شرکت BOE بخشی از پنل های اولد سری آیفون 12 را تأمین می نماید

به گزارش مجله گرگانلند، ماه ها قبل شایعه هایی مبنی بر ارائه پنل های اولد ساخت شرکت چینی BOE برای سری آیفون 12 منتشر شد اما در نهایت به دلیل بعضی مسائل مربوط به کنترل کیفیت نتوانست نظر اپل را جلب کند و به همین خاطر فقط شرکت های سامسونگ و LG به عنوان تأمین کننده نمایشگرهای این گوشی ها باقی ماندند. در همین رابطه هم می توانیم به عدم موفقیت BOE برای تأمین نمایشگرهای سری گلکسی S21 نیز اشاره کنیم. اما حالا طبق یک گزارش جدید، BOE تأییدیه اپل را دریافت نموده و قرار است در کنار سامسونگ و LG بخشی از پنل های اولد سری آیفون 12 را تأمین کند.

شرکت BOE بخشی از پنل های اولد سری آیفون 12 را تأمین می نماید

گویا شرکت BOE برای اینکه در تأمین نمایشگرهای آیفون با مسئله ای روبرو نشود، یک خط مونتاژ کامل را در نیمه دوم 2021 به آیفون اختصاص خواهد داد. البته به نظر می رسد این خط فراوری مختص سری آیفون 13 خواهد بود. بر اساس گزارش های منتشر شده، اپل در سال 2021 هم مانند سال جاری از 4 مدل آیفون جدید رونمایی می نماید که از نمایشگرهای هم اندازه مدل های فعلی بهره می برند.

بر اساس تخمین های اجرا شده، سامسونگ در سال 2021 حدود 130 میلیون واحد نمایشگر اولد گوشی های آیفون را تأمین می نماید و شرکت های LG و BOE به ترتیب 40 و 10 میلیون واحد نمایشگر را برای اپل فراوری خواهند کرد. البته اگر در سال آینده میلادی اوضاع فروش گوشی های سری آیفون 12 خوب پیش برود، احتمالا اپل از BOE می خواهد که 20 میلیون واحد نمایشگر را در اختیار این شرکت قرار دهد.

باید خاطرنشان کنیم کمپانی BOE بزرگترین فراوریکننده پنل های LCD در دنیا است و در حال حاضر برای آیپدها و مک بوک ها نمایشگرهای LCD فراوری می نماید. اما این شرکت در چند سال گذشته بودجه هنگفتی را برای توسعه خطوط فراوری پنل های اولد اختصاص داده و روزبه روز در این زمینه به موفقیت بیشتری دست پیدا می نماید.

شرکت BOE میخواهد تا سال 2024 حدود 40 درصد از سهم بازار نمایشگرهای اولد را از آن خود کند که گفته می شود ارزش این بازار تا آن موقع به حدود 50 میلیارد دلار می رسد. به نظر می رسد اپل در سال 2021 عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت که بخشی از این موضوع به تقاضای زیاد برای گوشی های با قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G برمی شود.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 910

به "شرکت BOE بخشی از پنل های اولد سری آیفون 12 را تأمین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت BOE بخشی از پنل های اولد سری آیفون 12 را تأمین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید