هدایت برای معین مشخصات و اندازه گیری نانوذرات نقره تدوین شد

به گزارش مجله گرگانلند، هدایت برای مشخص مشخصات و اندازه گیری نانوذرات نقره در کاربرد های ضدباکتری تدوین شده که ا ین استاندارد به تولیدکنندگان در فراهم آوردن مشخصات فیز یکوشیمیایی نانوذرات نقره ا که اثر ضدباکتریایی برا خر یدار دارند، یاری می نماید.

هدایت برای معین مشخصات و اندازه گیری نانوذرات نقره تدوین شد

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرنگاران، نود و دومین اجلاسیه کمیته ملی استاندارد های فناوری نانو 19 آذر 1399 به صورت مجازی برگزار گردید و استاندارد فناوری نانو - نانوذرات نقره ضدباکتر یایی - معین مشخصات و روش ها اندازه گیر ی تصویب و آماده انتشار شد.

منبع مورد استفاده برای تدوین این استاندارد ملی، استاندارد ISO/TS 20660 می باشد که در سال 2019 توسط سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) منتشر شده است. این استاندارد با حمایت گروه استاندارد و ایمنی ستاد توسعه فناوری نانو و با مشارکت متخصصانی از دانشگاه ها و پژوهشگاه استاندارد در حوزه های مواد و میکروبیولوژی و کارشناسان ستاد توسعه فناوری نانو تدوین شد.

نانوذرات نقره به دلیل خواص ضدباکتر یا یی آن ها به یکی از پرکاربردتر ین نانوماده در محصولات مصرفی تبد یل شده اند. کاربرد نانوذرات نقره در محصولات مصرفی به طور فزا ینده ا پذ یرفته شده است تا رشد ر یزاندامگان ها را رو سطوح یا درون محصولات کنترل کند. خواص ضدباکتر یا یی نانوذرات نقره مرتبط با مشخصات فیز یکوشیمیایی آن ها است.

اگرچه محصولات ضدباکتر یایی که از نانوذرات نقره استفاده می نمایند به طور وسیعی در بازار توز یع شده اند، اغلب ا ین محصولات بدون فراهم آوردن اطلاعات فیز یکوشیمیایی و مشخصات ضدباکتر یایی متناظر نانوذرات فروخته می شوند. در حال حاضر اغلب سازندگان مشخصات را بر پا یه کاربرد ها موردنظر محصول خود ارائه می دهند.

ا ین استاندارد رهنمود در زمینه معین مشخصات و روش ها اندازه گیر نانوذرات نقره در شکل ها پودر و کلوئید را ارائه می دهد که کاربرد ها ضدباکتریایی در فناور نانو دارند. ا ین استاندارد به تولیدنمایندگان در فراهم آوردن مشخصات فیز یکوشیمیایی نانوذرات نقره ا که اثر ضدباکتریایی برا خر یدار دارند، یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 901

به "هدایت برای معین مشخصات و اندازه گیری نانوذرات نقره تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدایت برای معین مشخصات و اندازه گیری نانوذرات نقره تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید