پامپئو: فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد یافت

به گزارش مجله گرگانلند، وزیر خارجه آمریکا می گوید واشنگتن آماده گفت وگو با تهران در هر زمانی است اما ضروری است ایران رفتار خود را تغییر دهد.

پامپئو: فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد یافت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامئپو وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت مقامات در واشنگتن آماده گفت وگو با ایران در هر زمانی هستند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت اما لازمه گفت وگو تغییر اساسی در رفتار ایران است و استراتژی فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد یافت.

پامپئو مدعی شد استراتژی فشار حداکثری فقط فشار اقتصادی نیست بلکه شامل منزوی کردن ایران به وسیله دیپلماسی نیز می گردد.

وزیر خارجه آمریکا به خبرنگار فری بیکن درباره حملات اخیر به سفارت آمریکا در بغداد و واکنش واشنگتن گفت: من هرگز از قبل اعلام نمی کنم واکنش ما چیست اما مواظب هستیم این به یک رویه عادی تبدیل نگردد تا ایرانیان به وسیله نیروهای نیابتی خود در عراق جان آمریکایی ها را در معرض خطر قرار دهند.

وزیر خارجه تاکید نمود: این نمی تواند عادی گردد، این نمی تواند روزمره گردد، در نهایت برای هر حمله جدی باید پاسخگویی وجود داشته باشد.

هرچند پامپئو برخلاف گذشته از نسبت دادن این حملات به ایران خودداری کرد ولی گفت: دولت آمریکا به تحقیقات درباره حملات اخیر ادامه می دهد تا معین گردد چه کسی دقیقا آنها را پرتاب نموده است. نه مقامات عراق و نه مقامات آمریکا تا به امروز تشخیص نداده اند که ایران پشت این حملات بوده است اما حمایت اقتصادی و نظامی تهران از گروه های شبه نظامی محلی به خوبی شناخته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 300

به "پامپئو: فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید