طراحی داخلی در اصفهان

به گزارش مجله گرگانلند، طراحی داخلی ارتباط نزدیکی با معماری داشته و فعالیت در این زمینه به معنای ساخت فضای داخلی و طراحی پلان داخلی ساختمان با رویکرد کاربردی می باشد. هدف از اجرای طراحی داخلی ساخت فضای داخلی ساختمان با هدف ایجاد ارتباط معنادار میان قسمت های مختلف می باشد. در ادامه این مطلب از ما در ابتدا به بیان جزئیات بیش تر در این زمینه خواهیم پرداخت. سپس به آنالیز طراحی داخلی در شهر اصفهان می پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی داخلی در اصفهان

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

طراحی داخلی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، نیازمند تحصیل و تجربه برای دستیابی به بالا بردن عملکرد و کیفیت فضای داخلی می باشد. اهمیت این موضوع امروزه بیش تر شده و بسیاری از افراد برای دستیابی به انتظارات خود از فضایی که در آن زندگی یا کار می نمایند، از تخصص و تجربه طراحان داخلی به منظور طراحی فضایی موثر و کارآمد استفاده می نمایند. طراحان داخلی با ترکیب عوامل و فاکتورهای زیبایی شناسی و هم چنین شناخت و درک رفتار انسانی به خلق فضایی مناسب و کاربردی می پردازند. در طراحی داخلی، طراحی فضایی که به تنهایی خوب به چشم آید، کافی نیست. نکته مهم دیگر این است که شاید طراحان داخلی بتوانند نسبت به طراحی دکوراتیو فضا نیز اقدام نمایند اما دکوراتیوها تبحر کافی برای طراحی داخلی فضا را ندارند. بنابراین می توان گفت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

طراحی داخلی دربرگیرنده فاکتورهای زیادی می باشد. در طراحی داخلی معاصر صنایع و زمینه های مختلف تخصصی با یکدیگر ترکیب می شوند تا در نهایت به نتیجه مطلوب دست پیدا نمایند. بهترین طراحان داخلی در حوزه های آرشیتکتی، دکوراسیون، طراحی گرافیکی و حتی آشنایی با مفاهیم بافت، چگونگی انتخاب مبلمان مناسب و نورپردازی گرد هم آمده اند. علاوه بر موارد ذکر شده در طراحی داخلی باید با چگونگی کارکرد اطلاعات در زمینه برنامه ریزی فضایی، چگونگی چیدمان، متریال های مختلف و تئوری رنگ ها نیز آشنایی داشت. تمام مواردی که در این جا به آن ها اشاره شد، در کتاب و کلاس های مختلف می توان آموخت. اما نکته مهم برخورداری از تجربه در کنار آن می باشد.

طراحی داخلی یکی از شاخه های معماری می باشد و این دو در کنار یکدیگر و به شکل هماهنگ کار می نمایند. از آن جایی که در زندگی روزمره بخش اعظمی از زمان ما در داخل فضای ساختمان طی می گردد، طراحی آن به شکل سازنده نکته مهمی است که باید به آن توجه گردد. طراحی داخلی فضای ساختمانی می تواند تاثیر مستقیمی بر فعالیت فرد داشته باشد. از این رو می توان گفت هدف از طراحی داخلی بهبود عملکرد فیزیکی و روانی در فضای داخلی می باشد. فضای داخلی می تواند بر چگونگی کارایی محیط تاثیر بسزایی داشته باشد.

طراحی داخلی به شکل صحیح می تواند کوچکترین فضای داخلی را به کارامد ترین شکل ممکن در آورد. توجه به کارکرد فضای مورد نظر می تواند در طراحی داخلی نقش داشته باشد. بنابراین می توان گفت کاربرد فضای مورد نظر یکی از فاکتورهایی است که باید در طراحی داخلی به آن توجه گردد. در کنار آن تاثیری که از محیط به افراد حاضر در آن انتقال می یابد نیز از دیگر نکات قابل توجه در این زمینه می باشد. در طراحی داخلی علاوه بر این که به جنبه های کاربردی توجه می گردد، جنبه های زیبایی شناسی و بصری نیز باید مورد توجه قرار گیرند. برای مثال از آن جهت که در طراحی داخلی باید کاربری فضای مورد نظر نیز مورد توجه قرار گیرد، می توان گفت طراحی خانه با یک مرکز تجاری متفاوت می باشد.

در طراحی داخلی در کنار کاربردی بودن فضای داخلی ساختمان،باید به عواملی که در زیبایی نیز دخیل می باشند، توجه گردد. برای مثال آگاهی از چگونگی نورپردازی مناسب، فاکتورهای موثر در چیدمان و المان هایی از این دست می تواند در طراحی هرچه بهتر به افراد یاری کند. زمینه کاری طراحان داخلی نیز به دو دسته تقسیم بندی می گردد. دسته اول افرادی هستند که به طراحی فضای داخلی خانه و محل زندگی می پردازند. در مقابل بعضی دیگر از طراحان داخلی در زمینه طراحی فضاهای عمومی مانند هتل ها و غیره از مهارت کافی برخوردار هستند. طراحی فضای عمومی باید متناسب با افرادی باشد که زمان خود را در آن ها سپری نموده و هم چنین باید به نیازهای آن ها نیز پاسخ داده گردد. برای مثال طراحی یک کتابخانه با طراحی یک کافه دنج دارای تفاوت های اساسی می باشد.

همان گونه که گفته شد، امروزه بسیاری از افراد از تجربه و مهارت طراحان داخلی برای طراحی فضای خانه و سایر مکان ها استفاده می نمایند. اهمیت این امر در کلان شهرهایی هم چون اصفهان بیش تر به چشم می خورد. شرکت و گروه های ساختمانی زیای در این زمینه در شهر اصفهان فعالیت می نمایند. به طور کلی می توان گفت فعالیت این گونه شرکت ها به گونه ای است که در قدم اول با استفاده از تجربیات افراد خبره در این زمینه نسبت به طراحی فضای مورد نظر اقدام می نمایند. شرکت هایی که در زمینه معماری فعالیت می نمایند از تیم اجرایی نیز برخوردار می باشند. که پس از مرحله طراحی کار را به دست آن ها سپرده و نسبت به اجرایی کردن طراحی صورت گرفته اقدام می نمایند. این شرکت ها وظیفه دارند در حین اجرا بر کار اجرایی نظارت داشته باشند تا به یک نتیجه مطلوب و متناسب با طرح دست یابند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 147

به "طراحی داخلی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید