بندر باری ایتالیا و بندرعباس خواهر خوانده می شوند

به گزارش مجله گرگانلند، مشاور امور سرمایه گذاری استاندار هرمزگان از درخواست بندر باری واقع در استان پولیای ایتالیا برای پیوند خواهر خواندگی با بندرعباس خبرداد.

بندر باری ایتالیا و بندرعباس خواهر خوانده می شوند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا نوروز همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس حسن مدرس بعد از ظهر امروز در کارگروه صادرات غیر نفتی هرمزگان با اشاره به در خواست بندر باری ایتالیا گفت: مقامات این بندر در قالب یاد داشتی به وسیله سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور خواستار توسعه روابط و ایجاد تعاملات گسترده با بندرعباس در استان هرمزگان شده اند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های هرمزگان در زمینه صادرات و ترانزیت بیان داشت: این تفاهم نامه با تاکید طرف ایرانی در آینده ای نزدیک البته با تائید وزارت امور خارجه و در سفر نخست هیئت ایرانی به امضا می رسد.

مشاور امور سرمایه گذاری استاندار هرمزگان با بیان اینکه این تفاهم نامه می تواند گام بزرگی در راستای اهداف هرمزگان برای دستیابی به بازارهای فرامنطقه ای باشد توضیح داد: برای نخستین بار است که موضوعات گردشگری، صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، تجارت ، تعامل دانشگاه ها و دیگر موارد خارج از محدوده کشورهای همسایه و قاره اروپا با هرمزگان انجام می گردد.

مدرس با تاکید بر حضور و همراهی بخش خصوصی در سفر به ایتالیا و رایزنی با مقامات دولتی و خصوصی استان پولیا اظهار امیدواری کرد: پس از تائید این تفاهم نامه هیئت ایرانی متشکل از ادارات و سازمان های مرتبط و تجار و تولیدکنندگان بخش خصوصی هرمزگان به ایتالیا اعزام گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 185

به "بندر باری ایتالیا و بندرعباس خواهر خوانده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندر باری ایتالیا و بندرعباس خواهر خوانده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید