سه نمونه متفاوت از چیدمان خانه ال شکل به همراه پلان

به گزارش مجله گرگانلند، چیدمان خانه ال شکل به خودی خود کار چندان سختی نیست و با کمی مطالعه و ایده گیری از طرح های بروز می توانید نقشه ای عالی و کامل برای تزیین و چیدمان دکوراسیون منزلتان بریزید. در این پست با سه آپارتمان کوچک L شکل روبرو خواهیم شد که چندان هم از نور طبیعی روز برخوردار نیستند. نکته جالب هم همینجاست، با اینکه خانه چندان روشن نیست اما بازهم تمی تیره و تاریک برای دکوراسیون داخلی انتخاب شده که در وهله اول کاری غیرممکن بنظر می رسد اما در ادامه مشاهده خواهید کرد که یک خانه ال شکل تیره و تاریک هم می تواند بسیار زیبا و لوکس دیده گردد.

سه نمونه متفاوت از چیدمان خانه ال شکل به همراه پلان

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

دقیقاً اینجاست که هنر طراحی و معماری تاثیر خود را بصورت کامل نشان خواهد داد، فضایی درونی و بدون نور طبیعی که به یاری انواع طراحی مدرن و صنعتی می توان آن را به گونه ای ساخت و چیدمان کرد که به خوبی قابل سکونت بوده و هیچگونه مسئله ای از لحاظ کمبود نور در آن مشاهده نگردد. به یاری همین هنر و البته هنر دکوراسیون داخلی می توان چیدمان خانه ال شکل را در بهترین شکل ممکن ایجاد کرد. خانه های ال شکل، یکی از زیباترین و مدرن ترین منازل مسکونی هستند که امروزه در پیشرفته ترین کشورهای دنیا ساخته و استفاده می شوند و نهایتِ استفاده از تکنولوژی، معماری و چیدمان را به رخ می کشند. و اما تصاویر و طرح های زیر:

این خانه ها برای زوج های جوان شاغل طراحی شده است. یکی از نیازهای اصلی زوج های شاغل داشتن منزلی آرامش بخش و راحت است تا هنگام بازگشت از کار و استراحت در خانه، بتوانن قوای از دست رفته خود را دوباره بازیافته و به آرامش کامل برسند. تم رنگی هر دو خانه تیره بوده و به همین خاطر مردانه محسوب می گردد. سبک طراحی صنعتی نیز بخاطر استفاده از دیوارهای بتن اکسپوز و نورپردازی های بسیار جالب کاملا مشهود است. اما با توجه به کوچکی فضا می بینیم که چیدمان خانه ال شکل حتی اگر تاریک هم باشد، می تواند چقدر دلباز و زیبا دیده گردد.

خانه اول عمدتا با رنگ تیره خاکستری تزیین شده اما رنگ های گرم نیز در این بین دیده می شوند، مثلا مبل راحتی اتاق نشیمن قهوه ای است که خود یک رنگ گرم است. وجود همین مبل راحتی عظیم باعث شده تعادل در رنگ های اتاق نشیمن برقرار گردد. در اینجا خبری از تلویزیون نیست و بجای آن یک پروژکتور عظیم کل دیوار روبروی مبل را می پوشاند. نکته فوق العاده جالب در این قسمت، جمع شدن صفحه پروژکتور در مواقع غیر لازم و نمایش داده شدن ساعت دیجیتالی روی دیوار است که خود یک حرکت فوق العاده هوشمندانه و خلاقانه بحساب می آید.

دیدن این خانه با این چیدمان خانه ال شکل و همچنین طراحی منحصر بفرد و استفاده از رنگ تیره خاکستری این موضوع را تایید می نماید که همواره قرار بر استفاده از رنگ های روشن برای فضاهای داخلی نیست بلکه می توان از رنگ های تیره در انواع و تناژهای متفاوت نیز براحتی استفاده کرد بدون اینکه هیچگونه مسئله ای احساس گردد. نورپردازی در اینگونه منازل و با این نوع چیدمان، بسیار مهم است و می تواند در بهتر شدن دکوراسیون، بسیار موثر باشد. این چیدمان بیشتر برای منازل افراد جوان با روحیه ای امروزی کاربرد دارد و می تواند پیوند با دنیای مدرن و صنعتی را بسیار بیشتر نشان دهد.

پلان آورده شده در عکس اول، چیدمان خانه ال شکل زیر را بخوبی نشان می دهد، پشت مبل راحتی اتاق نشیمن، با فاصله کمی آشپزخانه تک دیواره و جمع و جور قرار گرفته است. در سرانجامی شاخه عظیمتر خانه پس از گذشت از سرویس بهداشتی و حمام به اتاق خواب می رسیم. اتاق نشیمن و آشپزخانه در شاخه کوچکتر و باقی اتاق ها در شاخه عظیمتر قرار گرفته اند. اتاق خواب هم با وجود داشتن یک پنجره کوچک، بازهم با رنگ تمام خاکستری دیوارهای بتنی، تزیین شده است. البته رنگ های جذابی مانند آبی و سبز نیز توسط نورهای ال ایی دی و درختچه طبیعی سرسبز به دکوراسیون وارد شده است.

و در سرانجام می رسیم به حمام و سرویس بهداشتی که درب آن دقیقا روبروی درب ورودی خانه قرار گرفته است. مهم است که درب ورودی به محض باز شدن دیدی همه جانبه به اتاق نشیمن نداشته باشد. در اینجا هم چیدمان خانه ال شکل طوری صورت گرفته که محض ورود به خانه، با رخت آویزهای هوشمندانه و دیواری کرکره مانند در دوطرف روبرو می شویم که دید اندکی هم به اتاق نشیمن می دهند. در حمام و دستشویی رنگ ها کمی روشن تر است اما علاوه بر درب موجود در راهرو، یک درب شیشه ای هم از اتاق خواب برای ورود به این قسمت تعبیه شده. در نهایت به تراس کوچک خانه می رسیم که بساط تفریح در آن جور است!

در این تراس می توان نور طبیعی را به مقدار بسیار بیشتری نسبت به سایر قسمت های خانه مشاهده کرد که اصلاً با طراحی داخلی خانه قابل مقایسه نیست به همین دلیل نشستن و وقت صرف کردن در آن می تواند برای اهالی خانه بسیارلذت بخش باشد. شاید و البته مطمئناً یکی از مهمترین مواردی که در چیدمان خانه ال شکل باید حتماً به آن توجه داشت وجود تراس و چیدمان صحیح آن می باشد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

آپارتمان بعدی 100 متر مربع مساحت داشته و چیدمان خانه ال شکل را به روشی اجتماعی تر و مهمان پسندتر انجام داده است. مالکین این خانه مهمانی های زیادی در خانه برگذار می نمایند و از طرفی علاقمند به دنیای فیلم و سینما نیز هستند. طراحی داخلی خانه هم براساس همین علایق شکل گرفته اما به عنصر زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی نیز به همین میزان توجه شده است. اتاق نشیمن رنگی تاریک و تیره دارد اما تک رنگ نیست، لوازمی مانند مبل راحتی آبی رنگ دکوراسیون را از حالت یکنواختی درآورده است.

به عکس ها که دقت کنید متوجه می شوید در بیشتر پلان ها، اتاق نشیمن در قسمت کوچکتر خانه ال شکل قرار می گیرد آشپزخانه نیز طوری طراحی می گردد تا به اتاق نشیمن نزدیک باشد. البته نوع قرار گیری فضاها به خواسته شما و فعالیت های شما در خانه بستگی دارد، مثلا اگر مهمانان زیادی به صرف شام دعوت می کنید اما از طرفی هم دوست دارید فضا نشیمن تان دنج و صمیمی باشد بهتر است قسمت عظیمتر خانه را آشپزخانه و میز ناهارخوری عظیم اختصاص دهید. موردی که در چیدمان منزل L شکل زیر صورت گرفته است.

منبع: اتاق
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 493

به "سه نمونه متفاوت از چیدمان خانه ال شکل به همراه پلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه نمونه متفاوت از چیدمان خانه ال شکل به همراه پلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید