حمل و نقل مالدیو چگونه است؟

به گزارش مجله گرگانلند، سال های اخیر مالدیو به یکی از مقاصد گردشگری برتر دنیا تبدیل شده است. مانند بسیاری از سرزمین های کشور هند، جزایر مالدیو نیز در سال 1965 از دولت بریتانیا مستقل شد. طبیعت بکر، شن های سفید سواحل و دریای فیروزه ای آن همواره رشک بر انگیز بوده است. اگر قصد سفر به مالدیو را دارید را همین الان می توانید تور مالدیو خود را از مجموعه خبرنگاران خریداری کنید. اگر به ذهنتان خطور نموده است که حمل و نقل مالدیو از چه راه هایی صورت می گیرد در حال مطالعه مطلب مورد نظرتان هستید. با ما همراه باشید تا شما را از نزدیک به حمل نقل این جزیره زیبا آشنا سازیم.

حمل و نقل مالدیو چگونه است؟

حمل و نقل مالدیو برای دسترسی به نقاط مختلف جزایر

تمام جزایر مالدیو، چه جزایر خصوصی چه جزایر عمومی، به اندازه کافی کوچک هستند که بتوانید با پای پیاده به گشت و گذار بروید. به همین دلیل خدمات کرایه ماشین در مالدیو وجود ندارد. هرچند که تاکسی ها در جزایر بزرگ تر فعالیت دارند. راحت ترین و ارزان ترین روش رفت و آمد داخلی پیاده روی است. اگر چه در صورت سفر بین جزایر حمل و نقل مالدیو گزینه های بسیار خوبی پیش رو می گذارد. در زیر به آنالیز تعدادی از آن ها می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با مالدیو و همچنین جاذبه های گردشگری آن به وب سایت رسمی توریسم جزایر مالدیو سر بزنید.

حمل و نقل مالدیو با تاکسی

شهرهایی مانند ماله Male)) و آدو (Addu) که حمل و نقل جاده ای رایج تر است، دارای سرویس های تاکسی مناسب هستند. یافتن تاکسی در ماله بسیار راحت است. راستا فرودگاه تا مقصد خود را به راحتی با خدمات تاکسی خواهید داشت. تمام تاکسی های مالدیو سیستم سرمایش و گرمایش مناسب دارند. هزینه تاکسی برای هر فاصله ای 20 روفیه مالدیو است. این قیمت بعد از ساعت 11 شب به 30 روفیه می رسد. در صورت داشتن چمدان ممکن است مبلغ 10 روفیه اضافه بر مبلغ کرایه جهت استفاده از صندوق عقب از شما دریافت گردد. از آنجا که جزایر مالدیو کوچک هستند، راننده ها مسافران دیگری سوار می نمایند. به همین خاطر نگران چیزی نباشید. به راحتی می توانید از محل اقامت خود بخواهید تا برای شما تاکسی صدا بزنند. سرویس های تاکسی Dialcap، Loyal Taxi و New Taxi از بهترین سرویس های تاکسی و حمل نقل مالدیو هستند.

اتوبوس های حمل و نقل مالدیو

خدمات اتوبوسی مالدیو توسط شرکت اتوبوس رانی Maldives Transport and Contracting Company اداره می گردد. اتوبوس یکی از روش های ارزان قیمت حمل و نقل مالدیو است اما تنها به راستا های خاص محدود می گردد. کرایه اتوبوس هایی که در ماله و هولهول ماله (Hulhulmale) فعالیت می نمایند از 3 روفیه شروع می شوند. در 50 متری خروجی فرودگاه های مالدیو اتوبوس هایی حاضر هستند که با دریافت هزینه 20 روفیه شما را به هتل یا مقصد مورد نظرتان می رساند. هر نیم ساعت یک اتوبوس به سمت جزایر حرکت می نماید. در روز های بارانی میزان ترافیک بالا می رود. اگر چمدان زیادی با خود به همراه دارید از اتوبوس به عنوان حمل نقل مالدیو استفاده نکنید.

دوچرخه سواری در هوای خنک جزایر

فقط تصور کنید در حال دوچرخه سواری در راستا هموار با مناظری از درختان نارگیل، هوای تمیز به همراه نسیم خنک که صورت شما را نوازش می نماید، هستید. منظره دریایی فیروزه ای شما را مست خواهد نمود. این طور نیست؟ بله، درست است! دوچرخه سواری یکی از بهترین راه های کشف مو به موی جزایر مالدیو است. گرچه خدمات کرایه دوچرخه در مالدیو وجود ندارد ولی هتل های مختلفی از جمله Senova Fushi، Island Hideaway، Diva و Shangri la دوچرخه هایی را در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد. اگر مایل هستید تور مالدیو خود را خودتان طراحی کنید می توانید هتل ماله و بلیط هواپیما ماله خود را به صورت جداگانه از مجموعه خبرنگاران تهیه بفرمایید. اگر هوادار دوچرخه سواری هستید و هتل اقامت شما خدمات کرایه دوچرخه ارایه نمی دهد، می توانید دوچرخه های تاشو تهیه کنید و با خود به جزایر بیاورید. با ما همراه باشید تا به معرفی دیگر وسایل حمل و نقل مالدیو بپردازیم.

کشتی های جزایر برای افرادی که به دنبال هیجان هستند

کشتی ها (Ferry) ارزان ترین راه سفر بین جزایر مالدیو است. هزینه سفر با کشتی برای سفر های 5 ساعته بین 30 الی 60 روفیه حساب می شوند. هزینه سفر با کشتی از فرودگاه تا ماله حدود 40 فوریه و بین جزایر 30 الی 75 فوریه بسته به شرایط تغییر می نماید. بیشتر این کشتی در بین ساعات 6 صبح تا 6 عصر خدمات ارائه می دهند. ولی شاید لازم باشد در خصوص این گزینه بیشتر فکر کنید. چرا که کشتی ها زمان حرکت تعیین ندارند. همچنین در روزهای آدینه خدمات ارائه نمی نمایند و در جزایر رفاهی-تفریحی توقف ندارند.

قایق های موتوری، گزینه جایگزین حمل نقل در مالدیو

برای افرادی که مایل نیستند از کشتی استفاده نمایند، قایق های موتوری (Speedboat) گزینه بسیار خوبی است. اما قیمت آن ها بالا است. هزینه سفر با قایق موتوری تا 3500 روفیه می رسد. بسته به اقامتگاه و یا هتلی که انتخاب کردید، قیمت ها نیز متفاوت می گردد. از محل اقامت خود می توانید درخواست کنید تا قایق موتوری را پیشاپیش برای شما رزرو نمایند. اگر هزینه سفر با قایق موتوری زیاد است، از ماهیگیران محلی می توانید خواهش کنید تا شما را به قایق خود سوار کند.

قایق های بادبانی برای اهالی ماجراجو

اگر پول زیاد برای صرف کردن دارید، قایق های بادبانی را به عنوان حمل و نقل مالدیو خود انتخاب کنید. در این صورت به صخره ها و جزیره های دور افتاده دسترسی خواهد داشت. سفر خود را با قایق های بادبانی می توانید پس از رسیدن به اقامتگاه خود رزرو کنید. بسته به بودجه خود می توانید از شرکت های کرایه قایق های بادبانی درخواست کنید تا برنامه های مفرح مورد نظر خود را در خدمات خود بگنجانند. هزینه ها با توجه به بزرگی یا کوچکی قایق و امکانات ارائه شده تغییر می نماید. قیمت قایق های سه خوابه برای 6 نفر برای 6 روز حدود 55000 روفیه هزینه دارد.

دونی Dhoni مالدیو، قایق های دست ساز بومی های جزایر

یکی از قدیمی ترین حمل و نقل مالدیو که خیلی شناخته شده نیز می باشد دونی (Dhoni) است. دونی کار دست اهالی مالدیو است که تجربه سفر دریایی و گشت و گذار بین جزایر شما را جالب تر خواهد نمود. دونی شباهت زیادی به Dhow کشتی های سنتی عرب ها دارد. هزینه کرایه این قایق از 1000 روفیه تا 1500 متغیر است. اگر برای ماه عسل خود به جزایر مالدیو سفر نموده اید، دونی های مخصوص برای زوج های جدید آماده ارائه خدمات هستند.

هواپیما های دریایی، منظره آبی دریا و شن های سفید

هواپیماهای دریایی بهترین گزینه برای افراد عجول است. این هواپیما ها می توانند شما را حداکثر در 90 دقیقه به دورترین اقامتگاه ممکن از ماله و برعکس برساند. نه تنها این، از آن جایی که این هواپیما در ارتفاع پایی پرواز می نماید، چشم انداز زیبایی را از دریا و صخره های اطراف ارائه می دهد. این هواپیما ها در شب فعالیت نمی نمایند. هزینه استفاده از آن ها نیز بین 3500 روفیه تا 7000 متغیر است.

شما را با تمامی راه های حمل و نقل مالدیو آشنا کردیم. حالا تصمیم با شما است که با توجه به علاقه و بودجه خود کدام یکی را انتخاب کنید. با هر روشی که سفر کنید، مالدیو همواره برای گردشگران خود تجربه نابی را در اختیار می گذارد. ما در خبرنگاران دوست داریم در صورت سفر به مالدیو تجربه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر به سفر به مالدیو فکر می کنید و به برنامه ریزی نیاز دارید، کارشناسان ما در خبرنگاران آماده ارائه خدمات مشاوره هستند. برای دریافت اطلاعات با شماره تلفن 021-8540 تماس حاصل فرمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 43

به "حمل و نقل مالدیو چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل مالدیو چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید