ضرورت ترویج نهضت داوطلبی در ورزش دانشجویی

به گزارش مجله گرگانلند، مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در همایش انجمن های ورزش دانشجویی گفت: ترویج نهضت داوطلبی در ورزش دانشجویی از مهم ترین گام های توسعه ورزش در محیط دانشگاهی است.

ضرورت ترویج نهضت داوطلبی در ورزش دانشجویی

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران،به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم محمدحسن علیزاده مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در همایش انجمن های ورزش دانشجویی در دانشگاه تربیت مدرس گفت: ترویج نهضت داوطلبی در ورزش دانشجویی از مهمترین گام های توسعه ورزش در محیط دانشگاهی است.

علیزاده در جمع نمایندگان انجمن های ورزشی دانشگاه های سراسر کشور اظهارداشت: اداره کل تربیت بدنی در راستای ترویج نهضت داوطلبی، 70 درصد امور فنی و اجرایی المپیاد ورزش همگانی تابستان 1398 را به دانشجویان داوطلب واگذار کرد و این اقدام در برگزاری بهتر این رویداد ورزشی بسیار موفقیت آمیز بود.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد قهرمانی دانشجویان در دانشگاه گیلان در تابستان سال 1399 گفت: پیش بینی می گردد 8 هزار دانشجو در این رویداد مهم شرکت نمایند که برای برگزاری باشگوه این رویداد در نظر داریم حداقل 50 درصد امور اجرایی و فنی المپیاد را به داوطلبان دانشجو واگذار کنیم.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان اموردانشجویان با اشاره به اینکه انجام رویدادهای بزرگ ورزشی بدون حضور داوطلبان و با اتکای صرف به نیروهای رسمی و اداری ممکن نیست گفت: افزایش مهارت های مدیریتی، مسئولیت پذیری اجتماعی، افزایش روحیه کار گروهی و حضور در محیط با نشاط اجتماعی از انگیزه های داوطلبان ورزشی برای شرکت در این رویدادها به شمار می رود.

علیزاده اظهارداشت: استفاده از ظرفیت های داوطلبان ورزشی در رویدادهای بین المللی مانند المپیک ها و مسابقات جهانی، امری رایج و مرسوم است و ما باید بیشتر در زمینه نهضت داوطلبی فرهنگ سازی و برنامه ریزی کنیم.

رضا قرا خانلو، عضو هیئت رئیسه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی نیز در این همایش گفت: داوطلبان ورزشی با انگیزه های درونی و بدون چشم داشت مادی در رویدادهای ورزشی شرکت می نمایند و بهترین نیرو برای برگزاری باشکوه مسابقات به شمار می فرایند.

وی اضافه کرد: دانشجویان داوطلبی که در برگزاری رویدادهای ورزشی مشارکت دارند در رویدادها بر تجربه و دانش خود اضافه می نمایند و می توانند در مرحل بعدی به عنوان دستیار مجریان و پس از مدتی به عنوان مدیران اجرایی مشغول فعالیت شوند.

لازم به ذکر است در ادامه این همایش، به منظور آشنایی شرکت نمایندگان در فرایند اجرای رویدادهای ورزش دانشگاهی، دو کارگاه آموزشی آشنایی با ورزش دانشگاهی و مسابقات بین المللی ورزش دانشگاهی توسط کارشناسان اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان برگزار گردید و نمایندگان انجمن های ورزشی دانشگاه ها که تجربه برگزاری رویدادهای ورزشی در سطح ملی را داشتند به بیان تجربیات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 144

به "ضرورت ترویج نهضت داوطلبی در ورزش دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ترویج نهضت داوطلبی در ورزش دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید