای ارزان قیمت زائر شهر رضوی نیز بهره گرفته شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: تنوع و تعدد واحدهای اقامتی در مشهد زیاد است و تمهیدات لازم با هدف تحقق سفر ارزان به مشهد با ایجاد واحدهای اقامتی ارزان قیمت اندیشیده شده است.

بیدخوری با بیان اینکه بر ارائه خدمات اقامتگاه های رسمی، موقت و اضطراری به منظور سنجش کیفیت ارائه خدمات نظارت بعمل می آید، ادامه داد: در این مدت 344 مورد نظارت بر تاسیسات گردشگری مشهد شکل گرفته که پس از رسیدگی به 9 مورد از شکایات، مبلغ سه میلیون و 200 هزار تومان به گردشگران استرداد شده است.

وی بیان کرد: مسافران می توانند با شماره 09629 مرکز خدمات سفر کشور و نیز شماره 37045 با پیش شماره 051 تماس گرفته و اعلام شکایت و تخلف کنند. تیم های نظارتی به ظرفیت 100 نفر به صورت گشت های مشترک کار نظارت بر واحدهای اقامتی و تأسیسات گردشگری را انجام می دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1595

به "ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد در دهه کرامت به 80 درصد رسید" امتیاز دهید

2 کاربر به "ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد در دهه کرامت به 80 درصد رسید" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد در دهه کرامت به 80 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید