راهنمای خرید مبل راحتی، 3 نکته مهم و ساده که باید بدانید!

به گزارش مجله گرگانلند، مبل راحتی یکی از بزرگترین اجزای خانه بوده که پول زیادی هم برای آن پرداخت می گردد. این وسایل برای مدت طولانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت حتی اگر موقتی یا دسته دو خریداری شوند. از این رو مناسب دیدیم برای آنهایی که بدنبال راهنمای خرید مبل راحتی می گردند، اطلاعات جامع و البته ساده ای در این زمینه ارائه دهیم، همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد با دانستن بعضی نکات ساده اما مهم، می توانید خرید راحت و مطمئنی داشته باشید. همچنین طبق رسم همیشگی وبسایت اتاق، این مطلب همراه است با آلبومی کامل از جدیدترین و باکیفیت ترین مبل های راحتی فراوری شده در ایران و خارج ایران. لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

راهنمای خرید مبل راحتی، 3 نکته مهم و ساده که باید بدانید!

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

1- چگونه به کیفیت ساخت مبل راحتی پی ببریم

استحکام آنرا چک کنید: مبل های راحتی با کیفیت سنگین تر از بقیه هستند. این مبل ها حتی از لحاظ ظاهری هم مستحکم دیده می شوند. برای آنالیز مبل ابتدا چرخی به دور آن زده و سپس آنرا از یک گوشه بلند کنید، بعداز بلند کردن کمی آنرا در هوا تکان دهید. اگر مبل سبک بود یا اینکه موقع تکان دادن صدا یا لرزش ریزی داشت، بدانید که آن مبل بی کیفیت است و باید قید خریدش را بزنید. جنس بدنه فریم نیز بسیار مهم است. فریم مبل های با کیفیت از چوب طبیعی و محکم مثل بلوط، توسکا، افرا، گردو، روس و در مواردی مدل های باکیفیت چوب چندلا ساخته می شوند.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

فنر مبل نکته بسیار مهم دیگر در است که باید قبل از خرید آنالیز گردد. بهترین و بادوام ترین فنر برای مبل فنرهای لول و همچنین فنرهای S یا سینوسی هستند. فنرهای لول به شکل عمودی و مارپیچ زیر تشک مبل قرار می گیرند اما فنرهای سینوسی به شکل افقی و به صورت موازی در کنار هم کف مبل نصب می شوند. هر دو نوع این فنرها استحکام بالایی داشته و وزن زیاد را برای مدت طولانی تحمل می نمایند. فنرهای کویل نیز گزینه کم هزینه دیگری هستند که کیفیت بالایی دارند. البته برای تعیین شدن نوع فنر بکار رفته باید از خود فروشنده سوال گردد.

مبل ال رنگی با طراحی مدرن و جدید مناسب خانه های کوچک

آنالیز رویه و تشک مبل: تشک مبل با کیفیت عمدتا هسته درونی اش از جنس فوم پلی یورتان صنعتی است. هر چه فوم چگالی بالاتری داشته باشد، وزن آن سنگین تر بوده و دوام بیشتری هم خواهد داشت. در مبلمان ارزان فقط از فوم پلی یورتان تنها استفاده می گردد در حالی که مبل های با کیفیت، دور فوم پلی یورتان، یک روکش پارچه ای از جنس تترون یا داکرون نیز کشیده می گردد که استحکام و راحتی بیشتری به فوم می دهد. همچنین در بعضی از مبل ها هم بجای فوم صنعتی از اسفنج یا مو و پر حیوانات استفاده می نمایند که اصلا مناسب نبوده و فقط در مبل های عتیقه یافت می گردد.

آنالیز کلاف و محل اتصالات: بهترین مدل های مبل راحتی که دوام بالایی هم دارند برای متصل کردن مفصل های کلاف مبل به یکدیگر از چسب درجه یک و پیچ استفاده می نمایند. در مبل های بی کیفیت اما بجای چسب و پیچ، از منگنه های عظیم یا میخ برای اتصال استفاده می گردد. در مبل های باکیفیت بدنه و پایه مبل یک تکه هستند و با چسب یا میخ به بدنه متصل نشده اند. البته در بعضی مبل ها پایه ها توسط مکانیسمی از بدنه جدا می شوند تا جابجایی مبل بین فضاها و عبور از درب ورودی راحت تر صورت بگیرد.

2- چگونه مبلی مناسب با دکور خانه انتخاب کنیم؟

خوب در مقاله ای که عنوان راهنمای خرید مبلی راحتی را یدک می کشد، نمی گردد حرفی از دیزاین و طراحی مبل نزد. برای خرید مبل راحتی باید به استایل و سبک منزل خود نگاه کنید، اگر از دکوراسیونی سنتی و کلاسیک استفاده می کنید، که بیشتر خانه های ایرانی همین طور چیدمان می شوند، بنابراین باید مبل هایی با دسته های خمیده و پشتی های لمسه ای یا مبل چستر بهره ببرید. برای دکوراسیون های مدرن امروزی، سطح و رویه مبل باید عاری از تزیینات بوده و صاف و یکدست باشد. همچنین دسته مبل باید مستقیم و با کمترین انحنا باشد.

مدل میز جلو مبلی سفید برای متحول کردن اتاق نشیمن و پذیرایی

اندازه مبل بستگی به فضای اتاق دارد. برای اینکه اطمینان خاطر پیدا کنید، اندازه مناسب مبل خود را با نوارهای رنگی در اتاق تعیین کنید، حتی بجای این نوار می توانید محل مبل را با یک سری وسایل مثل پشتی و بالش پر کنید تا اندازه مناسب مبل دستتان بیاید.

اگر قصد دارید از مبل راحتی برای خوابیدن و دراز کشیدن بهره ببرید، باید بین دسته های مبل فضای کافی برای دراز کشیدن کامل وجود داشته باشد. همچنین خود دسته مبل می تواند جای یک بالش قرار بگیرد. البته اگر فضای کوچکی در اختیار دارید باید حواس تان به دسته مبل باشد چون معمولا دسته مبل فضای زیادی بین مبل ها را اشغال می نماید. برای فضاهای کوچک مبل های بدون دسته انتخاب بهتری هستند. با این مبل های فضای اتاق شما عظیمتر دیده می گردد.

مدل های جدید مبلمان کلاسیک ایتالیایی برای خانه های لوکس

3- انتخاب رنگ مناسب

از آنجایی که مبل های راحتی هزینه زیادی بر روی دست ما می گذارند، باید رنگ آن طوری باشد که بعداز مدتی از مد افتاده دیده نگردد. مطمئن ترین رنگ برای مبل های راحتی رنگ های خنثی هستند. اگر پارچه مبل خنثی باشد، با اضافه کردن کوسن ها و باشتک های رنگی و جذاب می توانید دکوراسیون خود را از یکنواختی دربیاورید. همچنین اگر فرزند خردسال در خانه دارید، بهتر است از رنگ های تیره بهره ببرید تا کثیفی ها را کمتر در خود نشان دهند. پارچه های مصنوعی معمولا راحت تر تمیز شده و احتیاج به مراقبت کمتری دارند اما پارچه های طبیعی مثل چرم و مخمل و پارچه های ریز بافت در برابر پارگی و خش دوام بسیار بالاتری دارند.

امیدواریم با خواندن این راهنمای خرید مبل راحتی، توانسته باشید ذهنیت کاملی از یک مبل باکیفیت بدست آورید.

منبع: اتاق
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 989

به "راهنمای خرید مبل راحتی، 3 نکته مهم و ساده که باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید مبل راحتی، 3 نکته مهم و ساده که باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید