زمان بازگشایی سامانه ثبت نام واکسن برای 75 ساله ها

به گزارش مجله گرگانلند، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت توضیحاتی درباره نحوه فراخوان واکسیناسیون برای سالمندان 75 سال به بالا توضیح داد و گفت: تا آخر هفته افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت واکسینه می شوند و احتمالا پایان هفته برای جاماندگان، سامانه ثبت نام بازگشایی خواهد شد.

زمان بازگشایی سامانه ثبت نام واکسن برای 75 ساله ها

به گزارش ایسنا، جعفرصادق تبریزی، ضمن اشاره به آغاز واکسیناسیون سالمندان 75 سال به بالا از دیروز، درباره نحوه ثبت نام سالمندان در سامانه salamat.gov.ir گفت: تنها کافی است سالمندان وارد به سامانه شده و کد ملی و شماره تماس خود را ثبت کنند. شماره تلفن اعلام شده باید به گونه ای باشد که ما بتوانیم با آن تماس برقرار کنیم (تلفن یا پیامک) و الزاما نیازی نیست خط تلفن به نام خود سالمند باشد.

وی درخصوص زمان بروز رسانی سامانه برای ثبت نام افراد 75 سال به بالا، شرح داد: پس از اینکه پیامک برای کسانی که لیست آن ها را داریم ارسال شد و برای واکسن فراخوان شدند و آمدند، آن وقت سامانه برای ثبت نام مابقی کسانی که در لیست نبودند آغاز می شود. یعنی فعلا تنها افراد بالای 80 سال می توانند ثبت نام کنند و احتمالا از آخر این هفته 75 سال به بالا هم بتوانند در سامانه ثبت نام کنند.

تبریزی ادامه داد: تا دیشب 67 هزارنفر از طریق سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کردند که تزریق واکسن برای حدود 27 هزار نفر از آن ها انجام شد، حدود 14900 نفر نوبت دهی شدند و پیامک برایشان ارسال شده است. بالای 50 درصد (34 هزار نفر) کسانی که در سامانه ثبت نام کردند از تهران بزرگ هستند. جمعیت سالمندان بالای 80 سال کشور حدود یک میلیون و 160 نفر است و از این تعداد تا دیروز حدود 750 هزار نفر یا 65 درصد واجدین شرایط را واکسینه کردیم که درصد و پوشش خوبی است و امیدواریم این میزان پوشش به بالاتر از 70 یا 75 درصد برسد.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد 75 سال به بالا از دیروز، اظهار کرد: جمعیت این گروه سنی (75 تا 79 سال) در کشور حدودا 930 هزار نفر هستند و امروز صبح اول وقت آمار را بررسی کردم و حدود 130 هزارنفر فرد 75 سال به بالا واکسن دریافت کردند. ان شاءلله تا آخر هفته افراد دارای پرونده الکترونیک واکسینه می شوند و احتمالا آخر هفته برای جامانده ها سامانه بازگشایی خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: مراکز ما محدودیت تعداد تزریق روزانه ندارند؛ البته، چون هنوز واکسن به تعداد کافی به دستمان نرسیده بود مقداری با احتیاط حرکت می کردیم، ولی امروز صبح حدود یک میلیون واکسن و امشب هم 1.5 واکسن دریافت می کنیم و به این طریق واکسیناسیون را انجام می دهیم. مجددا چهارشنبه این هفته و هفته آینده هم حدود 2 میلیون واکسن به دستمان می رسد که گروه های سنی بعد را هم پوشش می دهد.

وی در خاتمه اضافه نمود: تا به امروز سامانه salamat.gov.ir هیچ مسئله ای نداشته است و به کار خود ادامه می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1196

به "زمان بازگشایی سامانه ثبت نام واکسن برای 75 ساله ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان بازگشایی سامانه ثبت نام واکسن برای 75 ساله ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید