تور ارزان روسیه: جزئیات طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی به زودی اعلام می گردد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی روز دوشنبه (12 مهر) درباره آخرین شرایط مسکن خبرنگاران و اصحاب هنر و رسانه، شرح داد: طبق تفاهم نامه ای که در دولت قبلی با وزارت ارشاد منعقد شد، ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای اصحاب رسانه و هنر در دستور کار است.

تور ارزان روسیه: جزئیات طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی به زودی اعلام می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی اضافه کرد: تا به امروز حدود 9 هزار نفر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت راه معرفی شده است و حدود هزار نفر دیگر به جای مانده است. این افراد به پروژه های درحال احداث در سراسر کشور متصل می شوند و واحدهای در حال ساخت به اسم مسکن ملی، شامل این افراد خواهد شد. بعلاوه کارمندان وزارت ارشاد مشمول این تفاهمنامه نمی شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: این تلقیِ اشتباه وجود داشته که هر خبرنگار و هر هنرمندی شامل این طرح مسکنی می گردد، در حالی که این گونه نیست.

محمودزاده شرح داد: شرایط تفاهمنامه ها به طور کلی یکی است؛ از جمله تفاهمنامه بین وزارت راه و وزارت ارشاد هم راستا با شرایط عمومی است که همه متقاضیان باید داشته باشند. بنابراین واجد شرایط بودن متقاضی ضروری است و اگر فرم ج افراد قرمز باشد نمی توانند در این طرح حضور داشته باشند. تفاوت تفاهمنامه ها تنها در این است که دستگاه های مربوطه یاری های ویژه تری را انجام می دهند تا مخاطبین با شرایط بهتری صاحب مسکن شوند ولی به معنای استثنا در واجد شرایط بودن به معنای قانونی آن نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس اگر خبرنگار و هنرمندی قبل تر از امکانات دولتی اعم از تسهیلات دولتی و مسکن دولتی استفاده نموده باشد و یا مالک خصوصی باشد نمی تواند مشمول این تفاهمنامه گردد.

محمودزاده گفت: بعلاوه زنان مجرد به غیر از مجردان بالای 35 سالِ خودسرپرست و سرپرست خانوار مشمول این طرح نمی شوند. سابقه سکونت 5 ساله در شهر مورد تقاضا هم در این طرح وجود دارد و بعلاوه عدم وجود مالکیت خصوصی از دیگر شروط در معرفی خبرنگاران و اصحاب هنر به پروژه های در حال ساخت است. برای برطرف معضل مسکن در کشور طرح هایی از جمله طرح مسکن ملی و طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی ارائه شده است. طرح اقدام ملی مسکن برای ساخت 400 هزار واحد تعریف شد. جزئیات طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی هم قرار است به زودی اعلام گردد.

لازم به ذکر است؛ در 9 مرداد ماه سال جاری با امضای تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقدمات اجرای طرح ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران و هنرمندان واجد شرایط، فراهم شد.

منبع: مهر

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1332

به "تور ارزان روسیه: جزئیات طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی به زودی اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: جزئیات طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی به زودی اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید