تور ارمنستان: سیستم حمل و نقل در ارمنستان چگونه است؟

به گزارش مجله گرگانلند، سیستم حمل و نقل در ارمنستان

به عنوان یک گردشگر ممکن است برخی وقت ها ندانید چگونه از هرج و مرج شهری مثل ایروان نجات پیدا کنید و خودتان را به مقصد مورد نظرتان برسانید. در اینجور مواقع ممکن است تنها گزینه پیش روی خودتان را تاکسی بدانید. در این مطلب قصد داریم شما را با راه های مختلف حمل و نقل در ارمنستان آشنا کنیم. هزینه وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی و اتوبوس تقریبا در این کشور یکسان است و به طور کلی این هزینه ها پایین است. اگر قصد سفر به کشور زیبای ارمنستان را دارید با خبرنگاران همراه باشید تا با سیستم حمل ونقل در ارمنستان آشنا شوید.

تور ارمنستان: سیستم حمل و نقل در ارمنستان چگونه است؟

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

اتوبوس و مینی بوس

یکی از برترین راه ها برای رفت و آمد در ارمنستان اتوبوس و مینی بوس ها هستند. این وسایل نقلیه از راه های مناسب، راحت و مقرون به صرفه جابجایی در سطح شهر ها و سفرهای بین شهری در ارمنستان به شمار می آیند. در سفر با این وسایل نقلیه، جاذبه های زیادی در راستاتان وجود دارد که می توانید از تماشا آن ها لذت ببرید. می توانید از فرودگاه تا مرکز شهر یروان را در مدت 20 الی 30 دقیقه با اتوبوس طی کنید. این اتوبوس ها بر اساس راستا رفت و آمد، شماره های مختلفی دارند. به طور مثال اتوبوس شماره 28 از مالاتیا سباستیا به سمت خیابان سیات نووا می رود. قیمت راستاهای یک طرفه اتوبوس و مینی بوس درارمنستان در حدود 100 درام است.

تاکسی

تاکسی از گزینه های مقرون به صرفه در ارمنستان است. هنگامی که رزرو هتل ایروان خود را انجام دادید و در فرودگاه پیاده شدید، تاکسی احتیاج دارید. چه بخواهید در سطح شهر ایروان رفت و آمد کنید و یا برای سفر های بین شهری تاکسی را انتخاب می کنید، این گزینه از راه های راحت و مقرون به صرفه رفت و آمد در ارمنستان به شمار می آید. قیمت سفر با تاکسی به ازای هر کیلومتر 100 درام ارمنستان است. بعلاوه می توانید تاکسی را برای یک روز به صورت روزانه اجاره کنید، اما حواستان باشد که قبل از حرکت، بر سر مبلغ دریافتی با راننده یا اپراتور مربوطه توافق کنید.

ترولی باس

اگر عجله ای برای رفت و آمد ندارید و می خواهید به مقرون به صرفه ترین شکل ممکن سفر کنید، ترولی باس ها برترین انتخاب برای شما به حساب می آیند. با وجود این که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، تعداد راستاهای این اتوبوس ها به شدت رو به کاهش گذاشت و امروزه به 5 عدد رسیده، این اتوبوس ها همچنان در بین افرادی که دنبال یک گزینه مقرون به صرفه می گردند هوادار دارند. هزینه رفت و آمد با ترولی باس ها 50 درام ارمنستان است.

مترو

با توجه به ترافیک بالای شهر ایروان، بیشتر افراد سفر با مترو را ترجیح می دهند. با وجود آنکه متروی یروان تنها دو خط و 10 ایستگاه دارد، این روش حمل ونقل از پرهوادارترین روش های رفت و آمد در سطح شهر است. رفت و آمد با متروی ایروان یکی از راه های مقرون به صرفه، آرام و راحت جابجایی در شهر ایروان است. هزینه رفت و آمد با مترو در شهر ایروان در حدود 100 درام ارمنستان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1445

به "تور ارمنستان: سیستم حمل و نقل در ارمنستان چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: سیستم حمل و نقل در ارمنستان چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید