گوشی های برنده و بازنده سامسونگ در سال 2021

به گزارش مجله گرگانلند، در سالی پرتلاطم و پر از کمبود قطعات و تاخیر در عرضه محصولات، سامسونگ بار دیگر در صدر دنیای گوشی های هوشمند ایستاد. به عبارت دیگر، این غول فناوری کره جنوبی سال 2021 میلادی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت، اما این بدان معنا نیست که همه محصولات سامسونگ در این عرصه به موفقیت تجاری دست یافته اند، چراکه بعضی از آن ها پایین تر از حد انتظار ظاهر شدند. در واقع، این شرکت برندگان و بازندگانی برای سال 2021 دارد که در اینجا با آن ها آشنا خواهیم شد.

گوشی های برنده و بازنده سامسونگ در سال 2021

به گزارش خبرنگاران، مهمترین رخداد های سامسونگ در سال 2021 با معرفی سری Galaxy S21 در ژانویه شروع شد، و سپس سری Galaxy Z Fold3، Z Flip3 و Tab S7 در ماه آگوست وارد بازار شدند. بعلاوه ما شاهد معرفی تعداد زیادی گوشی تازه سری گلکسی A و M در طول سال و بعلاوه دو هدفون تازه Galaxy Buds و سری عالی Watch4 بودیم که بازگشت سازنده کره ای به خانواده WearOS را نشان داد. در این میان، ما بعضی از چرخش های اشتباه را در میان بسیاری از حرکت های موفقیت آمیز سامسونگ در سال میلادی جاری مشاهده کردیم، بنابراین بیایید آنچه را که سامسونگ در دوازده ماه گذشته به خوبی انجام داد و آنچه می توانست بهتر انجام دهد را مرور کنیم.

برنده: گوشی های تاشو

گلکسی Z Fold3 و Z Flip3 در یک کلام برترین کوشش ها برای ارائه گوشی های تاشو تا کنون هستند. ساختار بهبودیافته، دوام بیشتر و مقاومت IPX8 در برابر آب همراه با قیمت های اولیه پایین تر، آن ها را به گوشی های تاشو پیش فرض تبدیل نموده است. به علاوه این ها تنها گوشی های تاشو می باشند که در سطح دنیای در دسترس هستند. گلکسی زد فلیپ 3 با قیمت عرضه 1000 دلار/1050 یورو (تا 850 دلار/810 یورو در آدینه سیاه)، ارزان ترین گوشی تاشو تا به امروز می باشد که در سطح دنیای در دسترس است.

دو حوزه ای که دو تاشو سامسونگ برای سال آینده احتیاج به بهبود دارند، دوربین ها و عمر باتری است. سامسونگ از سنسور 12 مگاپیکسلی قدیمی خود در Fold و حتی از تصویرگر قدیمی تر و کوچکتر در Flip دوباره استفاده نموده است و هیچ یک از این دو دستگاه ماژول پریسکوپ مورد نظر را دریافت ننموده اند. این دو وقتی تا نیمه تا شوند می توانند سه پایه خودشان باشند، اما احتمالاً هنوز بسیاری را به این فکر می اندازد که اگر یک دوربین مدرن تر مانند S21 Ultra روی آن نصب شده بود، چه می شد! مورد دیگر مقدار چین های قابل مشاهده بر روی صفحه این گوشی ها است که امیدواریم برای سال اینده بهبود یابد.

بازنده ها: Galaxy S21 و +S21

ترفند تضعیف هدفمند گوشی های پایه و پلاس برای درخشان تر جلوه دادن مدل اولترا سال هاست که ادامه دارد و ما به مقدار کافی آن را مشاهده نموده ایم. مطمئناً، سامسونگ تنها برند گوشی هوشمندی نیست که این کار را انجام می دهد، اما ما می خواهیم تعادل و برابری بیشتری را بین گوشی های سری S22 آینده ببینیم. استفاده از پشتی پلاستیکی در گوشی های کوچک تر به جای شیشه، انتخاب پنل های غیر LTPO و حذف دوربین پریسکوپ فقط برای اینکه به سراغ Ultra بروید، دیگر ترفند مناسبی نیست. گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس گوشی های خوبی بودند، اما در کنار رقبایی که در حال پیشرفت هستند و حتی ویژگی های بیشتری ارائه می دهند، چیز زیادی برای گفتن نداشتند. بعلاوه شایان ذکر است که اگرچه S21 در مقایسه با S21 Ultra ظاهری جمع و جور دارد، اما هنوز یک گوشی کوچک نیست و ما دوست داریم یک پرچمدار کوچک واقعی از سامسونگ ببینیم که از زمان گلکسی S10e با آن روبرو نشده ایم.

برندگان: سری گلکسی A و M

سری گلکسی A و M همچنان گزینه های اصلی فروش برای بخش گوشی های هوشمند سامسونگ بودند. سامسونگ هنوز هم یکی از شناخته شده ترین برند های دنیا است و تقریباً برای هر مورد و بودجه ای گوشی فراوری می نماید. به نظر می رسد چیزی برای هر سلیقه ای وجود دارد، از مدل هایی مانند Galaxy A03 Core گرفته تا میان رده های بالایی مانند Galaxy A52s 5G و قهرمانان استقامت باتری مانند Galaxy M62. مجموعه سامسونگ شامل مدل های پیشرفته داخلی و بعلاوه مدل های فراوری شده ODM است و به نظر می رسد سری A و M در 12 ماه آینده مجموع فروش گوشی های سامسونگ را افزایش دهند.

بازنده: سری گلکسی نوت

سال 2021 به عنوان سالی خواهد بود که ما خط فراوری گلکسی نوت را از دست دادیم. شما می توانید استدلال کنید که میراث Note با S21 Ultra و Z Fold3 زنده می ماند، اما هیچ یک از این دو دستگاه نمی توانند قلم S خود را در بدنه دستگاه ذخیره نمایند. گوشی های تاشو سعی می نمایند با صفحه نمایش بزرگ و بدون احتیاج به استفاده از قلم مطرح شوند، اما محدودیت های دوربین فوق الذکر و فقدان غلاف S Pen به این معنی است که فعلاً گزینه مناسبی برای جایگزینی سری نوت نیستند. بعلاوه سامسونگ اخیراً تصمیم گرفت از تمدید حقوق علامت تجاری گلکسی نوت خود صرف نظر کند که به این معنی است که هیچ برنامه ای برای دنبال کردن طرح های مبتنی بر سری نوت ندارد.

برنده: +Galaxy Tab S7

صفحه نمایش 12.4 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز، حاشیه های نازک و بلندگو های چهارگانه قدرتمند AKG، چیپست پرچمدار کوالکام، عملکرد بی سیم DeX سامسونگ، پشتیبانی از قلم S و باتری بزرگ. چه چیز دیگری می توانید از یک تبلت بخواهید؟ گلکسی تب اس 7 پلاس بدون شک برترین تبلت سال 2021 بود که با افرادی که از خانه کار می کردند و درس می خواندند، در بازار نسخه های اندرویدی احیا شد. سامسونگ یکی از معدود شرکت هایی بود که در گذشته به ساخت تبلت های اندرویدی پایبند بود و +Tab S7 نقطه اوج این کوشش ها است.

بازنده: سرعت شارژ

آیا یک سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا رده بالا را دوست دارید؟ اگر دوست دارید باید به سرعت شارژ 25 وات اکتفا کنید. گلکسی زد فولد 3 چطور؟ شارژ سیمی 25 واتی را در اینجا دریافت خواهید کرد. واقعیت این است که سامسونگ هیچ کوشش ملموسی در جنگ سرعت شارژ انجام نداده است، در حالی که رقبایی مانند شیائومی، هواوی، vivo و ZTE گوشی هایی دارند که با شارژر های 100 تا 120 واتی عرضه می شوند. به نظر ما، 25 وات را دیگر نباید در سال 2021 شارژ سریع در نظر گرفت. حتی گوشی های ارزان ای مانند +Redmi Note 11 Pro، شارژ 120 واتی را ارائه می دهند و زمان آن فرا رسیده است که سامسونگ از مانع شارژ 25 واتی عبور کند.

برنده: سری Galaxy Watch4

سری گلکسی واچ 4 سال جاری یکی از اولین ساعت های هوشمندی بودند که با سیستم عامل Wear OS 3 گوگل عرضه شدند و طعم سیستم عامل ساعت هوشمند احیا شده و زیست بوم اپلیکیشن های گسترده گوگل را به کاربر می دادند. آن ها همچنان کیفیت ساخت عالی، ردیابی ورزشی عالی از جمله سنسور BMI، مانیتور ECG، فشار خون، SpO2 و VO2 Max را ارائه می دهند. مدل Watch4 Classic صفحه حلقه چرخان را بازگرداند که هنوز یکی از برترین راه ها برای کنترل ساعت هوشمند است و پشتیبانی از LTE و یک بلندگو برای تماس ها را حفظ می نماید. در آنالیز Galaxy Watch4 معین شد که سری Watch4 برترین ساعت های هوشمند اندروید هستند که می توانند با اپل و زیست بوم واچ و آیفون آن رقابت نمایند.

منبع: gsmarena

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1469

به "گوشی های برنده و بازنده سامسونگ در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های برنده و بازنده سامسونگ در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید