همکاری امنیتی و اطلاعاتی میان اردن و عراق

به گزارش مجله گرگانلند، سفیر عراق در اردن از همکاری امنیتی و اطلاعاتی میان بغداد و امان و یادداشت تفاهم های موجود میان دو کشور اطلاع داد.

همکاری امنیتی و اطلاعاتی میان اردن و عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، حیدر العذاری سفیر عراق در اردن گفت: 14 یادداشت تفاهم میان عراق و اردن در زمینه های حمل و نقل، صنایع، معادن، امور آبی، آموزش عالی، کار و امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری و آثار باستانی برای اجرایی شدن آنها وجود دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

العذاری تاکید نمود: از این میان حدود 9 یادداشت تفاهم امضا شده و 5 یادداشت تفاهم آماده امضا هم وجود دارد و باید مکان و زمان امضای آنها تعیین گردد.

وی درباره همکاری امنیتی و اطلاعاتی میان دو کشور هم اعلام کرد: اردن نقش مهمی در حمایت از عراق در جنگش علیه تروریسم ایفا نموده است و این برگرفته از روابط راهبردی و تاریخی میان دو کشور است.

سفیر عراق در اردن همچنین تاکید نمود: ثبات عراق برای اردن بسیار سودمند است و نقش مثبت در آن دارد و این به سبب موقعیت دو کشور و مرزهای مشترک میان آنهاست.

وی از همکاری میان بغداد و امان در زمینه آموزش نیروهای عراقی هم سخن گفت و اضافه نمود: در سال گذشته سه دوره آموزشی پشت سر گذاشته شده است و همکاری در این زمینه همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 946

به "همکاری امنیتی و اطلاعاتی میان اردن و عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری امنیتی و اطلاعاتی میان اردن و عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید