واگذاری همه پروژه های دولتی نیمه تمام زنجان به بخش خصوصی

به گزارش مجله گرگانلند، خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان گفت: از 67 پروژه و طرح نیمه تمام دولتی استان فقط یک طرح به بخش خصوصی واگذار شده است که مابقی طرح ها باید با حمایت وزیران هر چه سریع تر به بخش خصوصی واگذار گردد.

واگذاری همه پروژه های دولتی نیمه تمام زنجان به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگاران، اسدالله درویش امیری در بیستمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار گردید، اظهار کرد: محورهای توسعه استان همان طور که در برنامه اول تا پنجم توسعه نیز پیش بینی شده است، صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و گردشگری است که آمار نشان می دهد که در بخش خدمات ظرفیت خالی خوبی در استان وجود دارد.

وی، نرخ بیکاری استان را 9.7 درصد مطرح نمود و اضافه نمود: از انواع کل مواد معدنی، حدود 80 درصد آن ها در استان زنجان موجود است و مدیران باید همه کوشش خود را در راستای استفاده هر چه بهتر از این پتانسیل ویژه استان به کار گیرند.

درویش امیری در ادامه، استان زنجان را پایتخت و قطب برق و فناوری اطلاعات کشور مطرح نمود و اضافه نمود: جلساتی را با یک تیم متخصص از کشور کره جنوبی داشته ایم تا از ظرفیت های اقتصادی و علمی آن ها نیز برای عملیاتی کردن بیشتر این موضوع استفاده کنیم.

این مسوول به شرایط خوب استان در حوزه بازرگانی و توازن میان صادرات و واردات اشاره نمود و گفت: پارسال به 30 کشور جهان صادرات و از 36 کشور جهان واردات داشته ایم که بیش از 95 درصد آن ها مربوط به واحدهای فراوریی و کشاورزی بوده است.

درویش امیری، میزان فراوری محصولات کشاورزی استان را 2.5 برابر مصرف استان دانست و گفت: 85 درصد منابع آب استان، صرف مصارف کشاورزی می گردد که در صورت ادامه این فرایند، مسائل جدی در زمینه مصرف آب شرب و صنعت استان ایجاد خواهد شد.

وی اعلام کرد: در 123 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان، امکان عملیاتی شدن سیستم آبیاری نوین کشاورزی وجود دارد که از این میان در 42 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شده و در 4.45 هکتار آن در حال انجام است.

استاندار زنجان، بدهی استان به کشاورزان را حدود 25 میلیارد تومان مطرح نمود و اضافه نمود: در صورت عدم خرید کامل محصولات کشاورزان به خصوص گندم، مسائل جدی در مورد کشت پاییزه آن ها به وجود خواهد آمد.

مقام عالی دولت در استان اعلام کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی در استان زنجان از سال 84 تا 91 به میزان 154 میلیون دلار و از سال 92 تا سال جاری 355 میلیون دلار بوده است که این شرایط نشان می دهد استقبال خارجی ها برای سرمایه گذاری در زنجان از رشد بالایی برخوردار است.

در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، به طور جداگانه به ارائه مصوبات و مسائل کمیته های ذیل این ستاد پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 288

به "واگذاری همه پروژه های دولتی نیمه تمام زنجان به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری همه پروژه های دولتی نیمه تمام زنجان به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید