اثر قابل توجه آنتی بادی مونوکلونال در برابر کرونا

به گزارش مجله گرگانلند، محققان دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا در مطالعات اخیر خود دریافتند ترکیب تجربی آنتی بادی مونوکلونال اثر قابل توجهی در برابر بیماری کرونا نشان می دهد.

اثر قابل توجه آنتی بادی مونوکلونال در برابر کرونا

به گزارش خبرنگار، به نقل از مدیکال اکسپرس، به اسم بخشی از کارآزمایی بالینی ACTIV-2 تحت حمایت NIH برای بیماران سرپایی کووید-19، داده های اولیه نشان داد که درمان ترکیبی نو آنتی بادی مونوکلونال بستری شدن و مرگ بیماران در معرض خطر را تا 78 درصد کاهش می دهد.

در مطالعه ای که به وسیله موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی حمایت می گردد، 837 بیمار ثبت نام شده در 10 روز پس از آغاز علائم کووید-19 و در معرض خطر بالینی مورد آنالیز قرار گرفتند و 28 روز پس از درمان شرایط آن ها پیگیری شد. دوازده بیمار در گروه درمانی در مقایسه با 45 نفر در گروه دارونما بستری شدند. در گروه درمانی یک بیمار و در گروه دارونما 9 نفرجان خود را از دست دادند. بیماران گروه درمانی کمتر عوارض جانبی درجه سه یا بالاتر را تجربه کردند.

دیوید وول، استاد بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا گفت: تا به امروز این درمان و سایر آنتی بادی های مونوکلونال در برابر نوع دلتا موثر بوده است. ما همچنان به روش های موثر برای درمان بیماران به منظور جلوگیری از بیماری های شدید و مرگ احتیاج داریم. مونوکلونال یکی از ابزار هایی است که ما در اختیار داریم؛ با توجه به همه آنچه از ابتدای همه گیری آموخته ایم، برترین ابزار هایی که ما می توانید بواسطه آن ها از بستری شدن در بیمارستان و مرگ پیشگیری کنیم، دریافت واکسن و استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده عمومی است.

سایر درمان های بالقوه از جمله دارو های استنشاقی، خوراکی یا تزریقی هم در آزمایش ACTIV-2 در حال مطالعه هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1286

به "اثر قابل توجه آنتی بادی مونوکلونال در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر قابل توجه آنتی بادی مونوکلونال در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید