سفر خلیل زاد به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و قطر

به گزارش مجله گرگانلند، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان برای دور دوم مذاکرات صلح میان دولت افغانستان با طالبان به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و قطر سفر می نماید.

سفر خلیل زاد به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و قطر

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه ای خاطرنشان کرد که زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان برای دور دوم مذاکرات صلح میان دولت افغانستان با طالبان به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و قطر سفر خواهد نمود.

براساس این گزارش، خلیل زاد در دوحه با دو طرف افغان ملاقات خواهد نمود و توافق بر سر کاهش فوری خشونت و طراحی نقشه راه برای آتش بس و تقسیم قدرت و تسریع فرایند صلح را تشویق خواهد نمود.

خلیل زاد همچنین از دولت های دو کشور در پاکستان و ترکمنستان به عنوان همسایگان افغانستان درخواست خواهد نمود تا از انتها درگیری ها و یافتن راه چاره سیاسی در این کشور حمایت به عمل آورند.

نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در کابل نیز با مقامات دولت این کشور ملاقات و گفت وگو خواهد نمود.

مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان که در 12 سپتامبر سال گذشته در دوحه٬ پایتخت قطر شروع شد٬ به دلیل اختلاف نظرها در دستور کار به تعلیق درآمد و هیئت های دو طرف دوباره با توافق بر سر دستور کار، گفت وگوها را از سر گرفتند. همچنین در پی نهایی شدن دستور کار گفت وگوهای صلح در دوحه٬ طرف ها در 14 دسامبر سال گذشته برای شروع دور بعدی مذاکرات پس از 23 روز توافق کردند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 873

به "سفر خلیل زاد به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر خلیل زاد به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید