فرانسه لندن را به اقدام تلافی جویانه متقابل تهدید کرد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گابریل اتال (Gabriel Attal) سخنگوی دولت فرانسه امروز یکشنبه کشور انگلیس را به اقدام تلافی جویانه متقابل تهدید کرد.

فرانسه لندن را به اقدام تلافی جویانه متقابل تهدید کرد

سخنگوی دولت فرانسه خطاب به لندن در این خصوص اظهار داشت: خواسته ما این است که توافقات مورد احترام طرفین باشد. اگر توافقات اجرایی نشوند، ممکن است اقدامات تلافی جویانه ای را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حق ماهیگیری در بندر اصلی جزیره جرسی یکی از موضوعات اصلی مورد مذاکره در توافق تجاری پسابرگزیت بود که پس از اجرایی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ژانویه گذشته مورد توجه نهاده شد.

علیرغم امضای توافقات تجاری در دسامبر سال گذشته، فرانسه اعلام نموده است که انگلیس از ماهیگیری کِشتی های این کشور در سواحل جرسی ممانعت به عمل می آورد؛ بر این اساس، چهارشنبه گذشته پاریس تهدید کرد که جریان برق این منطقه را قطع خواهد نمود.

فرانسه نیز پنجشنبه گذشته و مقارن با تشدید تنش ها میان این کشور با انگلیس پیرامون جزیره جرسی اظهار داشت که نیروی دریای این کشور کِشتی های نظامی خود را به این منطقه اعزام کرد. این اقدام فرانسه در راستای انجام مأموریت گشت زنی این کشور با هدف تضمین ایمنی مردم این منطقه عنوان شده بود.

این رویداد پس از آن رخ داد که دولت انگلیس نیز اظهار داشت که 2 کِشتی گشتی نیروی دریایی سلطنتی را برای نظارت بر محاصره احتمالی این منطقه به جزیره مذکور اعزام نموده است.

جزیره جرسی در دریای مانش قرار داشته و 116 کیلومتر وسعت دارد.

این جزیره وابسته به انگلیس است و در نزدیکی ساحل نرماندی فرانسه واقع شده است. پاریس و لندن در مورد استفاده از آب های این جزیره اختلاف دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1135

به "فرانسه لندن را به اقدام تلافی جویانه متقابل تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه لندن را به اقدام تلافی جویانه متقابل تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید