پدینگتون 2 جای همشهری کین را به عنوان بهترین فیلم تاریخ از نظر منتقدان گرفت

به گزارش مجله گرگانلند، پس از انتشار یک نقد منفی قدیمی برای همشهری کین امتیاز کامل این فیلم مشهور و تأثیرگذار بر سینمای دنیا در راتن تومیتوز به 99 از 100 کاهش پیدا نموده است.

پدینگتون 2 جای همشهری کین را به عنوان بهترین فیلم تاریخ از نظر منتقدان گرفت

همشهری کین سال ها با داشتن امتیاز 100 از 100 در بخش بهترین فیلم های تاریخ سینما در راتن تومیتوز قدرت نمایی می کرد. البته چند فیلم دیگر از جمله چهارصد ضربه از فرانسوا تروفو، ریو براوو از هاوارد هاکس، 12 خشمگین از سیدنی لومت و حتی چهارشنبه سوری از اصغر فرهادی امتیاز کامل را در راتن تومیتوز دریافت نموده اند، اما به خاطر مقبولیت بسیار زیاد همشهری کین نزد سینمادوستان حرفه ای و تعداد بیشتر نقدهای مثبت به ثبت رسیده برای آن در قیاس با فیلم های ذکر شده از نخستین ساخته اورسن ولز همیشه به عنوان بهترین فیلم تاریخ از لحاظ امتیاز منتقدان یاد می شد. همشهری کین بر اساس 115 آنالیز امتیاز 100 از 100 را کسب نموده بود در حالی که به عنوان نمونه چهارشنبه سوری یا ریو براوو به ترتیب با 44 و 43 نقد به جمع بهترین فیلم های تاریخ راه پیدا نموده اند. اما ثبت نقد قدیمی شیکاگو تریبون (Chicago Tribune) نوشته مِی تینی (Mae Tinee) که 80 سال پیش نوشته شده در راتن تومیتوز، امتیاز همشهری کین را به 99 از 100 کاهش داد.

هم اکنون در فهرست بهترین فیلم های تاریخ در راتن تومیتوز فیلم رمانتیک در یک شب رخ داد به کارگردانی فرانک کاپرا در صدر قرار گرفته و فیلم ابرقهرمانی پلنگ سیاه هم در صندلی دوم به چشم می خورد و رتبه سوم به همشهری کین رسیده است. در صندلی های چهارم و پنجم فیلم های انگل و انتقام جویان: خاتمه بازی قرار گرفته اند. شایان ذکر است ملاک این فهرست تنها امتیاز نهایی نیست و فاکتورهای دیگری مانند آنالیز منتقدان سرشناس و تعداد آنالیز ها هم در نظر گرفته شده است. اما اگر فقط امتیاز نهایی و تعداد آنالیز ها در نظر بگیریم، الان فیلم پدینگتون 2 بهترین فیلم تاریخ از نظر منتقدان سینمایی است! این فیلم با امتیاز 100 از 100 بر اساس 244 نقد از تمام فیلم هایی که در این پایگاه امتیاز کامل دارند، شرایط بهتری دارد.

پدینگتون 2 به کارگردانی پل کینگ در سال 2017 روی پرده رفت و با تحسین گسترده ای از جانب منتقدان و سینمادوستان روبرو شد. هی دی فیلمز و استودیوکانال برای ساخت نسخه دوم پدینگتون 40 میلیون دلار هزینه نموده بودند و این فیلم کمدی در گیشه به فروشی بالغ بر 204 میلیون دلار دست یافت تا برای سازندگان و ناشرش یک موفقیت اقتصادی قابل توجه باشد. اما چه کسی تصور می کرد این خرس عروسکی دوست داشتنی در کسب رضایت منتقدان از اثر جریان سازی مانند همشهری کین پیشی بگیرد؟

شایان ذکر است در پایگاه راتن تومیتوز فیلم های سینمایی نمره ای از 0 تا 100 دریافت می نمایند. به این صورت که تمامی نقدهای نوشته شده توسط منتقدان باسابقه جمع آوری شده و درصد تعداد نقدهای مثبت نسبت به کل نقدها محاسبه می شود. همچنین نمرات و نظرات منتقدان سرشناس نظیر راجر ایبرت، دژان تامسون، استیون هانتر، اوون گلیبرمن، لیسا شوارزبام، پیتر ترورس و مایکل فیلیپس به صورت جداگانه آنالیز می شود و از نظرات این منتقدان برای نمره کلی فیلم هم استفاده می شود.

به نظر شما کدام یک از این فیلم ها اثر بهتری است؟ شما کدام فیلم را لایق عنوان بهترین فیلم تاریخ می دانید؟ نظرات خود در این خصوص را با ما و سایر کاربران خبرنگاران مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1123

به "پدینگتون 2 جای همشهری کین را به عنوان بهترین فیلم تاریخ از نظر منتقدان گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدینگتون 2 جای همشهری کین را به عنوان بهترین فیلم تاریخ از نظر منتقدان گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید