گوگل کروم هک شدن رمز عبور را در اندروید و iOS به کاربران اطلاع می دهد

به گزارش مجله گرگانلند، اینطور که به نظر می رسد، گوگل در راستای افزایش امنیت مرورگر کروم نسخه موبایل، قابلیتی را به آن اضافه نموده که در صورت هک شدن رمز عبور این موضوع را به همراه راهکار به شما اطلاع می دهد.

گوگل کروم هک شدن رمز عبور را در اندروید و iOS به کاربران اطلاع می دهد

معمولا کم پیش می آید که رمز عبور حساب کاربری مان هک و یا به طور کلی دچار مشکل گردد. اما خوشبختانه برای این اتفاق هم راه حلی در نظر گرفته شده. به این صورت که مرورگر گوگل کروم بعد از آگاه کردنتان از هک شدن رمز عبور شما را به صفحه تغییر رمز راهنمایی می نماید. برای اینکه تعیین گردد کدام رمز عبور شما با مشکل روبرو شده، کروم یک کپی از تمام آن ها را به صورت رمز نگاری شده برای گوگل ارسال می نماید که حتی این شرکت هم نمی تواند به اطلاعات شما شامل حساب کاربری و رمز عبور دسترسی داشته باشد.

همچنین یک قابلیت تحت عنوان Safety Check هم قرار است به زودی به کروم موبایل اضافه گردد که امکان چک کردن دستی رمز عبور را فراهم می نماید تا تعیین گردد آیا قابلیتی نظیر وب گردی ایمن (Safe Browsing) در مرورگر فعال است یا خیر. همچنین با Safety Check، می توانید از این بابت که آیا مرورگر کروم آخرین نسخه امنیتی را دریافت نموده آگاه شوید.

در سیستم عامل iOS کاربران حتی می توانند از قابلیت Autofill کروم که اطلاعات ورود به حساب کاربری آن ها را ذخیره می نماید، در دیگر برنامه ها و مرورگرها هم استفاده نمایند. در راستای افزایش امنیت هم کاربران ابتدا باید به وسیله اثرانگشت یا تشخیص چهره، هویت خود را تایید نمایند تا کروم بتواند رمز عبور یا اطلاعات حساب را در کادرهای مربوطه وارد کند.

  • گوگل کروم به زودی ناامن بودن فرم ها را اعلام می نماید

همچنین به زودی برای کاربران اندروید، قابلیت جدیدی تحت عنوان Enhanced Safe Browsing یا وب گردی ایمن بهبود یافته منتشر می گردد که با اشتراک گذاری لحظه ای اطلاعات و داده ها با سرویس وب گردی ایمن گوگل، از رخ دادن اتفاقاتی نظیر فیشینگ، ورود بدافزار به گوشی یا هرگونه خطری از این قبیل جلوگیری می نماید؛ نه اینکه بعد از رخ دادن این اتفاقات بخواهد اقدامی در راستای حل آن انجام دهد.

گوگل مدعی شده کاربرانی که این قابلیت را روی کامپیوترهای خود فعال نموده اند، 20 درصد به نسبت گذشته از ورود به سایت های خطرناک و کلاه بردار در امان مانده اند که این آمار بسیار خوب و امیدوارنماینده است. شاید تنها نقطه ضعف آن این باشد که اکنون داده های وب گردی شما، اگرچه برای امنیت خودتان، به صورت لحظه ای با گوگل به اشتراک گذاشته می گردد.

  • 7 افزونه مرورگر که ردیابی سایت ها را افشا می نمایند

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 750

به "گوگل کروم هک شدن رمز عبور را در اندروید و iOS به کاربران اطلاع می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل کروم هک شدن رمز عبور را در اندروید و iOS به کاربران اطلاع می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید