چگونه از مرگ زودرس باتری گوشی هوشمند خود جلوگیری کنیم؟

به گزارش مجله گرگانلند، کاهش عمر باتری موبایل یکی از مسائل رایجی است که با گذر زمان اتفاق می افتد. اما چطور می توانیم از بروز این مشکل جلوگیری کنیم؟ در این مطلب به بررسی راه حل های افزایش باتری گوشی های هوشمند می پردازیم.

چگونه از مرگ زودرس باتری گوشی هوشمند خود جلوگیری کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، اولین راهکار این است که از شارژ شدن 100٪ گوشی هوشمندتان جلوگیری کنید. طول عمر باتری شما به تعداد چرخه های شارژ آن بستگی دارد. هر چرحه زمانی شمارش می شود که باتری گوشی شما از 0 ٪ به 100 ٪ برسد. هنگامی که چرخه شارژ باتری گوشی شما به حدبیشتر تعداد تعیین شده برسد، باید باتری را با یک باتری کاملاً نو تعویض کنید.

با جلوگیری از شارژ 100% می توانید یک چرخه کامل را متوقف کرده و مدت زمان لازم برای تکمیل چرخه شارژ باتری را طولانی تر کنید. باتری های لیتیوم یونی سیکل شارژ و دشارژ تعیینی دارند و شما می توانید 400 تا 500 مرتبه باتری را از 0 تا 100 شارژ کنید و پس از آن عمر مفید باتری دستگاه شما به سرانجام می رسد. ممکن است با دیدن شارژ 100٪ احساس بهتری را نسبت به 99٪ داشته باشید، اما در نهایت زمانی که باتری شما تعداد چرخه های شارژ مجاز را پشت سر بگذارد، باتری دستگاهتان دچار مرگ زودرس می شود.

برخی از مدل های پیکسل و آیفون های دارای iOS 13 یا جدیدتر دارای ویژگی هایی هستند که به طور اتوماتیک شارژ را 80 درصد محدود می کنند و زمان لازم برای رسیدن به 100 درصد را افزایش می دهند. گوشی های سری پیکسل 6 نیز با توقف شارژ در 80 درصد به افزایش عمر باتری کمک می کنند. زمانی که گوشی در حال شارژ شدن است، باید دمای باتری آن در محدوده 32 تا 95 درجه فارنهایت (0 تا 35 درجه سانتیگراد) باشد. بیشتر گوشی های هوشمند در صورت داغ شدن شدید، هشداری ارسال کرده و در صورت لزوم گوشی را خاموش می کنند. پس توجه داشته باشید که در فصل تابستان، هیچ گاه گوشی را روی داشبورد خودروی خود رها نکنید.

هیچ گاه زمانی که گوشیتان روی تختخواب است، آن را شارژ نکنید. بدلیل وجود پتو و بالش در این مکان ممکن است منجر به آتش سوزی شود. جلوگیری از رسیدن هوا به گوشی، خطرناک است. بهترین مکان برای شارژ گوشی روی یک سطح صاف و سخت است. اگر گوشی شما داغ شد، آن را ناگهان سرد نکنید و درون یخچال قرار ندهید! تغییر ناگهانی از یک درجه حرارت به درجه دیگر می تواند به تلفن آسیب برساند، زیرا قطعات در گرما منبسط می شوند.

قرار دادن ناگهانی گوشی در یک جای سرد مانند یخچال نیز می تواند منجر به اضافه شدن رطوبت ناخواسته به دستگاه شما شود. اگر احساس می کنید که گوشی شما بیش از حد داغ شده است، بهترین راهکار این است که در صورت شارژ شدن آن را از برق بکشید و گوشی را خاموش کنید. سپس گوشی را در یک جای خشک و خنک قرار دهید و هر کیس اضافی را از آن جدا کنید. اگر در هنگام شارژ شدن گوشی شما داغ شد، کابل آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که آسیبی ندیده است و در صورت آسیب دیدگی کابل شارژ را تعویض کنید.

یکی دیگر از راهکار های مفید این است که که هرگز اجازه ندهید باتری تلفن شما به 0٪ برسد و سپس آن را شارژ کنید. بهترین محدوده برای کارکرد باتری گوشی، بین 20 تا 80 درصد است.

منبع: phonearena

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1608

به "چگونه از مرگ زودرس باتری گوشی هوشمند خود جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از مرگ زودرس باتری گوشی هوشمند خود جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید