روسیه قرارداد نفتی آمریکا با کرد های سوریه را محکوم کرد

به گزارش مجله گرگانلند، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با محکومیت قرارداد نفتی یک شرکت آمریکایی با کرد های سوریه، واشنگتن را به تاراج منابع طبیعی سوریه متهم کرد.

روسیه قرارداد نفتی آمریکا با کرد های سوریه را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای به قرارداد نفتی یک شرکت آمریکایی با کُرد های سوریه واکنش نشان داد و آن را مصداق نقض حاکمیت سوریه دانست.

به نوشته وبگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه روسیه، در این بیانیه آمده است که دولت آمریکا بار دیگر بی توجهی خود به منشور سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی را در ارتباط با احترام به حاکمیت و استقلال سوریه به طور واضح نشان داد.

مسکو افزود: واشنگتن به طور غیر قانونی مناطقی در شمال شرق و جنوب سوریه را اشغال نموده و علاوه بر این در تاراج و فروش غیر قانونی منابع طبیعی این کشور که متعلق به تمامی مردم سوریه است، مشارکت می نماید.

وزارت خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد که سیاست آمریکا در تقویت کرد های سوریه به شکل واضحی بر خلاف منافع دیگر گروه ها و جریان های مردمی در شمال شرق سوریه است و موجب بحران های داخلی و تهدیدات خطرناک امنیتی می گردد.

مسکو همچنین از عدم واکنش مناسب جامعه جهانی به این گونه اقدامات آمریکا انتقاد کرد.

لیندسی گراهام از سناتور های جمهوری خواه آمریکا در دهم مرداد ماه گفت که فرمانده شبه نظامیان کُرد موسوم به نیرو های دموکراتیک سوریه با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

این اتفاق منحصر به فرد تا کنون محکومیت رسمی دولت سوریه و ترکیه را در پی داشته است.

روزنامه الشرق الاوسط در تحلیلی در مورد این قرارداد نوشته است که بعضی معتقدند که دولت ترامپ کوشش دارد از کارت نفت سوریه یک عنوان یک اهرم فشار در مذاکرات بهره ببرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 658

به "روسیه قرارداد نفتی آمریکا با کرد های سوریه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه قرارداد نفتی آمریکا با کرد های سوریه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید