آماده سازی کسب وکارها برای ورود به بازارهای رقابتی با سامانه تعالی سازمانی

به گزارش مجله گرگانلند، گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی سامانه تعالی سازمانی را مطابق با استانداردهای اروپایی عرضه کردند که کاربرد آن در سازمان ها امکان آشنا شدن آنها با ضعف های موجود در مجموعه مدیریتی خود را فراهم می کند تا بتوانند چارچوب مناسبی برای مدیریت سازمان در محیط رقابتی طراحی کنند.

آماده سازی کسب وکارها برای ورود به بازارهای رقابتی با سامانه تعالی سازمانی

مینا اخوان، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگاران، طراحی و پیاده سازی نرم افزار مدیریت ارزیابی تعالی سازمان (مدال) را از دستاوردهای این شرکت دانست و گفت: این سامانه که مطابق با استانداردهای اروپایی EFQM طراحی و عرضه شده است، قابلیت مدیریت اجرای فرآیند تعالی سازمانی به صورت کاملا سیستماتیک و منعطف را دارد.

وی ادامه داد: در این طرح ویژگی های فنی جدید و عملکردی به محصول افزوده شده است و این امر هم موجب شده آخرین تغییرات در روش اجرا به صورت منعطف در سیستم پیاده شود، ضمن آنکه از نظر فنی، سامانه قابلیت یکپارچه سازی بالایی با سامانه های مرتبط با مشتری را پیدا خواهد کرد.

اخوان با اشاره به اهمیت سامانه های تعالی سازمان ها خاطر نشان کرد: سازمان های متعالی با استفاده از معیارهای تعالی سازمانی به عنوان چارچوب مدیریت سازمان خود، بـه سوی تعالی حرکت می کنند و به مفاهیم محوری تعالی سازمانی در فضایی مبتنی بر اصول ارزش های تعالی سازمانی عینیت می بخشند. در واقع دستیابی به اهداف تعالی سازمانی با اجرای پایدار و نظارت بر چارچوب های معیارهای تعالی سازمانی امکان پذیر است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر ضرورت نیاز شرکت ها و سازمان ها به ارزیابی کسب و کار خود با مدل تعالی سازمانی، یادآور شد: در راستای تسهیل دسترسی سازمان ها و ارگان ها به معیارهای تعالی سازمانی و ارائه پلتفرم تجمیع شده از شرایط فعلی سازمان ها و شرایط متعالی و ارائه راهکارها و فرآیندهای بهبود، سامانه فرآیند تعالی سازمانی (مدال) ارائه شده است که موجب بهبود شرایط عمومی سازمان ها شده و آن ها را در فرآیند پیاده سازی سیستم تعالی یاری می کند.

مجری طرح با اشاره به دریافت تسهیلات نمونه سازی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: در این طرح هدف شرکت ارتقای محصول موجود و افزودن قابلیت ها، ویژگی های فنی و عملکردی جدید به محصول بود؛ از این رو پیش از دریافت 130 میلیون تومان تسهیلات نمونه سازی از صندوق نوآوری و شکوفایی، سه نسخه از این نرم افزار طراحی و تدوین شد و در فاز توسعه ای با استفاده از تسهیلات صندوق، امکان تکمیل بخش های فرآیندی و تغییر در بخش های دیگر سامانه فراهم شد. برای فاز مارکتینگ و بازاریابی نیز به دنبال دریافت تسهیلات هستیم تا بتوانیم دمو نرم افزار را به افراد بیشتری معرفی کنیم.

اخوان در مورد جامعه هدف این نرم افزار نیز گفت: بهره گیری از این مدل با نگرش سازمانی (کل نگری) به مدیریت این امکان را می دهد تا ضمن ارزیابی سازمان تحت امر خود، بتواند آن را با سایر سازمان های مشابه مقایسه کند و با ضعف های موجود در مجموعه مدیریتی خود بیشتر آشنا شود. بنابراین تمامی شرکت ها و سازمان ها می توانند این فرآیند را در مجموعه خود عملیاتی کرده و ارزیابی کنند. مدل های تعالی سازمانی با الگوبرداری از شرکت های پیروز دنیا توانسته اند چارچوب مناسبی را برای مدیریت سازمان ها در محیط رقابتی ارائه کنند.

وی در مورد برنامه های آینده شرکت برای فاز توسعه ای این سامانه گفت: در حال حاضر در سیستم پیاده سازی شده، کاستی هایی وجود دارد که با دریافت تسهیلات بیشتر از صندوق نوآوری و شکوفایی و جذب مخاطب های سازمانی تغییراتی در سامانه اعمال خواهد شد.

به گفته این محقق، ماژول هایی چون مدیریت شاخص های سازمانی، نمایش شاخص ها در خودارزیابی های پروفرما و شبیه سازی جایزه، ایجاد فرم تنظیمات وب سرویس ها، تولید وب سرویس های خروجی اطلاعات، پرسشنامه به روش رادار، داشبورد فعالیت کاربری، اجرا و نتایج پروژه بهبود، پیاده سازی ساختار جدید پرسشنامه 94+، اخذ تاییدیه (استاندارد) و ثبت اطلاعات سازمان از جمله ماژول های تغییریافته یا ایجادشده در این سامانه هستند که بعد از دریافت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی اجرایی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 566

به "آماده سازی کسب وکارها برای ورود به بازارهای رقابتی با سامانه تعالی سازمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده سازی کسب وکارها برای ورود به بازارهای رقابتی با سامانه تعالی سازمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید