سفیر آمریکا خواهان تسریع تشکیل دولت لبنان شد

به گزارش مجله گرگانلند، یک روز پس از آنکه حزب الله لبنان برای چندمین بار خواهان تسریع در تشکیل دولت لبنان جهت حل بحران مالی این کشور شد، سفیر آمریکا در بیروت نیز از احزاب لبنانی خواست برای تشکیل دولت جدید به توافق برسند.

سفیر آمریکا خواهان تسریع تشکیل دولت لبنان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که یکی از علت های اصلی بحران اقتصادی لبنان تحریم های آمریکاست، دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت امروز از لبنانی ها خواست اختلافات را کنار بگذارند و با تشکیل دولت جدید کشورشان را از بحران های متعدد از جمله بحران اقتصادی نجات بدهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفیر آمریکا که تا به امروز به دلیل مداخله در امور داخلی لبنان چندین بار مورد اعتراض بعضی احزاب لبنانی قرار گرفته، پس از ملاقات با میشل عون رئیس جمهور لبنان گفت بعد از حدود هشت ماه بی دولتی... آیا زمان آن نرسیده که از خواسته ها [و شروط] عقب نشینی گردد؟.

روز گذشته حزب الله لبنان برای چندمین بار از احزاب لبنانی خواسته بود که با کنار گذاشتن اختلافات و عبور دادن کشور از بحران اقتصادی کنونی، برای تشکیل دولت به توافق برسند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله پنجشنبه هفته گذشته با وجود نداشتن رضایت از تشکیل دولتی موسوم به متخصصان غیر سیاسی، گفت که اگر رئیس جمهور (میشل عون) و نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه (سعد الحریری) بر سر تشکیل چنین دولتی به توافق برسند، حزب الله نیز با آن مخالفت نخواهد کرد.

اما ملاقات دو روز گذشته سعد الحریری با میشل عون که در کاخ ریاست جمهوری انجام شد، بی نتیجه تمام شد و سعد الحریری گفت، با رئیس جمهور به توافق مشترک نرسیده است.

فراکسیون مجلسی الوفاء للمقاومة وابسته به حزب الله روز گذشته در بیانیه ای ضمن درخواست برای تسریع در تشکیل دولت لبنان گفت که تشکیل دولت می تواند جایگزین برای آشوبی باشد که همه را [در لبنان] تهدید می نماید... لبنان نیازمند شفافیت و همکاری سران و تشکیل دولتی است که از بیشترین رأی اعتماد ممکن در مجلس برخوردار باشد.

لبنان از تابستان گذشته که بندر بیروت شاهد انفجاری عظیم و ویرانگر بود، بی دولت و به وسیله دولت پیشبرد امور حساب دیاب اداره می گردد. دولت دیاب پس از این انفجار و افزایش فشارها، استعفا کرد و احزاب مجلس لبنان هنوز برای تشکیل دولت جدید به توافق نرسیده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1110

به "سفیر آمریکا خواهان تسریع تشکیل دولت لبنان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا خواهان تسریع تشکیل دولت لبنان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید