کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان مرکزی برگزار می گردد

به گزارش مجله گرگانلند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در بهمن ماه سال جاری در استان مرکزی برگزار می گردد.

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان مرکزی برگزار می گردد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران از اراک، سید محمد حسینی ظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار گردید با اشاره به کنگره ای که مسئولیت اجرای آن با میراث فرهنگی استان است گفت: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان مرکزی برگزار می گردد که اجرای آن برعهده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در تاریخ ششم و هفتم بهمن ماه برگزار می گردد و ارسال مقالات تا 30 دی ماه مهلت دارد.

شهرداری اراک زمان بندی اجرا و نیازهای زیرساختی منطقه گردو را ارائه دهد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به منطقه گردشگری دره گردو گفت: شهرداری اراک بهترین مورد به عنوان سرمایه گذار مادر برای سرمایه گذاری در منطقه گردو است که با توجه به مکاتباتی که داشتیم هنوز پاسخی از سوی شهرداری دریافت ننموده ایم اگر شهرداری توان انجام اقدامات اجرایی و برنامه ریزی به منظور منطقه نمونه گردشگری دره گردو را ندارد اطلاع دهد تا دستگاه های اجرایی از زمان بندی در نظر گرفته شده به منظور توسعه گردشگری دره گردو عقب نمانند و معین گردد که سرمایه گذاری آن منطقه چگونه انجام می گردد.

حسینی توضیح داد: شهرداری به عنوان سرمایه گذار مادر به منظور منطقه گردشگری دره گردو موظف است موضع خود را معین کند و اگر مایل به اینکار است زمان بندی اجرای آن و همچنین نیازهای زیرساختی را به میراث فرهنگی ارجاع دهد تا بتوانیم در زمینه درخواست ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی اعلام کرد: در رابطه با درخواست شهرداری اراک مبنی بر صدور موافقت اصولی از سوی میراث فرهنگی هم باید گفت که مطابق قانون تا زمانی که قرارداد رسمی منعقد نگردد صدور موافقت اصولی ممنوع است بنابراین اگر شهرداری اراک ایجاد تغییر یا اصلاحاتی در متن قرارداد را در نظر دارد باید موارد لازم را ارائه دهد تا نسبت به آن تصمیم گیری گردد.

مشکل اصلی میراث فرهنگی موانع موجود در صدور مجوزهای تاسیسات گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به صدور مجوزهای تاسیسات گردشگری گفت: مسئله ای که همواره پیش رو داشتیم صدور مجوزهای تاسیسات گردشگری به منظور ساخت هتل ها، مسافرخانه ها، مراکز رفاهی و غیره بوده است که مطابق قانون دخالت اصناف در این زمینه خلاف قانون است.

حسینی ادامه داد: با وجود استعلام رئیس سازمان میراث فرهنگی از وزارت دادگستری در رابطه با وظایف دستگاه ها در زمینه صدور پروانه واحدهای گردشگری و مراکز رفاهی مربوط به این حوزه مبنی بر ممنوع بودن دخالت اصناف در صدور مجوزها اما هنوز مشکلاتی در این زمینه داریم که مانع خیلی از اقدامات می گردد.

غار نخجیر دلیجان مورد کم لطفی قرار گرفته است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به غار نخجیر دلیجان گفت: از زمانی که غارنخجیر را تحویل گرفته ایم، هیچ اتفاق مثبتی در آن انجام نشده و نه تنها سرمایه گذاری در این راستا جذب نشده بلکه تاسیسات قبلی آن هم از بین رفته اند که ضروری است این مهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حسینی اضافه کرد: مشکلاتی را دستگاه های خدمات رسان در محدوده این غار برای سرمایه گذاران ایجاد نموده اند که رفته رفته سبب بی میلی سرمایه گذاران برای جذب به این منطقه شده که ضروری است در این زمینه تدابیری اندیشیده گردد تا این بی رغبتی را از بین ببرد.

وی توضیح داد: با اینکه در مصوبات قبلی قرار شده بود که در محدوده 200 متری این غار اجازه بنای مراکز رفاهی و گردشگری ایجاد گردد اما الان در دستورالعمل جدید شاهد هستیم که از حداقل فاصله دو کیلومتری برای سرمایه گذاران صحبت شده است که این موضوع خود سبب بی رغبتی سرمایه گذاران است و از طرفی سهولت دسترسی به امکانات رفاهی را برای گردشگران از بین می برد و آنها را با مشکل روبرو می سازد

اقدامات لازم در راستای جذب گردشگران نوروزی انجام گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی با اشاره به ستاد خدمات سفر ویژه ایام نوروز گفت: هدف از این ستاد برنامه ریزی برای جذب گردشگران در ایام نوروز و بالا بردن مدت توقف آنها در استان است که به همین منظور ضروری است شیوه هایی نوین و طرح هایی ابتکاری به کار ببریم و همچنین با ایمن سازی راه ها در راستای ایجاد سفری راحت برای گردشگران کوشش کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 242

به "کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان مرکزی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان مرکزی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید