نگاهی به تصاویر برگزیده رویداد عکاسی نجومی

به گزارش مجله گرگانلند، رویداد Insight Investment Astronomy Photographer of the Year یکی از بزرگترین بسترهای رقابتی برای عکاسی نجومی به شمار می آید و حالا تصاویر منتخب سال 2020 را در اختیار داریم. عکس هایی که به بهترین نحو شمایلی شگفت انگیز از کهکشان راه شیری، سطح داغ خورشید، شفق قطبی یا کره ماه را به تصویر می کشند.

نگاهی به تصاویر برگزیده رویداد عکاسی نجومی

این مسابقه توسط رصدخانه سلطنتی گرینویچ با قدمتی بیشتر از چهارصد سال برگزار می گردد. هشت دسته کلیدی در این رویداد وجود دارد که طیف گسترده ای از حالت های مختلف عکاسی نجومی، از نمای آسمان خراش ها گرفته تا کهکشان ها و شفق قطبی را شامل می گردد.

مثل همواره این رویداد مهارت فوق العاده عکاسان برتر دنیا در زمینه ثبت عکس هایی از دنیا هستی را نمایش می دهد. بن بوش عکاس مشهور بریتانیایی با ثبت تصاویری از شفق قطبی معروف ایسلند به نام وستراهورن بهترین نمونه ای را شکل داده که می توان از تماشای آن لذت برد. برای دریافت این عکس بدون نقص از شفق قطبی و انعکاس آن روی آب، بوش مجبور بوده در ساعات نیمه شب به شمال یخ زده اقیانوس اطلس سفر کند.

دیگر عکس های گرفته شده هم هر کدام نشانگر صبر و حوصله ماورایی عکاسان هستند که تعیین می نماید آنها زمان زیادی را برای ثبت بهترین فریم ممکن سپری نموده اند. عکس متیو براون از کره ماه که نمایی جذاب از برج شارد واقع در شهر لندن را نشان می دهد، از دقت و صبر فوق العاده عکاس حکایت می نماید. تصویر ثبت شده از سوی کریستی پاتون هم که گرگ کوچکی را در قابی دیدنی از درخشش ماه در نیمه شب نشان می دهد هم که نیازی به توصیف اضافی ندارد.

لازم به ذکر است برندگان مسابقه عکاسی Insight Investment Astronomy Photographer of the Year اواخر امسال میلادی تعیین خواهند شد و نفر اول مبلع 10 هزار یورو جایزه دریافت خواهد نمود. به وسیله این لینک می توانید سایر عکس های برتر ثبت شده در مسابقه را مشاهده کنید.

منبع: آی تابناک
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 640

به "نگاهی به تصاویر برگزیده رویداد عکاسی نجومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به تصاویر برگزیده رویداد عکاسی نجومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید