اسرار هتل ها که فقط پرسنل هتل ها می دانند (قسمت دوم)

به گزارش مجله گرگانلند، سفر با کمترین هزینه، یکی از خواسته های همه کسانی است که بسیار به سفر می فرایند. برای دانستن نکاتی در رابطه با سفرهای کم هزینه و اسرار هتل ها که در این راه به شما یاری می نمایند، با خبرنگاران همراه باشید.

اسرار هتل ها که فقط پرسنل هتل ها می دانند (قسمت دوم)

رزرو اتاق با قیمت مناسب در یک هتل، یکی از نکاتی است که تمامی مسافران به آن فکر می نمایند و در پی راه حلی درست برای آن می گردند.

تاریخ سفرتان را منعطف نگه دارید

هر چه تاریخ سفرتان منعطف تر باشد، می توانید اتاق های هتل را با قیمت بهتری بگیرید. پیشنهاد می گردد ابتدا مقصدتان را انتخاب نموده و قیمت ها را در عرض چند هفته یا چند ماه ملاحظه کنید تا بتوانید با برترین قیمت، اتاق موردتان را پیدا کنید. به عنوان مثال، قیمت اتاق در یک هتل 4 ستاره در اورلاندو، طی 10 تا 16 آوریل بین 123 تا 532 دلار بوده است، اما نرخ همین اتاق در تاریخ 8 تا 13 ماه مه، به مبلغی بین 89 تا 309 دلار کاهش یافته است. می توانید به فهرست قیمت هتل ها در سایت trivago.com مراجعه کنید تا نرخ هتل های 25 شهر مشهور امریکای شمالی را دیده و مقرون به صرفه ترین قیمت ها را انتخاب کنید.

مقصد سفرتان را منعطف نگه دارید

اگر شهر مقصدتان را با اتعطاف بیشتری انتخاب کنید، می توانید بیشتر صرفه جویی کنید. مثلا اگر قصد دارید به ساحل بروید، رفتن به ساحل لودردیل (Lauderdale) در مقایسه با ساحل میامی (Miami) انتخاب بهتری است چرا که هزینه اتاق در یک هتل 4 ستاره در لودردیل در تاریخ 21 تا 24 آوریل، 75 دلار کم تر از هزینه کرایه اتاق در هتلی مشابه در میامی است.

برای رزرو اتاق از اپلیکیشن های موبایلی بهره ببرید

مسافران می توانند با استفاده از اپلیکیشن های موبایلی، فرصت های ویژه ای برای رزرو اتاق به دست آورند. مثلا سایت پرایس لاین، اپلیکیشنی تحت عنوان Tonight Only دارد که گاه تا 60% تخفیف در رزرو لحظه آخری اتاق های هتل ها را به شما پیشنهاد می دهد.استفاده از اپلیکیشن سفرهای لحظه آخری (Last Minute Travle Deals app)، تخفیف هایی را تا سقف 60% برای شما به ارمغان می آورد. هم چنین با اولین رزرو اتاق خود به وسیله اپلیکیشن، می تواندی 25 دلار تخفیف بگیرید. گزینه دیگر، اپلیکیشین Hotel Tonight است.

از رزروهای کنسل شده بهره ببرید

از رزروهای کنسل شده دیگران بهره ببرید تا بتوانید بیشتر صرفه جویی کنید. وب سایت رومر(Roomer) و بعضی از اپلیکیشن ها به شما یاری می نمایند تا اتاق هایی را که دیگران رزرو نموده ولی قادر به استفاده از آن ها نیستند را با تخفیف زیادی برای خود رزرو کنید. حتی اگر اتاقی را گرفته اید که قابل پس دادن نیست، می توانید با استفاده از این اپلیکیشن یا سایت، بخشی از پول خود را پس بگیرید. پیشنهاد رومر این است که اتاق را حداقل 20% کمتر از نرخ بازار قیمت گذاری کنید.

از رزرو اتاق بدون معین کردن هتل نترسید

اگر از سایت هایی مثل هات وایر (Hotwire) و پرایس لاین (Priceline) برای رزرو اتاق بهره ببرید، ممکن است حتی بیشتر از 60% تخفیف بگیرید؛ با این تفاوت که تا زمانی که رزرو خود را تایید ننموده و پرداخت ننموده اید، نمی دانید اقامت تان در کدام هتل خواهد بود. در بخش قیمت های عالی (Hot Rate) سایت هات وایر، قیمت هتل، اندازه تخفیف، محل استقرار هتل و معینات هتل را خواهید دید.

به هنگام اقامت در هتل، از غذای رایگان یا تخفیف دار بهره ببرید

بعضی از هتل ها برا میهمانان خود غذای رایگان نیز در نظر می گیرند. بنابراین در صورت اقامت در این هتل ها می توانید در هزینه غذا صرفه جویی کنید. هتل هایی نظیر کامفورت این (Comfort Inn) و همپتون (Hampton) به میهمانان خود صبحانه گرم رایگان ارائه می دهند، امبسی سوئیتز (Embassy Suites)، صبح ها صبحانه کامل و شب ها نوشیدنی رایگان سرو می نماید. در هتل هالیدی این (Holiday Inn) نیز بچه ها زیر 12 سال می توانند در رستوران هتل رایگان غذا بخورند. هم چنین از پرسنل هتل بپرسید که آیا قراردادی با رستوران های اطراف برای ارائه تخفیف به مشتریان هتل دارند یا خیر.

با پرسنل مهربان و سخاوت مند باشید

به هنگام ورود به هتل، با پرسنل آن مهربان باشید. برخورد خوب با پرسنل باعث می گردد آن ها نیز با شما خوب برخورد نمایند. به علاوه ممکن است بدون پرداخت هزینه اضافی، اتاق بهتری به شما بدهند.اگر قرار است در هتلی در یک کشور خارجی اقامت داشته باشید، علاوه بر ادب و احترام، سعی کنید با پرسنل هتل به زبان محلی آن کشور سخن بگویید.

از WiFi رایگان بهره ببرید

به رغم اینکه بسیاری از هتل ها به میهمانان خود WiFi رایگان ارائه می دهند، بعضی دیگر در ازای دریافت 10 تا 15 دلار امکان دسترسی به اینترنت را در اتاق های خود به شما ارائه می دهند. البته در صورتی که جزو اعضای هتل باشید، امکان استفاده رایگان از اینترنت را خواهید داشت.در صورتی که از شبکه اینترنت بر روی تلفن همراه خود شبکه اینترنت قوی و کارآمدی داشته باشید، می توانید آن را به صورت hotspot مورد استفاده قرار دهید.

زودتر از ساعت مقرر وارد هتل نشوید

با مراجعه به سایت هتل یا تماس با آن، از ساعت دقیق ورود به هتل مطلع شوید. در غیر این صورت ممکن است به خاطر ورود زودتر از موعد به هتل، مجبور به پرداخت هزینه شوید. هزینه ورود پیش از موعد به هتل، یکی از جدیدترین هزینه هایی است که هتل ها به مشتریان خود تحمیل می نمایند.

بیش از حد انعام ندهید

اتحادیه هتل ها و مراکز اقامتی امریکا به میهمانان هتل ها توصیه می نماید تا به مستخدمین هتل ها مبلغی بین 1 تا 5 دلار انعام داده گردد. با این وجود، پیش از دادن انعام به کسی که اتاق را تمیز می نماید، مطمئن شوید که آیا هزینه نظافت و خانه داری اتاق شما در صورت حساب آمده است یا خیر.

از سرویس اتاق استفاده نکنید

معمولا مبلغی که برای سرویس در اتاق پرداخت می گردد بسیار بالا است. نه تنها برای سرویسی که در اتاق دریافت می کنید شارژ می شوید، بلکه ضروری است به کسی که سرویس شما را می آورد هم انعام بدهید. به علاوه، قیمت خوراکی هایی که در اتاق سرو می گردد، گران تر از همان خوراکی در رستوران هتل است. اگر خیلی خسته هستید و نمی توانید به رستوران هتل بروید، از پرسنل بپرسید که کدام یک از رستوران های اطراف هتل برای رساندن غذا به هتل، پیک دارند. شماره آن ها را از هتل گرفته یا سایت آن ها را چک کنید تا ببینید کدام یک غذای بهتر است و قیمت مناسب تری دارند.

حق پارکینگ کمتری بپردازید

در مرکز شهرهای بزرگ، بعضی از هتل ها نرخ های ظالمانه ای را بابت پارکینگ از میهمانان خود می گیرند. ممکن است در اطراف هتل پارکینگی باشد که قیمت مناسب تری به نسبت هتل داشته باشد.

چمدان هایتان را به امانات هتل تحویل ندهید

اگر با هدف این که دیر اتاق خود را تخلیه نکنید، وسایل تان را به امانات هتل تحویل بدهید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه اضافه شوید. یکی از هزینه های جدیدی که هتل ها از میهمانان خود دریافت می نمایند، هزینه نگهداری چمدان در اتاق امانات است. پس قبل از تحویل دادن چمدان های خود به آن ها، از نرخ احتمالی این کار اطمینان یابید.

منبع: کجارو / southernliving.com
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1594

به "اسرار هتل ها که فقط پرسنل هتل ها می دانند (قسمت دوم)" امتیاز دهید

2 کاربر به "اسرار هتل ها که فقط پرسنل هتل ها می دانند (قسمت دوم)" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسرار هتل ها که فقط پرسنل هتل ها می دانند (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید