عملیات نقشه برداری کوه سبلان تکمیل شد

به گزارش مجله گرگانلند، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: نقشه برداری از قله و دریاچه کوه سبلان انجام و نقشه های هیدروگرافی تهیه و مستندنگاری شده است.

عملیات نقشه برداری کوه سبلان تکمیل شد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، مجید فخری روز 27 آذرماه در دیدار با استاندار و مدیرکل استان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و وزارت، اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه برای همه استان های کشور نقشه های گردشگری تهیه می شود که در حال حاضر این طرح در دست اجراست.

او از تکمیل عملیات نقشه برداری کوه سبلان توسط این سازمان خبر داد و افزود: نقشه برداری از قله و دریاچه این کوه انجام و نقشه های هیدروگرافی تهیه و مستندنگاری شده است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اشاره به دیگر اقدامات در اردبیل مطرح نمود: اولین کار برای اطلس ژئوتوریسم استان، در سرعین شروع شد که کاری فاخر بود، همین امر سبب شد تا استان های دیگر از جمله آذربایجان غربی برای تهیه اطلس از شهرهای خود اعلام همکاری کنند.

او با اشاره به قدمت صد ساله سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، اظهار کرد: این سازمان علاوه بر تأمین نیازمندی های نیروهای مسلح در خصوص نقشه برداری با وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور نیز همکاری دارد.

سبلان نماد مهمی برای کشور و جزو تاریخ است

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز با اشاره به تهیه نقشه جغرافیایی کوه سبلان توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خواستار تولید و پخش مستندی در این خصوص شد.

او افزود: سبلان نماد مهمی برای استان و کشور بوده و جزو تاریخ است و نقشه برداری از آن اقدامی مهم و شایسته به شمار می رود که پیگیری های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این حوزه مطلوب بوده است.

بهنامجو با اشاره به اقدامات مثبت و مؤثر انجام شده در بخش گردشگری استان در سال های اخیر، ادامه داد: تلاش می کنیم تا از همکاری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح علاوه بر گردشگری در بخش های دیگر نیز بهره ببریم.

او با اشاره به ظرفیت های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در زمینه نقشه برداری خواستار مشارکت این سازمان در حوزه های دیگر استان از جمله بخش کشاورزی شد.

مشارکت سازمان جغرافیایی نیروی مسلح در توسعه گردشگری مرز در اردبیل

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، گفت: این سازمان می تواند در تهیه اطلس نقشه محوطه های باستانی با این اداره کل همکاری کند.

او با اشاره به بازدید رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از مشگین شهر و اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت وزارت دفاع در استان، بیان نمود: در زمینه گردشگری مرز در این دیدار توافق هایی انجام شد، مقرر شده تا این سازمان در تهیه اطلس های مختلف گردشگری و نقشه برداری مشارکت کنند.

فلاحی افزود: با توجه به ظرفیت هایی که این سازمان جغرافیایی نیروی مسلح دارد، پیشنهاد می شود تا در بخشی از تهیه طرح جامع گردشگری استان با جهاد دانشگاهی تعامل داشته باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 908

به "عملیات نقشه برداری کوه سبلان تکمیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات نقشه برداری کوه سبلان تکمیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید