تغییر زنجیره غذایی اقیانوس ها در اثر گرمایش زمین

به گزارش مجله گرگانلند، محققان دانشگاه آدلاید در استرالیا هشدار دادند گرمایش اقیانوس ها می تواند منجر به تغییر شدید در زنجیره غذایی آبزیان در سراسر دنیا شده موجب کاهش شدید تعداد بعضی گونه ها و رشد بی رویه جلبک ها گردد.

تغییر زنجیره غذایی اقیانوس ها در اثر گرمایش زمین

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری ساینس، زنجیره غذایی شبیه به یک هرم است که گونه های شکارچی کم جمعیت در راس آن قرار دارند و ارگانیسم کوچک تر دارای جمعیت زیاد در قاعده آن قرار می گیرند. اما با پیشرفت شرایط فعلی ممکن است قاعده این هرم بیش از اندازه متراکم گردد.

به گفته محققان گونه هایی که در معرض کاهش جمعیت قرار دارند، اغلب شامل گونه هایی هستند که به صورت تجاری صید می شوند و از نظر اجتماعی و فرهنگی برای بسیاری از جوامع دارای اهمیت هستند.

در این تحقیقات زیستگاه های گونه های مختلف دریایی که در نزدیکی خلیج سن وینسنت در آدلاید قرار داشته و عمق آن ها به شش متر می رسد، در مخازن 1800 لیتری شبیه سازی شد و سپس این مخازن در یک دوره 6 ماهه در معرض تغییرات دی اکسید کربن و دما قرار گرفتند.

در انتها این آزمایش در نتیجه افزایش دما و دی اکسید کربن، لایه ای از جلبک ها که برای بعضی از گونه ها سمی هستند، کف مخازن را به طور کامل پوشانده بود.

این مطالعات نشان می دهد گرمایش اقیانوس ها نقش مهمی در تغییر زنجیره غذایی دارد که نیازمند اتخاذ راه حل جدی است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه ساینس (Science ) منتشر شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 671

به "تغییر زنجیره غذایی اقیانوس ها در اثر گرمایش زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر زنجیره غذایی اقیانوس ها در اثر گرمایش زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید