روستای ویلارینهو دافورنا؛ روستای زیر آب در پرتغال

به گزارش مجله گرگانلند، روستای ویلارینهو دافورنا پرتغال Vilarinho da Furna یک روستای قدیمی بوده که به علت ساخت سدی در نزدیکیش ناپدید شد. تاریخچه روستا در هاله ای از ابهام فرورفته است، اما آنچه که باستان شناسان درباره اش یقین دارند، قدمت 2 هزار ساله این مکان است. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید روستای ویلارینهو دافورنا کجاست و از اسرارش مطلع شوید.

روستای ویلارینهو دافورنا؛ روستای زیر آب در پرتغال

جهت دریافت خدمات معماری داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

فهرست مطالب

داستان روستای زیر آب پرتغالسرنوشتی عجیبسر از آب درآوردن روستای فراموش شده

داستان روستای زیر آب پرتغال

در سال 1972 روی رودخانه Homem سدی زده شد و دریاچه ای پشت سد شکل گرفت، پر از آب شد و پیامدش زیر آب رفتن ویلارینهو دافورنا بود. اما این امر انتها کار روستا نبود، بلکه آن را به جاذبه ای توریستی تبدیل کرد. آنچه که موجب شهرت این منطقه دیدنی شده، پدیدار شدن اسرارآمیز ساختمانهایش در زمان پایین آمدن سطح آب دریاچه پشت سد است.

سرنوشتی عجیب

از بین رفتن روستای ویلارینهو دافورنا در پی ماجرایی بود که به دست شرکتهای برق رقم خورد. این شرکتهای عظیم فراوری کننده برق بدنبال زمینهای وسیع برای ساخت سد برق آبی 125 مگاواتی بودند و در نتیجه، ساکنان این زمینها را از خانه خود بیرون کردند. جمعیت ساکن در روستا در زمانیکه غرق در آب پشت سد شد، 300 نفر بود که به کشاورزی، دامداری و پرورش مرغ، گاو، گوسفند، خوک، بز در مراتع بالای تپه ها مشغول بوده اند. از لحاظر معماری، خانه ها نزدیک به یکدیگر ساخته شده و دارای طبقه های اول معلق بوده اند.

Vilarinho da Furna در پی ساخت سد در اوایل سپتامبر 1969 تخلیه شد و آخرین سکنه آن در سال 1971 محل زندگی خود را ترک کرد. یکی از نکاتی که هنگام بازدید از روستای ویلارینهو دافورنا پرتغال توجه را به خود جلب می نماید، دیوارهای عریان و بدون سقف ساختمانهایش است. علت این امر آن است که شرکت برق مبلغ ناچیزی بابت غرامت به مردم روستا پرداخت کرد؛ چیزی حدود نیم اسکودو به ازای هر متر مربع که در آن موقع فقط می شد با این مقدار پول نصف ماهی ساردین را خرید!

سر از آب درآوردن روستای فراموش شده

اگرچه در سال 1972 دیوار حایل سد منفجر شد و سیل عظیمی از رودخانه Homem روستا را مانند هیولایی گرسنه بطور کامل بلعید، اما از آن سال به بعد و با ساخته شدن مجدد دیوار سد، زمانیکه خشکی طولانی مدتی در این منطقه پدیدار شد و آب دریاچه سد پایین تر از سطح مشخصی رسید، گردشگران زیادی به سواحل دریاچه این سد رفتند تا شانس تماشای روستایی را داشته باشند که مانند یک ماهی عظیم سر از آب در می آورد.

در ادامه بخوانیدبرترین جاذبه های گردشگری پرتغال را از نزدیک لمس کنید!منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 874

به "روستای ویلارینهو دافورنا؛ روستای زیر آب در پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای ویلارینهو دافورنا؛ روستای زیر آب در پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید