ساعات کاری ادارات از اول مهر شناور می گردد

به گزارش مجله گرگانلند، گلشنی گفت: با آغاز ماه مهر، ساعات کاری ادارات از 7 تا 9 صبح به صورت شناور خواهد شد.

ساعات کاری ادارات از اول مهر شناور می گردد

مهدی گلشنی با اشاره به مصوبات شورای ترافیک استان تهران درخصوص کنترل ترافیک ماه مهر اظهار کرد: مقرر شد تردد کامیون ها و کامیونت ها از ساعت 6.30 تا 9 صبح در سطح شهر تهران ممنوع باشد. هم چنین کلیات طرح شناور شدن ساعت کاری ادارات، تصویب و کارگروهی برای این امر تشکیل شد و قرار است ساعات کاری ادارات از 7 تا 9 صبح به صورت شناور باشد.

وی اضافه نمود: مدت اجرای طرح ترافیک نیز تا ساعت 18 افزایش خواهد یافت و دورکاری 20 درصدی کارمندان نیز تصویب شد و ساعت کار کارخانجات نیز تغییر خواهد نمود.

گلشنی توضیح داد: با توجه به این که مدارس در دوسال گذشته به صورت غیرحضوری بوده و دانش آموزان پایه اول و دوم دبستان احتمالا آشنایی کامل با نحوه تردد و استفاده از سرویس مدارس نداشته باشند، مطلع سازی این دسته از دانش آموزان و والدینشان ضرورت مضاعف دارد.

وی تاکید نمود: خانواده هایی که خودشان فرزندشان را به مدرسه می رسانند از توقف در جلوی مدارس و پارک دوبله و ایجاد راه بندان خودداری نمایند و در جای مناسب و مجاز نسبت به توقف اقدام نمایند و اصرار نداشته باشند که تا جلوی مدرسه با خودرو تردد نمایند.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور منطقه ها از آن دسته از اعضای ستاد استقبال از مهر که نمایندگانشان در مرکز کنترل ترافیک حاضر می شوند خواست تا نمایندگانشان در هفته های اول مهرماه تا روان شدن شرایط ترافیک شهر در این مرکز حضور داشته و شرایط ترافیکی را نظارت نموده و به موقع نسبت به خدمت رسانی اقدام نمایند.

پیش بینی ترافیک شدید در هفته دوم مهرماه

در ادامه پوریا علیمردانی، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به پیش بینی ترافیک شدید در هفته دوم مهرماه به اطلاع رسانی راه چاره های کنترل ترافیک از سوی رسانه ها و ضرورت همکاری و همراهی شهروندان تاکید نمود و گفت: تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و هدایت سفر های غیرضروریِ خود به بعد از ساعات اوج ترافیک، لازم است و شهروندان باید برای شرایط ترافیک فوق العاده مهر خود را آماده و همکاری نمایند و تا جایی که امکان دارد از وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده روی استفاده نمایند.

برچسب های ویژه سرویس مدارس هفته آینده رونمایی می گردد

نماینده سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: برچسب های ویژه سرویس مدارس تهیه شده و هفته آینده رونمایی خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر این که خودرو های سرویس مدارس حتما باید دارای برگه معاینه فنی باشند، از ارسال لیست اسامی رانندگان و مشخصات تاکسی های سرویس مدارس برای پلیس راهور اطلاع داد.

اختصاص دو خط ویژه معاینه فنی در دو مرکز شقایق و چمران

نماینده ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو های تهران نیز در این جلسه از اختصاص دو خط ویژه در دو مرکز شقایق و چمران برای پذیرش تاکسی های سرویس مدارس اطلاع داد و گفت: در سایر مراکز معاینه فنی نیز سرویس های مدارس می توانند با ارائه معرفی نامه به وسیله صف های مراجعات مجدد، با سهولت و سرعت کار پذیرش خود را انجام دهند.

وی به انجام تبلیغات محیطی در مراکز معاینه فنی اشاره نمود و گفت: بنر هایی درباره ضرورت انجام معاینه فنی برای سرویس های مدارس منتشر شده و هم چنین درباره اهمیت این موضوع در رسانه های مختلف اطلاع رسانی شده و کارشناسان و مدیران ستاد به انجام مصاحبه و ارائه گزارش پرداخته اند.

نقشه شرایط ترافیکی آنلاین در دسترس شهروندان خواهد بود

نماینده شرکت کنترل ترافیک نیز در این جلسه از فعال سازی 93 درصد از دوربین های نظارتی و 80 درصد از دوربین های ثبت تخلف و بهینه سازی چراغ های هدایت 110 تقاطع اطلاع داد و گفت: تابلو های خبری به اطلاع رسانی درباره شرایط ترافیک روزانه و پیغام های ترافیکی خواهند پرداخت و نقشه شرایط ترافیکی نیز به صورت آنلاین در دسترس شهروندان خواهد بود.

وی از اجرای سنجش سرعت میانه خودرو ها در بزرگ راه ها و معابر تهران در آینده نزدیک اطلاع داد.

کاهش فاصله حرکت اتوبوس ها در ساعات تردد دانش آموزان

نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در این جلسه از به کارگیری اتوبوس مدرسه به عنوان سرویس مدارس اطلاع داد و گفت: در بعضی خطوط و جهت هایی که بیشترین ازدحام دانش آموزی یا دانشجویی وجود دارد، اتوبوس ها در نزدیکی مدارس و دانشگاه ها توقف خواهند داشت و سرفاصله حرکت اتوبوس ها در این جهت ها در ساعات تردد دانش آموزان، کاهش پیدا خواهد نمود.

وی نسبت به کنترل دستی چراغ های هدایت به وسیله پلیس راهور در بعضی تقاطع هایی که در جهت اتوبوس های تندرو هستند، انتقاد کرد و گفت: این امر باعث ازدحام اتوبوس ها و معطلی بیش از حد شهروندان و کاهش انگیزه آنان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می گردد و علاوه بر بی نظمی در جهت های ویژه اتوبوس، ترافیک را به معابر دیگر شهر هدایت می نماید.

نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی از اضافه شدن 20 دستگاه ون به سرویس معلولین اطلاع داد و گفت: معلولین می توانند به وسیله شماره تلفن 6305 از خدمات ویژه شرکت واحد استفاده نمایند.

خبرنگاران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1642

به "ساعات کاری ادارات از اول مهر شناور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعات کاری ادارات از اول مهر شناور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید